Zamknij

Wiemy, jakie filmy będzie można obejrzeć na festiwalu w Gdyni! To aż 57 różnych produkcji

14:00, 21.07.2022 | .
Skomentuj Kadr z filmu "Johhny" w reż. Daniela Jaroszka.
REKLAMA

Dwa miesiące przed festiwalem ogłaszamy listę filmów, które znalazły się w Konkursie Głównym 47. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni! Prezentujemy także tytuły, które zakwalifikowały się do Konkursu Filmów Krótkometrażowych oraz Konkursu Filmów Mikrobudżetowych. 

W Konkursie Głównym znalazło się aż 20 filmów. Wśród nich jest 6 pełnometrażowych debiutów reżyserskich i 2 drugie filmy reżyserów.

Zgodnie z regulaminem 47. FPFF wyboru filmów do Konkursu Głównego dokonali: Dyrektor Artystyczny Festiwalu Tomasz Kolankiewicz oraz powołany przez niego Zespół Selekcyjny (organ doradczy, w skład którego wchodzą filmoznawczyni Paulina Kwiatkowska, krytyczka filmowa Adriana Prodeus i reżyser filmowy Janusz Zaorski), a także Komitet Organizacyjny.

Jak mówi Tomasz Kolankiewicz:

„Tegoroczna selekcja była zarazem spełnieniem marzeń i największym koszmarem dla selekcjonera: tak wysokiego poziomu zgłoszonych filmów nie było od dawna. Z jednej strony oznacza to silny konkurs, z drugiej zaś żal, że trzeba było odrzucić kilka świetnych produkcji. Co więcej, programując Konkurs Główny, muszę pamiętać, że Festiwal jest przekrojową prezentacją polskiego kina – filmy powinny układać się w możliwie jak najpełniejszą paletę barw i wrażliwości. Staram się zachować harmonię między kinem artystycznym a tym z większym potencjałem komercyjnym, między filmami realistycznymi a wizyjnymi, między głosem twórców młodych i doświadczonych”.

Fot. materiały prasowe

KONKURS GŁÓWNY 47. FPFF

  • „Apokawixa”, reżyseria: Xawery Żuławski, scenariusz: Xawery Żuławski, Krzysztof Bernaś i Maciej Kazula, producentka: Anna Waśniewska-Gill
  • „Brigitte Bardot cudowna”, reżyseria i scenariusz: Lech Majewski, producent: Lech Majewski
  • „Broad Peak”, reżyseria: Leszek Dawid, scenariusz: Łukasz Ludkowski, producenci: Maciej Rzączyński, Dawid Janicki, Krzysztof Rzączyński, Paweł Rymarz
  • „Chleb i sól”, reżyseria i scenariusz: Damian Kocur, producenci: Jacek Bromski, Ewa Jastrzębska i Jerzy Kapuściński
  • „Cicha ziemia”, reżyseria: Aga Woszczyńska, scenariusz: Aga Woszczyńska, Piotr 'Jaksa' Litwin, producentka: Agnieszka Wasiak 
  • „Filip”, reżyseria: Michał Kwieciński, scenariusz: Michał Kwieciński i Michał Matejkiewicz, producentka: Krystyna Świeca
  • „Głupcy”, reżyseria i scenariusz: Tomasz Wasilewski, producentka: Ewa Puszczyńska
  • „Iluzja”, reżyseria: Marta Minorowicz, scenariusz: Piotr Borkowski i Marta Minorowicz, producentka: Izabela Kiszka-Hoflik 
  • „Infinite Storm”, reżyseria: Małgorzata Szumowska, scenariusz: Joshua Rollins, producenci: Magdalena Zimecka, Radosława Bardes, Jacek Kulczycki
  • „IO”, reżyseria: Jerzy Skolimowski, scenariusz: Ewa Piaskowska i Jerzy Skolimowski, producentka: Ewa Piaskowska
  • „Johnny”, reżyseria: Daniel Jaroszek, scenariusz: Maciej Kraszewski, producent: Robert Kijak
  • „Kobieta na dachu”, reżyseria i scenariusz: Anna Jadowska, producentka: Maria Blicharska
  • „Orlęta. Grodno ‘39”, reżyseria i scenariusz: Krzysztof Łukaszewicz, producenci: Włodzimierz Niderhaus i Agnieszka Będkowska
  • „Orzeł. Ostatni patrol”, reżyseria i scenariusz: Jacek Bławut, producenci: Anna Bławut-Mazurkiewicz i Bartłomiej Gliński
  • „Strzępy”, reżyseria i scenariusz: Beata Dzianowicz, producent: Zbigniew Domagalski
  • „Śubuk”, reżyseria: Jacek Lusiński, scenariusz: Jacek Lusiński i Szymon Augustyniak, producenci: Leszek Bodzak i Aneta Hickinbotham 
  • „Tata”, reżyseria: Anna Maliszewska, scenariusz: Anna Maliszewska i Przemysław Chruścielewski, producent: Marcin Wierzchosławski
  • „The Silent Twins”, reżyseria: Agnieszka Smoczyńska, scenariusz: Andrea Seigel, producentki: Klaudia Śmieja-Rostworowska i Ewa Puszczyńska
  • „Wese לe”, reżyseria i scenariusz: Wojciech Smarzowski, producenci: Wojciech Gostomczyk, Janusz Hetman, Janusz Bogaczyk
  • „Zadra”, reżyseria: Grzegorz Mołda, scenariusz: Monika Powalisz, producenci: Agnieszka Odorowicz, Andrzej Papis, Maciej Sowiński 

Do Konkursu Filmów Krótkometrażowych 47. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych zakwalifikowało się 30 filmów wyprodukowanych przez szkoły filmowe oraz niezależnych producentów, a także w ramach programu „30 minut” Studia Munka – Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Wyboru filmów również dokonał Dyrektor Artystyczny Festiwalu, wspierając się rekomendacją powołanych przez siebie doradców – filmoznawczyni Diany Dąbrowskiej i historyka filmu Macieja Gila.

KONKURS FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH 47. FPFF

  • „Afonia”, reżyseria: Marta Z. Nowak, produkcja: Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego
  • „Alicja”, reżyseria: Martyna Ludwig, produkcja: Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego
  • „Alkibiades”, reżyseria: Robert Kwilman, produkcja: PWSFTviT w Łodzi
  • „Baju Baj”, reżyseria: Sebastian Jasnoch, produkcja: Kwiatki Polskie
  • „Diabeł”, reżyseria: Jan Bujnowski, produkcja: PWSFTviT w Łodzi
  • „Dygot”, reżyseria: Joanna Różniak, produkcja: Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego
  • „Dziecko”, reżyseria: Zuzanna Grajcewicz, produkcja: PWSFTviT w Łodzi
  • „Followers. Odpalaj lajwa”, reżyseria: Jakub Radej, produkcja: Studio Munka SFP
  • „Funeralia”, reżyseria: Bartłomiej Błaszczyński, produkcja: Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego
  • „Kiedy obróci się dom”, reżyseria: Maria Ornaf, produkcja: Fundacja Filmowa Lumisenta
  • „Kot”, reżyseria: Zofia Kowalewska, produkcja: PWSFTviT w Łodzi
  • „Krzesło przyszłości”, reżyseria: Kamil Krukowski, produkcja: PWSFTviT w Łodzi
  • „Lockdown”, reżyseria: Jakub Jakubik, produkcja PWSFTviT w Łodzi
  • „Loteria”, reżyseria: Patryk Kaflowski, produkcja: Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego
  • „Martwe małżeństwo”, reżyseria: Michał Toczek, produkcja: PWSFTviT w Łodzi
  • „Martwy punkt”, reżyseria: Patrycja Polkowska, produkcja: PWSFTviT w Łodzi
  • „Mor”, reżyseria: Nikita Tanadzhy, produkcja: Warszawska Szkoła Filmowa
  • „Na żywo”, reżyseria: Mara Tamkovich, produkcja: Wajda Studio Sp. z o.o.
  • „Narodziny rozgwiazdy”, reżyseria: Julia Sadowska, produkcja: PWSFTviT w Łodzi
  • „Nie ma spokoju”, reżyseria: Karol Ulman, produkcja: Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego
  • „Nie mów tak do mnie”, reżyseria: Hanna Kilińska, produkcja: Gdyńska Szkoła Filmowa
  • „Odgrzeb”, reżyseria: Artur Wyrzykowski, produkcja: Bold Humans
  • „Płot”, reżyseria: Tomasz Wolski, produkcja: Kijora Film
  • „Rozkwit Zimowy”, reżyseria: Ivan Krupenikov, produkcja: Warszawska Szkoła Filmowa
  • „Szczerość”, reżyseria i produkcja: Adam Porębowicz
  • „Tylko do świtu”, reżyseria: Eliza Godlewska i Alan Ruczyński, produkcja: Warszawska Szkoła Filmowa
  • „Victoria”, reżyseria: Karolina Porcari, produkcja: Studio Munka SFP
  • „W kręgu”, reżyseria: Jan Naszewski, produkcja: Harine Films
  • „Wróbel”, reżyseria: Marcin Janos Krawczyk, produkcja: Studio Munka SFP
  • „Wskrzeszenie”, reżyseria Luiza Budejko, produkcja: Gdyńska Szkoła Filmowa

W trzeciej sekcji konkursowej, Konkursie Filmów Mikrobudżetowych, znalazły się filmy zakwalifikowane zgodnie z zasadami Programu Operacyjnego PISF Produkcja filmowa.

KONKURS FILMÓW MIKROBUDŻETOWYCH 47. FPFF

  • „Algorytmika”, reżyseria i scenariusz: Marcin Piotrowski, producentka: Martyna Buła
  • „Czas na pogodę”, reżyseria: Jacek Raginis-Królikiewicz, scenariusz: Jacek Raginis-Królikiewicz i Zbigniew Moskal, producentka: Bogna Janiec
  • „Hela”, reżyseria i scenariusz: Anna Kasperska, producent: Rafał Sakowski
  • „Matecznik”, reżyseria: Grzegorz Mołda, scenariusz: Grzegorz Mołda i Monika Powalisz, producentka: Izabela Igel
  • „Obudź się”, reżyseria i scenariusz: Filip Dzierżawski, producent: Michał Szymanowicz
  • „Słoń”, reżyseria i scenariusz: Kamil Krawczycki, producent: Jakub Mróz
  • „Spadek”, reżyseria: Jakub Laskowski, scenariusz: Grzegorz Drojewski, producent: Jan Fido

Jak twierdzi Dyrektor Artystyczny Tomasz Kolankiewicz:

„Po trudnym okresie pandemii, w obliczu zmieniającego się na całym świecie modelu produkcyjno-dystrybucyjnego, polskie kino jest pod względem jakości artystycznej i warsztatowej w bardzo dobrej formie. Dlatego w obliczu nadciągających zmian warto pielęgnować jego rozwój i pamiętać o tym, że istotą kina jest spotkanie i dyskusja, że filmy najlepiej oglądać wspólnie w salach kinowych, że największa ich siła tkwi w budowaniu wspólnoty odbiorców. Jednego jestem pewien: programowo zapowiada się jeden z najlepszych festiwali od lat”. 

A uczestnicy 47. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych przekonają się o tym w dniach 12–17 września 2022 r. Przypominamy, że sprzedaż akredytacji trwa. Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową Festiwalu oraz do mediów społecznościowych.

[ZT]13850[/ZT]

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%