Zamknij

Najważniejsze zasady projektowania materiałów reklamowych

artykuł sponsorowany + 13:30, 20.08.2021

Tworzenie materiałów reklamowych wcale nie jest takim prostym zadaniem. Trzeba pamiętać o tym, żeby przekaz był czytelny oraz konkretny. Musimy znaleźć oryginalny sposób na przedstawienie swojej oferty oraz wartości dla potencjalnego klienta. Materiałem reklamowym może być na przykład plakat, baner czy wizytówka. Warto więc postawić na dobre materiały reklamowe, które są w stanie przyciągnąć uwagę konkretnej grupy docelowej.

Czytelność materiałów

Niektórzy przedsiębiorcy popełniają jeden z najgorszych błędów przy materiałach reklamowych. Zazwyczaj ich ulotki są przeładowane treścią, która nie jest transparentna dla odbiorcy. W takiej sytuacji wyrzucają oni po prostu nasz materiał do kosza na śmieci. Zadaniem ulotki jest zachęcenie do zgłębienia się w Twoją ofertę. Nie musisz więc przedstawiać wszystkiego co oferuje Twoja firma. Jeżeli odpowiednio zwrócić ich uwagę swoją przejrzystą ulotką, odbiorcy sami sprawdzą resztę informacji.

Estetyka materiałów reklamowych

Obecnie wiele firm nadal korzysta z intensywnych kolorów oraz niestandardowych fontów na swoich materiałach reklamowych. Kiedyś może takie rozwiązanie przynosiło efekty, jednak obecnie jest to strasznie nieczytelne. Potencjalni klienci są wyczuleni na nachalne treści reklamowe, dlatego warto zadbać o odpowiednią estetykę. Przede wszystkim trzymaj się jasnych połączeń kolorystycznych. Warto wyróżnić wezwanie do działania, dzięki któremu odbiorca będzie miał wrażenie, że zwracasz się bezpośrednio do niego. Materiały reklamowe nie mogą być przeładowane treścią. Należy na ulotce podać dane kontaktowe czy stronę internetową, gdzie klienci będą mogli lepiej zapoznać się z ofertą.

Spójność materiałów reklamowych

Jeżeli posiadasz już inne materiały, koniecznie trzymaj się utartych wzorców kolorystycznych. Dzięki temu skutecznie zbudujesz obraz Twojej marki w świadomości odbiorców. Takie działanie jest naprawdę rozsądne nawet, kiedy Twoja marka nie jest aż tak rozpoznawalna. Jeżeli wszystko będzie ze sobą współgrało, to klienci będą bardziej doceniać waszą markę.

Wezwanie do działania

Wezwania do działania na ulotkach są coraz popularniejsze. Ich przekaz musi być jasny i konkretny. Warto więc użyć takich określeń, jak np. umów się na wizytę, zapisz się, zadzwoń już teraz. Jeżeli nie zawrzemy takiego działania w naszych materiałach musimy liczyć się z mniejszym oddziaływaniem marketingowym. Takie wyrażenia mają obudzić w odbiorcy potrzeby, których wcześniej nie miał. Warto zlecić to zadanie specjalistom od ulotek online: https://www.drukowanieulotek.pl/druk-ulotek

Promocje i rabaty

Dobrym rozwiązaniem jest zaoferowanie odbiorcom naszych materiałów reklamowych promocji oraz rabatów. W ten sposób będą oni czuli, że posiadają jakąś korzyść dzięki wziętej przez nich ulotki. Dodatkowo takie działania pozwalają na liczenie konwersji z promocji offline. Stosując specjalny kod rabatowy mierzenie konwersji jest o wiele bardziej precyzyjne, a klienci są bardziej skłonni do przetestowania Twoich usług.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%