Restrykcje i obostrzenia związane z epidemią koronawirusa w Polsce mają swoje konsekwencje w wielu aspektach życia codziennego. Zamknięcie przychodni w celu ochrony przed rozszerzaniem się wirusa dość dotkliwie dotknęło grupę osób najbardziej potrzebujących pomocy. Starsi mieszkańcy Sopotu i osoby schorowane nie kryją swojego niezadowolenia z obecnej sytuacji. Mimo wprowadzenia usług lekarskich za pośrednictwem kontaktu telefonicznego, wiele osób ma problem z otrzymaniem recept na leki czy uzyskaniem porady lekarskiej. Jak działają przychodnie i kiedy zostaną otwarte?
Według danych uzyskanych z UMS:
Od 01.05.2020 planowane jest uruchomienie ambulatorium chirurgicznego.
Pozostałe poradnie działają z ograniczeniem:
Zespoły Ratownictwa Medycznego działają bez zmian. Interwencji jest coraz więcej. Przesunięte zostało uruchomienie karetki wodnej o miesiąc (przewidywany termin 1 czerwiec). Motocykl ratunkowy zaczynie działać od 1 maja.
Cierpliwość na wagę złota
"Czy wiecie jak można dostać się w Sopocie do lekarza? Przychodnia na ul. Chrobrego zamknięta na cztery spusty, widnieje informacja, że w razie potrzeby zadzwoń pod nr, którego nikt nie odbiera, do jakiegokolwiek lekarza nie można się dostać." - czytamy na jednym z sopockich forów internetowych. Z lekarzami i personelem medycznym można porozumieć się za pośrednictwem maila, telefonu lub online. Wielu lekarzy prywatnych oferuje porady online. Z komentarzy sopocian wynika, że na połączenie z rejestracją trzeba czekać nawet 45 min. Warto jednak pamiętać, że obecna sytuacja jest wyjątkowa i personel robi wszystko, aby zapewnić opiekę medyczną osobą potrzebującym.
Komentarze z sopockich grup internetowych:
Sopmed dla wybranych, tj,. trzeba się albo dodzwonić i umówić, albo z tego co wiem, można w skrzynce czy tam ochroniarzowi zostawić swój nr, imie i nazwisko i do jakiego lekarza się chce, oni przekażą do rejestracji, tamci dzwonią do nas i pomagają załatwić sprawę naprawdę nie jest tak koszmarnie, ja tylko na połączenie czekałam 45 min.
Trzeba cierpliwie dzwonić, mojej mamie się udało po dwóch dniach, następnego dnia oddzwoniła do niej lekarka, na szczęście chodziło tylko o wypisanie stałych leków.
Przychodnia przy ul. Chrobrego i Jana z Kolna - informacja dla pacjentów
Ważne jest, aby nie zwlekać z kontaktem z lekarzem, jeśli istnieje taka potrzeba. Z doniesień wiadomo, że w ostatnim czasie wiele osób rezygnuje z wezwania karetki w sytuacjach zagrożenia życia czy zdrowia - ze względu na strach przed możliwością zarażenia się koronawirusem. Lekarze apelują, aby niezwłocznie kontaktować się z lekarzem lub pogotowiem, jeśli stan zdrowia jest niepokojący.
Mając na uwadze zdrowie naszych Pacjentów apelujemy o pozostanie w domach i skorzystanie z teleporady pod nr telefonu 58 555 26 10 / 58 555 26 66 / 58 506 54 55 ( przy ulicy Chrobrego) oraz pod nr 58 551 50 35 ( dla lokalizacji Jana z Kolna 16) oraz poradnia dla dzieci 58 555 26 20.
Podczas rozmowy telefonicznej lekarz udzieli porady medycznej , wypisze e- receptę , wystawi e- zwolnienie . Jeśli uzna , że konieczna jest wizyta zaprosi na spotkanie w przychodni o wyznaczonej godzinie. Kontynuacja stałych leków przyjmowana jest telefonicznie przez nasze zawsze pomocne rejestratorki medyczne i pielęgniarki. Dbajmy o siebie i naszych bliskich zostańmy w domach!!!
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz