W Trójmieście nie brakuje możliwości dla osób, które wiążą swoją przyszłość z szeroko rozumianym marketingiem. Studia magisterskie z marketingu, a także podyplomowe i pierwszego stopnia, można znaleźć na wielu renomowanych uczelniach, które oferują zajęcia w trybie dziennym i zaocznym. Oto lista!
Kierunek marketing cieszy się w Trójmieście ogromnym zainteresowaniem. Listę rozpocznijmy od tych uczelni, które oferują studia marketingowe w wielu ciekawych wariantach, dzięki czemu każdy szybko znajdzie te specjalizacje i tryby nauczania, które odpowiadają jego oczekiwaniom.
Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku oferuje kierunek marketing i sprzedaż w trybie stacjonarnym i zaocznym. Sposób realizacji studiów może być tradycyjny lub hybrydowy (połączenie zajęć online wraz z uczestnictwem w zajęciach na terenie uczelni). Specjalizacje do wyboru na studiach pierwszego stopnia, to:
Uczelnia oferuje również studia drugiego stopnia na kierunku zarządzanie, gdzie specjalizacją są m.in.: digital marketing oraz marketing i komunikacja społeczna.
Oprócz tego WSB Merito w Gdańsku proponuje studia podyplomowe z marketingu, np.:
Uczelnia znajduje się również w Gdyni, gdzie jednak oferta kierunków marketingowych jest nieco skromniejsza.
Drugą uczelnią, oferującą kierunek marketing, jest Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni. Na kierunku zarządzanie dostępna jest specjalizacja marketing i social media. Oferta dotyczy studiów stacjonarnych, niestacjonarnych i online.
Studia marketingowe online są atrakcyjną opcją dla tych, którzy ze względów zdrowotnych, zawodowych lub dalekiego miejsca zamieszkania nie mogą dojeżdżać na zajęcia. Wykłady odbywają się w trybie zdalnym, a na uczelni obowiązkowe są tylko dwa zjazdy dydaktyczne oraz wybrane egzaminy w semestrze (od piątku do niedzieli). Ten sam kierunek można kontynuować na uczelni w ramach studiów drugiego stopnia. Uczelnia oferuje także studia podyplomowe z marketingu na kierunku marketing i PR w Internecie.
Uczelnie z nieco skromniejszymi, choć równie ciekawymi propozycjami to m.in.:
Szeroka oferta studiów z marketingu i zarządzania każdego roku przyciąga szerokie grono studentów. Poszukując swojej ścieżki po maturze, bardzo często decydują się dać szansę kierunkowi, który oferuje wiele możliwości. Czy jednak warto? Na ten temat wypowiedział się ekspert od digital marketingu i konsultant SEO – Michał Wiśniewski z agencji marketingowej Humint z Gdańska.
“Studia z marketingu to dobry początek, należy jednak pamiętać, że ukończenie uczelni jest wierzchołkiem góry lodowej. Na rynku liczą się umiejętności, wiedza, doświadczenie i zaangażowanie. To, czy studenci zajmą się analizą rynku, budowaniem relacji z kontrahentami, SEO, copywritingiem, kampaniami digitalowymi lub projektowaniem stron internetowych, jest kwestią indywidualną i wymagającą przemyślenia. Jeszcze na etapie edukacji trzeba przeanalizować swoje predyspozycje, zainteresowania i to, w czym student czuje się najlepiej. W marketingu bardzo ważne są także kompetencje miękkie, np. kreatywność, komunikatywność i umiejętność zarządzania czasem. Znajomość swoich mocnych stron bardzo pomaga” – mówi specjalista.
Studia z marketingu i social mediów, digital marketingu skupionym na kampaniach czy marketingu internetowego z priorytetyzacją tworzenia treści… Na rynku istnieje tak wiele opcji, że łatwo pogubić się i przejść obojętnie obok czegoś, co naprawdę Cię interesuje. Zanim zaczniesz się martwić i podważać podjętą decyzję, pamiętaj, że:
Studia z digital marketingu i innych pokrewnych kierunków są źródłem podstawowej wiedzy na temat zarządzania, psychologii, wykorzystywania technologii w biznesie i budowania relacji z klientami. Jeśli szukasz rozwijających studiów i chcesz, by Twoja praca wymagała kreatywności i zaangażowania, z pewnością odnajdziesz tu przestrzeń dla siebie!
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz