Od 1 czerwca 2025 roku sopoccy kierowcy powinni przygotować się na istotną zmianę w organizacji wydawania abonamentów parkingowych. Zarząd Dróg i Zieleni w Sopocie (ZDiZ) przejmuje od Straży Miejskiej obowiązek wydawania tzw. identyfikatorów parkingowych uprawniających do parkowania w Strefie Płatnego Parkowania (SPP).
Zmiana ma na celu usprawnienie procedur i przyspieszenie obsługi mieszkańców. ZDiZ od teraz będzie jedynym organem odpowiedzialnym za przyjmowanie wniosków i wydawanie elektronicznych kart opłat zryczałtowanych. Jak zapewniają urzędnicy, nowe rozwiązanie pozwoli na bardziej przejrzysty i zautomatyzowany system weryfikacji.
Do skorzystania z ulgowego parkowania w ramach SPP wciąż uprawnieni są mieszkańcy Sopotu, którzy:
Aby uzyskać identyfikator, należy złożyć:
Wniosek można złożyć na dwa sposoby:
Czas oczekiwania zależy od wybranej formy:
Nowe identyfikatory będą wydawane wyłącznie w formie elektronicznej. Numer rejestracyjny pojazdu zostanie zapisany w systemie, dzięki czemu kontrola opłat parkingowych odbywać się będzie automatycznie, bez konieczności umieszczania papierowego dokumentu za szybą.
Urzędnicy zachęcają mieszkańców do wcześniejszego przygotowania dokumentów i składania wniosków przez internet – to nie tylko wygoda, ale również gwarancja szybszego rozpatrzenia sprawy.
Więcej informacji oraz formularz wniosku dostępne są na stronie: www.zdiz.sopot.pl.
[ZT]31896[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz