Dwa miesiące przed festiwalem ogłaszamy listę filmów, które znalazły się w Konkursie Głównym 47. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni! Prezentujemy także tytuły, które zakwalifikowały się do Konkursu Filmów Krótkometrażowych oraz Konkursu Filmów Mikrobudżetowych.
W Konkursie Głównym znalazło się aż 20 filmów. Wśród nich jest 6 pełnometrażowych debiutów reżyserskich i 2 drugie filmy reżyserów.
Zgodnie z regulaminem 47. FPFF wyboru filmów do Konkursu Głównego dokonali: Dyrektor Artystyczny Festiwalu Tomasz Kolankiewicz oraz powołany przez niego Zespół Selekcyjny (organ doradczy, w skład którego wchodzą filmoznawczyni Paulina Kwiatkowska, krytyczka filmowa Adriana Prodeus i reżyser filmowy Janusz Zaorski), a także Komitet Organizacyjny.
Jak mówi Tomasz Kolankiewicz:
„Tegoroczna selekcja była zarazem spełnieniem marzeń i największym koszmarem dla selekcjonera: tak wysokiego poziomu zgłoszonych filmów nie było od dawna. Z jednej strony oznacza to silny konkurs, z drugiej zaś żal, że trzeba było odrzucić kilka świetnych produkcji. Co więcej, programując Konkurs Główny, muszę pamiętać, że Festiwal jest przekrojową prezentacją polskiego kina – filmy powinny układać się w możliwie jak najpełniejszą paletę barw i wrażliwości. Staram się zachować harmonię między kinem artystycznym a tym z większym potencjałem komercyjnym, między filmami realistycznymi a wizyjnymi, między głosem twórców młodych i doświadczonych”.
KONKURS GŁÓWNY 47. FPFF
- „Apokawixa”, reżyseria: Xawery Żuławski, scenariusz: Xawery Żuławski, Krzysztof Bernaś i Maciej Kazula, producentka: Anna Waśniewska-Gill
- „Brigitte Bardot cudowna”, reżyseria i scenariusz: Lech Majewski, producent: Lech Majewski
- „Broad Peak”, reżyseria: Leszek Dawid, scenariusz: Łukasz Ludkowski, producenci: Maciej Rzączyński, Dawid Janicki, Krzysztof Rzączyński, Paweł Rymarz
- „Chleb i sól”, reżyseria i scenariusz: Damian Kocur, producenci: Jacek Bromski, Ewa Jastrzębska i Jerzy Kapuściński
- „Cicha ziemia”, reżyseria: Aga Woszczyńska, scenariusz: Aga Woszczyńska, Piotr 'Jaksa' Litwin, producentka: Agnieszka Wasiak
- „Filip”, reżyseria: Michał Kwieciński, scenariusz: Michał Kwieciński i Michał Matejkiewicz, producentka: Krystyna Świeca
- „Głupcy”, reżyseria i scenariusz: Tomasz Wasilewski, producentka: Ewa Puszczyńska
- „Iluzja”, reżyseria: Marta Minorowicz, scenariusz: Piotr Borkowski i Marta Minorowicz, producentka: Izabela Kiszka-Hoflik
- „Infinite Storm”, reżyseria: Małgorzata Szumowska, scenariusz: Joshua Rollins, producenci: Magdalena Zimecka, Radosława Bardes, Jacek Kulczycki
- „IO”, reżyseria: Jerzy Skolimowski, scenariusz: Ewa Piaskowska i Jerzy Skolimowski, producentka: Ewa Piaskowska
- „Johnny”, reżyseria: Daniel Jaroszek, scenariusz: Maciej Kraszewski, producent: Robert Kijak
- „Kobieta na dachu”, reżyseria i scenariusz: Anna Jadowska, producentka: Maria Blicharska
- „Orlęta. Grodno ‘39”, reżyseria i scenariusz: Krzysztof Łukaszewicz, producenci: Włodzimierz Niderhaus i Agnieszka Będkowska
- „Orzeł. Ostatni patrol”, reżyseria i scenariusz: Jacek Bławut, producenci: Anna Bławut-Mazurkiewicz i Bartłomiej Gliński
- „Strzępy”, reżyseria i scenariusz: Beata Dzianowicz, producent: Zbigniew Domagalski
- „Śubuk”, reżyseria: Jacek Lusiński, scenariusz: Jacek Lusiński i Szymon Augustyniak, producenci: Leszek Bodzak i Aneta Hickinbotham
- „Tata”, reżyseria: Anna Maliszewska, scenariusz: Anna Maliszewska i Przemysław Chruścielewski, producent: Marcin Wierzchosławski
- „The Silent Twins”, reżyseria: Agnieszka Smoczyńska, scenariusz: Andrea Seigel, producentki: Klaudia Śmieja-Rostworowska i Ewa Puszczyńska
- „Wese לe”, reżyseria i scenariusz: Wojciech Smarzowski, producenci: Wojciech Gostomczyk, Janusz Hetman, Janusz Bogaczyk
- „Zadra”, reżyseria: Grzegorz Mołda, scenariusz: Monika Powalisz, producenci: Agnieszka Odorowicz, Andrzej Papis, Maciej Sowiński
Do Konkursu Filmów Krótkometrażowych 47. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych zakwalifikowało się 30 filmów wyprodukowanych przez szkoły filmowe oraz niezależnych producentów, a także w ramach programu „30 minut” Studia Munka – Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Wyboru filmów również dokonał Dyrektor Artystyczny Festiwalu, wspierając się rekomendacją powołanych przez siebie doradców – filmoznawczyni Diany Dąbrowskiej i historyka filmu Macieja Gila.
KONKURS FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH 47. FPFF
- „Afonia”, reżyseria: Marta Z. Nowak, produkcja: Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego
- „Alicja”, reżyseria: Martyna Ludwig, produkcja: Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego
- „Alkibiades”, reżyseria: Robert Kwilman, produkcja: PWSFTviT w Łodzi
- „Baju Baj”, reżyseria: Sebastian Jasnoch, produkcja: Kwiatki Polskie
- „Diabeł”, reżyseria: Jan Bujnowski, produkcja: PWSFTviT w Łodzi
- „Dygot”, reżyseria: Joanna Różniak, produkcja: Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego
- „Dziecko”, reżyseria: Zuzanna Grajcewicz, produkcja: PWSFTviT w Łodzi
- „Followers. Odpalaj lajwa”, reżyseria: Jakub Radej, produkcja: Studio Munka SFP
- „Funeralia”, reżyseria: Bartłomiej Błaszczyński, produkcja: Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego
- „Kiedy obróci się dom”, reżyseria: Maria Ornaf, produkcja: Fundacja Filmowa Lumisenta
- „Kot”, reżyseria: Zofia Kowalewska, produkcja: PWSFTviT w Łodzi
- „Krzesło przyszłości”, reżyseria: Kamil Krukowski, produkcja: PWSFTviT w Łodzi
- „Lockdown”, reżyseria: Jakub Jakubik, produkcja PWSFTviT w Łodzi
- „Loteria”, reżyseria: Patryk Kaflowski, produkcja: Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego
- „Martwe małżeństwo”, reżyseria: Michał Toczek, produkcja: PWSFTviT w Łodzi
- „Martwy punkt”, reżyseria: Patrycja Polkowska, produkcja: PWSFTviT w Łodzi
- „Mor”, reżyseria: Nikita Tanadzhy, produkcja: Warszawska Szkoła Filmowa
- „Na żywo”, reżyseria: Mara Tamkovich, produkcja: Wajda Studio Sp. z o.o.
- „Narodziny rozgwiazdy”, reżyseria: Julia Sadowska, produkcja: PWSFTviT w Łodzi
- „Nie ma spokoju”, reżyseria: Karol Ulman, produkcja: Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego
- „Nie mów tak do mnie”, reżyseria: Hanna Kilińska, produkcja: Gdyńska Szkoła Filmowa
- „Odgrzeb”, reżyseria: Artur Wyrzykowski, produkcja: Bold Humans
- „Płot”, reżyseria: Tomasz Wolski, produkcja: Kijora Film
- „Rozkwit Zimowy”, reżyseria: Ivan Krupenikov, produkcja: Warszawska Szkoła Filmowa
- „Szczerość”, reżyseria i produkcja: Adam Porębowicz
- „Tylko do świtu”, reżyseria: Eliza Godlewska i Alan Ruczyński, produkcja: Warszawska Szkoła Filmowa
- „Victoria”, reżyseria: Karolina Porcari, produkcja: Studio Munka SFP
- „W kręgu”, reżyseria: Jan Naszewski, produkcja: Harine Films
- „Wróbel”, reżyseria: Marcin Janos Krawczyk, produkcja: Studio Munka SFP
- „Wskrzeszenie”, reżyseria Luiza Budejko, produkcja: Gdyńska Szkoła Filmowa
W trzeciej sekcji konkursowej, Konkursie Filmów Mikrobudżetowych, znalazły się filmy zakwalifikowane zgodnie z zasadami Programu Operacyjnego PISF Produkcja filmowa.
KONKURS FILMÓW MIKROBUDŻETOWYCH 47. FPFF
- „Algorytmika”, reżyseria i scenariusz: Marcin Piotrowski, producentka: Martyna Buła
- „Czas na pogodę”, reżyseria: Jacek Raginis-Królikiewicz, scenariusz: Jacek Raginis-Królikiewicz i Zbigniew Moskal, producentka: Bogna Janiec
- „Hela”, reżyseria i scenariusz: Anna Kasperska, producent: Rafał Sakowski
- „Matecznik”, reżyseria: Grzegorz Mołda, scenariusz: Grzegorz Mołda i Monika Powalisz, producentka: Izabela Igel
- „Obudź się”, reżyseria i scenariusz: Filip Dzierżawski, producent: Michał Szymanowicz
- „Słoń”, reżyseria i scenariusz: Kamil Krawczycki, producent: Jakub Mróz
- „Spadek”, reżyseria: Jakub Laskowski, scenariusz: Grzegorz Drojewski, producent: Jan Fido
Jak twierdzi Dyrektor Artystyczny Tomasz Kolankiewicz:
„Po trudnym okresie pandemii, w obliczu zmieniającego się na całym świecie modelu produkcyjno-dystrybucyjnego, polskie kino jest pod względem jakości artystycznej i warsztatowej w bardzo dobrej formie. Dlatego w obliczu nadciągających zmian warto pielęgnować jego rozwój i pamiętać o tym, że istotą kina jest spotkanie i dyskusja, że filmy najlepiej oglądać wspólnie w salach kinowych, że największa ich siła tkwi w budowaniu wspólnoty odbiorców. Jednego jestem pewien: programowo zapowiada się jeden z najlepszych festiwali od lat”.
A uczestnicy 47. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych przekonają się o tym w dniach 12–17 września 2022 r. Przypominamy, że sprzedaż akredytacji trwa. Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową Festiwalu oraz do mediów społecznościowych.
[ZT]13850[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz