Jak poinformował wiceprezydent miasta Marcin Skwierawski, w poniedziałek odbyło się spotkanie, podczas którego dyskutowano na temat kodeksów reklamowych. Dodał też, że sopoccy przedsiębiorcy są gotowi na dostosowanie się do nowych przepisów.
– Dzisiaj rozmawialiśmy na temat kodeksów reklamowych. Mamy się czym pochwalić. Efekty widać gołym okiem. Z dzisiejszej perspektywy możemy stwierdzić, że uchwała krajobrazowa to narzędzie, które spowodowało w przestrzeni miasta zauważalne zmiany. Zniknęły wielkoformatowe banery ze ścian kamienic widocznych z głównej ulicy miasta, zarówno małe firmy jak i znani przedsiębiorcy gotowi są do zmian swoich identyfikacji wizualnych i rozumieją konieczność tych zmian. Nowe reklamy powstają tylko i wyłącznie w zgodzie z zapisami uchwały. W efekcie tych działań znika chaos reklamowy – napisał w mediach społecznościowych Marcin Skwierawski.
Obecnie, w Sopocie obowiązują przepisy uchwały Nr XXXIX/521/2018 Rady Miasta Sopotu z dnia 26 marca 2018 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania na terenie miasta Sopotu obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane, zwane dalej uchwałą krajobrazową. Od 7 czerwca 2020 r. wszystkie szyldy na terenie kurortu muszą spełniać jej warunki.
– Chociaż proces porządkowania przestrzeni daleki jest jeszcze od zakończenia, niemniej jednak wizualna jakość stworzyła nowe standardy estetyczne i podniosła poprzeczkę w myśleniu o krajobrazie miasta – skwitował wiceprezydent Skwierawski.
Jak informowaliśmy już w styczniu, zachęcamy przedsiębiorców, korzystających z tej formy swojej reklamy, do kontaktu się z Plastykiem Miejskim, w celu ustalenia, czy dany szyld spełnia stawiane mu w uchwale krajobrazowej wymagania. W razie ich niespełnienia, Plastyk wskaże, co należy zrobić, aby dany szyld dostosować do prawa miejscowego.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz