Zamknij

WEIP w porozumieniu z UOKiK wyznacza nowy standard dla branży parkingowej! Niektórzy kierowcy otrzymają zwrot pieniędzy

16:14, 25.03.2024 Materiały partnera Aktualizacja: 09:04, 29.03.2024
Skomentuj

WEIP sp. z o. o., jeden z największych zarządców parkingów komercyjnych w Polsce, wprowadza pozytywne zmiany dla kierowców w odpowiedzi na ustalenia z UOKiK. To dobra wiadomość dla wszystkich, którzy korzystają z parkingów – firma stawia na dialog i uczciwe traktowanie klientów.

Nie od dziś wiadomo, że spółka może pochwalić się silną pozycją na rynku, innowacyjnym podejściem i odwagą w wyznaczaniu nowych standardów. WEIP sp. z o. o. zarządza obecnie m. in. parkingami przy szpitalach, centrach handlowych, urzędach, hotelach, obiektach użyteczności publicznej i miejscach turystycznych w całym kraju.

Podobnie jak pozostałe duże przedsiębiorstwa z branży parkingowej firma była w ostatnich latach kontrolowana przez UOKiK. Co istotne, kontrola ta przyniosła jednak nie kary finansowe, a szereg pozytywnych zmian dla kierowców, którzy od teraz będą mogli cieszyć się z wyższych standardów w branży parkingowej.

UOKiK docenia proaktywne podejście WEIP

Kontrola UOKiK wobec WEIP zakończyła się polubowną decyzją, co wyróżnia spółkę na tle innych firm w branży parkingowej. W przeciwieństwie do APCOA Parking Polska czy Europark, które otrzymały kary za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów, WEIP uniknął sankcji dzięki proaktywnemu podejściu i chęci do dialogu.

Zmiany na korzyść kierowców

WEIP zobowiązał się do:

  • uwzględniania reklamacji kierowców, którzy posiadali ważny bilet parkingowy, nawet jeśli nie zawierał on numeru rejestracyjnego;
  • zwrotu opłat tym osobom, które nie złożyły reklamacji, ale pobrały bilet z numerem rejestracyjnym i nie pozostawiły go na podszybiu;
  • uszczegółowienia możliwości składania reklamacji oraz konsekwencji w przypadku braku opłacenia parkingu.

Pozytywne zmiany wprowadzone przez WEIP mogą wyznaczać nowy standard w branży parkingowej. Kierowcy z pewnością docenią uczciwe i transparentne podejście firmy do reklamacji. To dobry przykład dla innych zarządców parkingów, którzy powinni dążyć do budowania pozytywnych relacji z klientami.

Kto otrzyma zwrot pieniędzy?

- Spółka WEIP dotychczas uznawała reklamacje wszystkim kierowcom, którzy w pełni udokumentowali, że w trakcie otrzymywania wezwania posiadali ważny bilet parkingowy. Natomiast reklamacje, do których kierowca załączył bilet bez numeru rejestracyjnego, były różnie rozpatrywane ze względu na to, że nie było pewności, kto pierwotnie bilet pobrał. Firma mając na względzie dobre obyczaje w konsultacji z UOKiK zaproponowała, iż będzie wszystkie takie reklamacje uwzględniać i jednocześnie zadeklarowała, że zwróci opłaty osobom, które składając reklamacje dołączyły taki bilet nawet bez numeru rejestracyjnego - informuje Kierownik Biura Obsługi Klienta ze spółki WEIP.

To nie koniec pozytywnych zmian. Operator parkingów WEIP zauważył też, że zdarzają się pojedyncze osoby, które pobrały bilet z numerem rejestracyjnym i nie pozostawiły go na podszybiu, a po otrzymaniu wezwania opłacają je, nie składając żadnej reklamacji. Zarządca parkingu pomimo tego, że uwzględniał dotychczas wszystkie takie reklamacje, wyszedł z dodatkową propozycją. Będzie on teraz weryfikować takie sytuacje systemowo i zwracać opłaty tym osobom, nawet jeżeli nie złożyły reklamacji!

Oprócz tego WEIP uszczegółowił też możliwości składania reklamacji oraz możliwe konsekwencje w przypadku braku opłacenia parkingu.

Nowy standard w branży parkingowej?

Pozytywne zmiany, które zaproponował operator parkingów WEIP i już zaczął je wdrażać, mogą znacząco wpłynąć na branże parkingową i zmusić również inne firmy do zastosowania podobnych rozwiązań. Wprowadzane udogodnienia dotyczą m.in. podejścia do otrzymywanych reklamacji i - co istotne - opierają się nie tyle na prawie, co na dobrych obyczajach, i powinny skutecznie wyznaczać kierunek dla innych firm w branży. Kierowcy z pewnością mają nadzieję, że również inni zarządcy parkingowi będą stosować wysokie standardy przy podejściu do klienta – w szczególności gdy składa on reklamację.

WEIP sp. z o. o. to jedyna z dużych firm parkingowych, której kontrola zakończyła się polubowną decyzją Prezesa UOKiK. W przypadku innych decyzji dotyczących branży parkingowej Prezes UOKiK uznał praktyki takich firm za naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nałożył wysokie kary. Dotyczyło to  m. in. spółek APCOA Parking Polska sp. z o. o. czy Europark sp. z o. o. W ubiegłym roku 2023 Prezes UOKiK nałożył ogromną karę wynoszącą ponad 820 tys. zł na APCOA Parking Polska z tytułu naruszania zbiorowych interesów konsumentów.

Więcej informacji:

(Materiały partnera)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%