Współpraca mieszkańców i samorządu przynosi efekty. Po interwencji radnego Adama Gila w sprawie utrudnionego dostępu do autobusu linii 187 Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni potwierdził zasadność zgłoszenia i podjął konkretne kroki wobec operatora.
Wszystko zaczęło się od wiadomości sopocianki, która 2 października opisała sytuację na przystanku Bohaterów Monte Cassino w kierunku Kamiennego Potoku.
„Kierowca autobusu widział, że zamierzam wejść z moim 1,5-rocznym dzieckiem w wózku. Niestety odstęp był tak duży, że nie byłam w stanie sama wsiąść. Gdyby mojej mamy nie było, nie weszłabym w ogóle” – relacjonowała mieszkanka Sopotu.
Zgłoszenie wraz ze zdjęciami trafiło do radnego Adama Gila, który nie pozostał obojętny. Wystąpił do Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni z prośbą o interwencję i przypomnienie kierowcom o obowiązku korzystania z udogodnień dostępnych w autobusach – funkcji „przyklęku”, ramp dla osób z niepełnosprawnościami i podjeżdżania jak najbliżej krawężnika.
ZKM Gdynia w pierwszej odpowiedzi poinformował, że przekazał zalecenia operatorom linii 187 oraz przypomniał kierowcom o konieczności zwracania szczególnej uwagi na pasażerów z ograniczoną mobilnością. Jednocześnie zwrócił uwagę, że pasażerowie mogą również korzystać z przycisków sygnalizujących potrzebę użycia rampy lub obniżenia podłogi.
Kilka tygodni później, 24 listopada, ZKM przekazał kolejną informację – tym razem po weryfikacji sprawy przez operatora, firmę IREX-TRANS Gdynia.
„Po przeanalizowaniu zgromadzonego materiału operator stwierdził, że zgłoszenie było zasadne, a odległość autobusu od krawędzi peronu przystankowego była zbyt duża. W związku z tym z kierowcą została przeprowadzona indywidualna rozmowa dyscyplinująca, w której pouczono go o prawidłowym postępowaniu, czyli zatrzymywaniu pojazdu bliżej krawężnika przystanku, a ponadto zaleciliśmy operatorowi przeprowadzenie powtórnego szkolenia dla wszystkich kierowców w tym zakresie” – czytamy w piśmie przesłanym do radnego.
ZKM Gdynia przeprosił również za sytuację i podziękował za przekazany sygnał.
Radny Adam Gil podkreśla, że to dowód na to, iż warto reagować i zgłaszać nieprawidłowości. Zgłoszenia dotyczące funkcjonowania komunikacji miejskiej można przesyłać bezpośrednio do ZKM Gdynia poprzez e-formularz: https://zkmgdynia.pl/ebok/BOK?category=4
[ZT]36186[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz