Już wiosną przyszłego roku Gdynia będzie miała własną edycję kultowej gry planszowej Monopoly! Do współtworzenia gry są też zaproszeni mieszkańcy i sympatycy miasta, wybierając między innymi lokalizację na najdroższe pole na planszy.
Za nami konferencja inaugurująca projekt „Monopoly edycja Gdynia” w Centrum Nauki Experyment. Jej przygotowaniem zajmuje się firma Winning Moves wraz z miastem Gdynia. Od środy rozpoczęło się za pośrednictwem portalu Trojmiasto.pl głosowanie na najdroższe miejsce na planszy, które wybrane zostanie spośród czterech lokalizacji – Klif w Orłowie, Bulwar Nadmorski, Skwer Kościuszki i ulica Świętojańska. Co wybieracie?
Wspólnymi siłami i pomysłami
Wydanie gry planowane jest na wiosnę przyszłego roku. Mieszkańcy oraz sympatycy Gdyni do tego czasu będą mieć znaczący wpływ na ostateczny kształt i kreację gry poprzez różne aktywności i konkursy, nie tylko przy głosowaniu na najdroższe pole.
- To kultowa gra, znana na całym świecie. Kilka lat temu, dzięki głosowaniu gdynian i naszych przyjaciół, Gdynia stała się jedynym polskim miastem na światowej edycji gry Monopoly. To bardzo nas ucieszyło i zarazem zwróciło uwagę, jak wielkie zainteresowanie miastem wynikało z tego faktu. Stąd między innymi decyzja o tym, by powstała wyłącznie gdyńska edycja. Chcemy stworzyć taką formułę gry, która będzie wspaniałą zabawą nie tylko dla gdynian, ale i dla naszych przyjaciół w całym kraju i nie tylko – zaznaczył Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Nie tylko dla mieszkańców
To gratka nie tylko dla mieszkańców utożsamiających się z Gdynią, ale też na przykład dla turystów - oprócz emocji, jakie dostarcza gra Monopoly, otrzymają w atrakcyjnej formie informacje o miejscu, które odwiedzają. Dzięki dystrybucji online także mieszkańcy innych miast będą mogli z łatwością zakupić grę i zapoznać się z walorami miasta.
- To prezent dla naszych mieszkańców oraz dla turystów, którzy chcą przypomnieć sobie gdyński klimat po powrocie z wypoczynku w Gdyni i, do czego zachęcamy, zaplanować kolejny pobyt w naszym mieście - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki. - Bardzo się cieszę, że mamy szansę promować miasto w tak nietypowy i ciekawy sposób. Właściciel marki Monopoly wybiera na swoich partnerów tylko miasta, które są już rozpoznawalne w świecie. W ten oto sposób dołączamy do elity miast takich jak Londyn, Nowy Jork, Sydney, a w Polsce Poznań czy Kraków - dodaje wiceprezydent.
Producentem gry jest firma Winning Moves, która powstała ponad 20 lat temu w Anglii. Od 5 lat prężnie działa również na terenie Polski. Winning Moves jest wydawcą wielu licencji i gier sprzedawanych na całym świecie. Wiosną 2020 roku odbędzie się wielka premiera gry w gdyńskiej edycji i zostanie ona wówczas udostępniona do sprzedaży.
informacje: Gdynia.pl
0 0
najdorzsze to napewno molo , krzywy domek...a najtańsze pewnie jakieś osiedla