Gazeta Wyborcza zorganizowała ogólnopolską akcję profrekwencyjną, która trwała od połowy czerwca. Rywalizacja o miano Wyborczej Stolicy Polski miała na celu m.in. promowanie i mobilizację miast, które zachęcały obywateli Polski do głosowania 28 czerwca i 12 lipca.
Tytuł Wyborczej Stolicy Polski w akcji Gazety Wyborczej wygrał Sopot. Frekwencja w kurorcie w pierwszej turze wyniosła 74,3 proc., a w drugiej - aż 77,59 proc. Sopot zwyciężył bezapelacyjnie i wyprzedził w rankingu prawie 380 innych miejscowości, które są siedzibami powiatów.
Sukces mieszkańców Sopotu - komentuje prezydent Jacek Karnowski
- Wysoka frekwencja nie jest u nas zaskoczeniem, to kolejne wybory z dobrym wynikiem. Choć może wcześniej nie był on aż tak wysoki i nie zostaliśmy nigdy Wyborczą Stolicą Polski. Ale na społeczną i obywatelską postawę mieszkańców możemy liczyć właściwie zawsze - mówił Jacek Karnowski w rozmowie z "Wyborczą"
Solidarność samorządów
- W ostatniej kampanii zbudowaliśmy niesamowitą i niespotykaną wcześniej solidarność samorządów. To ogromna siła, której nie można lekceważyć - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu, który został Wyborczą Stolicą Polski.
Nagroda o wartości 100 tys. zł dla Sopotu
Nagrodą jest wakacyjna kampania promocyjna na łamach „Wyborczej” o wartości 100 tys. zł. Dodatkowo Gazeta Wyborcza przekaże sopocianom 10 tys. prenumerat cyfrowych „Wyborczej”.
[ZT]5299[/ZT]
inf. Gazeta Wyborcza
(obowiązuje regulamin)
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz