Zamknij

Dieta na redukcję tkanki tłuszczowej

00:59, 24.07.2020 | materiały partnera

Redukcja tkanki tłuszczowej często wiąże się naszej głowie z długą listą wyrzeczeń, okresami głodu i intensywnych treningów, a przez to całe przedsięwzięcie urasta do nieosiągalnych niemal rozmiarów, a my mamy ochotę zrezygnować, zanim na dobre zaczęliśmy. Dlatego, ważnym jest, by do takiej zmiany w odżywianiu podejść odpowiedzialnie i z zapasem cierpliwości.

Po pierwsze, warto pamiętać, że żadne wielkie zmiany nie nastąpią z dnia na dzień. Praca nad sobą i swoją sylwetką wymaga czasu i ten czas trzeba sobie dać.

Po drugie, rzucanie się z dużym entuzjazmem na głodówki i ograniczanie wszystkiego, co do tej pory lądowało na naszych talerzach, przynosi z reguły odwrotne skutki, do zamierzonych. Pielęgnuje w nas złe podejście do odżywiania i sprawia, że szybko się poddajemy, a w najgorszych przypadkach, doprowadzamy organizm na skraj wyczerpania. Dlatego też, przechodzenie na dietę redukcyjną powinno się konsultować z dietetykiem – zwłaszcza, gdy cierpimy na jakieś schorzenia.

 

Jak przejść na dietę redukcyjną łatwo i skutecznie?

Określenie deficytu kalorycznego

Spora część sukcesu mieści się właśnie w określeniu naszego zapotrzebowania na kalorie w ciągu dnia oraz na stworzeniu deficytu kalorycznego. Aby określić nasze dzienne zapotrzebowanie na kalorie, możemy udać się do dietetyka lub skorzystać z analizatorów składu ciała czy kalkulatorów dostępnych w internecie.

Następnie, znając nasze zapotrzebowanie kaloryczne, możemy stworzyć deficyt kaloryczny. Nie powinien on przekraczać jednak wartości 500 kalorii na dzień. Co równie ważne, deficyt powinien pochodzić z tłuszczy oraz węglowodanów, nigdy z białek. Przy treningach, niedobór białek może doprowadzić do poważnych kontuzji mięśni.

 

Jak przejść na dietę redukcyjną i się na niej utrzymać?

Kiedy wprowadzimy do naszej diety deficyt kaloryczny, warto również zadbać o to, by jadłospis pozostawał atrakcyjny. A to oznacza różnorodność i dbanie o smak. O wiele łatwiej będzie nam pozostać na diecie, która mimo że wymaga od nas pewnych wyrzeczeń, oferuje nam coś w zamian. I tak, wiele osób decyduje się na skorzystanie z diety pudełkowej. Firmy cateringowe dostarczają swoim klientom dania zdrowe, pyszne i świeże, które ułatwiają wprowadzenie zmian żywieniowych i zgubienie kilku nadprogramowych kilogramów.

Dużym wsparciem w procesie odchudzania się są również aktywność fizyczna oraz posty. Ruszanie się, nie tylko na siłowni, ale w formie spacerów do pracy, jazdy na rowerze, wchodzenia po schodach na czwarte piętro czy nawet odkurzania sprawia, że szybciej możemy osiągnąć upragnione efekty, a także dostarczyć swojemu organizmowi energii oraz endorfin.

Z kolei odpowiedzialny post, który trwa maksymalnie 2 dni w tygodniu, może zdziałać cuda na nasz metabolizm. Zanim jednak zdecydujemy się na poszczenie, powinniśmy skonsultować się z lekarzem. Przy tego typu praktykach możemy nabawić się problemów z hormonami.

Redukcja tkanki tłuszczowej nie musi wiązać się ze strasznym wysiłkiem. Wystarczy do tematu podejść odpowiedzialnie i z pozytywnym nastawieniem.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA