WEIP sp. z o. o., jeden z największych zarządców parkingów komercyjnych w Polsce, wprowadza pozytywne zmiany dla kierowców w odpowiedzi na ustalenia z UOKiK. To dobra wiadomość dla wszystkich, którzy korzystają z parkingów – firma stawia na dialog i uczciwe traktowanie klientów.
Nie od dziś wiadomo, że spółka może pochwalić się silną pozycją na rynku, innowacyjnym podejściem i odwagą w wyznaczaniu nowych standardów. WEIP sp. z o. o. zarządza obecnie m. in. parkingami przy szpitalach, centrach handlowych, urzędach, hotelach, obiektach użyteczności publicznej i miejscach turystycznych w całym kraju.
Podobnie jak pozostałe duże przedsiębiorstwa z branży parkingowej firma była w ostatnich latach kontrolowana przez UOKiK. Co istotne, kontrola ta przyniosła jednak nie kary finansowe, a szereg pozytywnych zmian dla kierowców, którzy od teraz będą mogli cieszyć się z wyższych standardów w branży parkingowej.
Kontrola UOKiK wobec WEIP zakończyła się polubowną decyzją, co wyróżnia spółkę na tle innych firm w branży parkingowej. W przeciwieństwie do APCOA Parking Polska czy Europark, które otrzymały kary za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów, WEIP uniknął sankcji dzięki proaktywnemu podejściu i chęci do dialogu.
WEIP zobowiązał się do:
Pozytywne zmiany wprowadzone przez WEIP mogą wyznaczać nowy standard w branży parkingowej. Kierowcy z pewnością docenią uczciwe i transparentne podejście firmy do reklamacji. To dobry przykład dla innych zarządców parkingów, którzy powinni dążyć do budowania pozytywnych relacji z klientami.
- Spółka WEIP dotychczas uznawała reklamacje wszystkim kierowcom, którzy w pełni udokumentowali, że w trakcie otrzymywania wezwania posiadali ważny bilet parkingowy. Natomiast reklamacje, do których kierowca załączył bilet bez numeru rejestracyjnego, były różnie rozpatrywane ze względu na to, że nie było pewności, kto pierwotnie bilet pobrał. Firma mając na względzie dobre obyczaje w konsultacji z UOKiK zaproponowała, iż będzie wszystkie takie reklamacje uwzględniać i jednocześnie zadeklarowała, że zwróci opłaty osobom, które składając reklamacje dołączyły taki bilet nawet bez numeru rejestracyjnego - informuje Kierownik Biura Obsługi Klienta ze spółki WEIP.
To nie koniec pozytywnych zmian. Operator parkingów WEIP zauważył też, że zdarzają się pojedyncze osoby, które pobrały bilet z numerem rejestracyjnym i nie pozostawiły go na podszybiu, a po otrzymaniu wezwania opłacają je, nie składając żadnej reklamacji. Zarządca parkingu pomimo tego, że uwzględniał dotychczas wszystkie takie reklamacje, wyszedł z dodatkową propozycją. Będzie on teraz weryfikować takie sytuacje systemowo i zwracać opłaty tym osobom, nawet jeżeli nie złożyły reklamacji!
Oprócz tego WEIP uszczegółowił też możliwości składania reklamacji oraz możliwe konsekwencje w przypadku braku opłacenia parkingu.
Pozytywne zmiany, które zaproponował operator parkingów WEIP i już zaczął je wdrażać, mogą znacząco wpłynąć na branże parkingową i zmusić również inne firmy do zastosowania podobnych rozwiązań. Wprowadzane udogodnienia dotyczą m.in. podejścia do otrzymywanych reklamacji i - co istotne - opierają się nie tyle na prawie, co na dobrych obyczajach, i powinny skutecznie wyznaczać kierunek dla innych firm w branży. Kierowcy z pewnością mają nadzieję, że również inni zarządcy parkingowi będą stosować wysokie standardy przy podejściu do klienta – w szczególności gdy składa on reklamację.
WEIP sp. z o. o. to jedyna z dużych firm parkingowych, której kontrola zakończyła się polubowną decyzją Prezesa UOKiK. W przypadku innych decyzji dotyczących branży parkingowej Prezes UOKiK uznał praktyki takich firm za naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nałożył wysokie kary. Dotyczyło to m. in. spółek APCOA Parking Polska sp. z o. o. czy Europark sp. z o. o. W ubiegłym roku 2023 Prezes UOKiK nałożył ogromną karę wynoszącą ponad 820 tys. zł na APCOA Parking Polska z tytułu naruszania zbiorowych interesów konsumentów.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz