Zamknij

Sopot: mewa zjadła rybę, klientce została surówka. Co powinna zrobić restauracja?

. 20:01, 06.09.2025
Skomentuj esopot.pl esopot.pl

Wizyta w restauracji nad morzem to dla wielu turystów kwintesencja wakacyjnego wypoczynku. Jednak w Sopocie, gdzie stoliki często stoją tuż przy plaży, bywa, że o obiad trzeba rywalizować nie tylko z innymi gośćmi, ale także z… mewami.

Czytelniczka naszego portalu podzieliła się z nami nietypową sytuacją, do której doszło w jednej z sopockich restauracji. Turystka, która zamówiła rybę, została zaskoczona, gdy mewa bez pardonu porwała jej posiłek prosto z talerza. Kobieta, oburzona i rozczarowana, zgłosiła sprawę obsłudze, ale usłyszała jedynie, że to nie wina lokalu. Na talerzu zostały jej jedynie frytki i surówka. Dla klientki była to sytuacja nie tylko frustrująca, ale i kosztowna.

Mewa, czyli sopocka modelka i... terrorystka

Byłam raz świadkiem, kiedy w jednej z sopockich restauracji na plaży koło molo, turystka zamówiła rybę na obiad. Siedziałam obok przy stoliku a obok kręciły się mewy, latały głodne nad głowami, chodziły wokół stolików. Nagle jedna z nich bezczelnie ukradła posiłek z talerza tejże Pani, która cały czas siedziała przy stoliku. Była totalnie zaskoczona i oburzona, bo nie dość , że długo czekała na posiłek, to niemało za niego zapłaciła - informuje czytelniczka.

Kolejnym krokiem było poinformowanie obsługi lokalu o zaistniałym incydencie.

Zgłosiła to obsługującej jej kelnerce, ale ta wzruszyła ramionami i powiedziała, że to nie jej wina. Klientka została z surówką i frytkami na talerzu - przekazuje czytelniczka esopot.pl.

[ZT]34832[/ZT]

Restauracja w Sopocie? Wizerunek to podstawa

Wizerunek w gastronomii to dziś jeden z kluczowych elementów sukcesu – szczególnie w kurorcie takim jak Sopot, gdzie o uwagę turystów walczy dziesiątki restauracji, kawiarni i barów. Gość nie zawsze pamięta smak potrawy czy szczegóły wystroju, ale zawsze zapamięta, jak został potraktowany. Dlatego każdy incydent – nawet tak nieprzewidywalny jak atak mewy – staje się testem gościnności lokalu.

Umiejętność szybkiego i empatycznego reagowania nie tylko buduje lojalność, ale też chroni przed falą krytyki w sieci, która w sezonie wakacyjnym może błyskawicznie obiec Internet i na długo zaważyć na reputacji restauracji. Potwierdzają to słowa Edyty Okrój-Wierzbickiej z Akademii Gastronomii, która skomentowała w rozmowie z naszą redakcją całą sytuację.

W mojej ocenie w opisywanej sytuacji restauracja nie zawiniła, bo nie ma wpływu na czynniki zewnętrzne, trudno przecież kontrolować mewy czy rybitwy, które krążą nad sopockimi ogródkami. Jednak patrząc z perspektywy gościnności i budowania relacji z gośćmi, rozwiązanie powinno być jedno: należy wydać nowe danie - przekazuje Edyta Okrój-Wierzbicka.

Internetowa opinia ważniejsza od rzeczywistości?

Założycielka Akademii Gastronomii tłumaczy, dlaczego odpowiednie podejście do gościa jest tak ważne.

W 2025 roku siła opinii w Internecie jest ogromna i potrafi być naprawdę krzywdząca. Gość nie analizuje, kto faktycznie zawinił, zapamięta, czy poczuł się potraktowany fair. To, co dzieje się w naszym ogródku, staje się częścią doświadczenia gościa, a to właśnie restaurator za nie odpowiada.

 

Nawet jeśli to nie nasza mewa zjadła rybę, to nasza reakcja zostanie w pamięci gościa i zadecyduje o tym, czy wróci, czy wystawi niepochlebną recenzję - komentuje Edyta Okrój-Wierzbicka.

[ZT]34772[/ZT]

Choć trudno oczekiwać od restauratorów, by kontrolowali zachowanie ptaków na plaży, to sposób reakcji na takie zdarzenia ma kluczowe znaczenie. W czasach, gdy opinie w Internecie decydują o reputacji lokali, empatia i elastyczność w podejściu do gościa stają się inwestycją w przyszłość.

Nawet jeśli to nie „nasza mewa” ukradła rybę, to odpowiedź restauracji może przesądzić o tym, czy klient wróci, czy też podzieli się negatywną recenzją. A w Sopocie, gdzie konkurencja gastronomiczna jest ogromna, każda taka opinia może być na wagę złota.

 

Więcej informacji i inspirujących treści ze świata gastronomii znajdziecie tutaj:

Akademia Gastronomii:
🌐 akademiagastronomii.pl
📘 Facebook
📸 Instagram

Akademia dla Hoteli:
🌐 akademiadlahoteli.pl
📘 Facebook
📸 Instagram

 


Komentarza do artykułu udzieliła:

Edyta Okrój-Wierzbicka – CEO Akademii Gastronomii

 

 

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%