Zamknij

Co robić, aby być lubianym przez współpracowników?

00:00, 24.07.2024 Artykuł sponsorowany Aktualizacja: 09:36, 24.07.2024
Fot. Materiały promocyjne partnera Fot. Materiały promocyjne partnera

Zależy Ci na tym, aby pracować w miłej, przyjaznej atmosferze? W takim razie powinieneś zadbać o to, aby Twoi współpracownicy po prostu Cię polubili. Jak to zrobić? W miarę możliwości zawsze staraj się służyć im pomocą i nie próbuj udawać kogoś, kim nie jesteś. Nie zapominaj również o uśmiechu, dzięki któremu będziesz zarażał innych swoim pozytywnym nastawieniem.

  • W pracy staraj się być serdeczny dla innych osób i pamiętaj o miłym przywitaniu się ze współpracownikami.
  • Naucz się bycia uważnym słuchaczem i staraj się służyć wsparciem osobom potrzebującym pomocy.
  • Nie próbuj być kimś innym, aby nie stracić zaufania w oczach kolegów z pracy.
  • Pamiętaj o uśmiechu, dzięki któremu będziesz postrzegany jako osoba sympatyczna.

Bądź miły dla innych

Jeśli chcesz zdobyć sympatię kolegów z pracy, musisz po prostu być dla nich miły. Staraj się ich słuchać i zawsze odpowiadaj na zadane pytania. Nie odmawiaj, gdy ktoś będzie miał do Ciebie prośbę. Jednocześnie musisz pamiętać, aby nie dawać się wykorzystywać - bycie miłym nie może oznaczać braku asertywności. Postaraj się też optymistycznie podchodzić do realizowanych zadań i w razie potrzeby podziel się z innymi swoim doświadczeniem. Pamiętaj także o uśmiechu na co dzień. Nawet jeśli witałeś się już z daną osobą, warto dodatkowo się do niej uśmiechnąć, gdy będziecie mijać się na korytarzu - jeśli miniesz się z nią bez słowa, może poczuć się mniej przyjemnie.

Interesują Cię najnowsze oferty pracy z Twojego regionu? Poznaj aktualne ogłoszenia online i sprawdź, czy posiadasz niezbędne kompetencje na wybrane stanowisko.

Postaraj się zapamiętać imiona współpracowników

W firmie pracujesz przez cały czas z tymi samymi osobami? W takim razie koniecznie postaraj się jak najszybciej zapamiętać ich imiona. Jeśli po raz kolejny będziesz prosił tę samą osobę o przedstawienie się, to może poczuć się tym dotknięta. Oczywiście w większych firmach zapamiętanie wszystkich imion bywa dość kłopotliwe. Możesz jednak ułatwić sobie to zadania, na przykład zapisując imiona w notatniku.

Uważnie słuchaj innych

Osoby będące dobrymi słuchaczami zazwyczaj są bardzo lubiane przez współpracowników. Jeśli zatem będziesz z kimś rozmawiać, nie powinieneś mu przerywać, dopóki nie skończy. Jednocześnie staraj się utrzymywać z nim kontakt wzrokowy, aby rozmówca miał świadomość, że naprawdę go słuchasz. Możesz także potakiwać głową, wyrażając w ten sposób swoje zainteresowanie. Staraj się również służyć dobrą radą, szczególnie jeśli ktoś poprosi Cię o pomoc.

Chcesz szybko zdobyć pracę w Cieszynie? Przekonaj się, które firmy prowadzą obecnie rekrutację i wyślij aplikację na wybraną ofertę!

Zawsze bądź sobą i przyznawaj się do błędów

Ludzie, którzy często udają kogoś, kim nie są, zazwyczaj szybko tracą sympatię innych osób. Pamiętaj, że fałszywe zachowanie można błyskawicznie wyczuć, dlatego w pracy zawsze bądź sobą. Nie próbuj udawać przesadnie skromnego, ale też nie przeceniaj swoich umiejętności. Otwarcie przyznawaj się do błędów, nawet jeśli nie zostaną one dostrzeżone przez współpracowników. Dzięki temu zyskasz opinię osoby wiarygodnej, która nie próbuje unikać odpowiedzialności. Staraj się przy tym udowodnić, że uczysz się na błędach i postarasz się, aby więcej ich nie popełnić. Takie osoby zazwyczaj są bardzo lubiane w zespole, a pozostali współpracownicy chętnie im pomagają w przypadku niepowodzeń. Pamiętaj także, aby się nie poddawać, nawet przy realizacji trudnych zleceń - Twój optymizm pozytywnie wpłynie na innych pracowników.

Zależy Ci na dobrze płatnej pracy w Lubaczowie? Oceń swoje szanse w procesie rekrutacji - przeczytaj najnowsze ogłoszenia i przeanalizuj oczekiwania potencjalnych pracodawców!

Podsumowanie

Postaraj się zyskać sympatię w oczach współpracowników, dzięki czemu z większą przyjemnością będziesz pracował w danej firmie. Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś, a w razie potrzeby nie bój się przyznać do błędu. Pamiętaj też, aby jak najczęściej się uśmiechać, ponieważ Twoje miłe usposobienie wpłynie na przyjemną atmosferę w miejscu pracy.

(Artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%