Zamknij
REKLAMA

Jak działa reklama Google Ads?

12.21, 22.11.2022 . Aktualizacja: 09.21, 24.11.2022
Skomentuj

Prowadzisz biznes i chcesz zwiększyć widoczność swojej firmy i oferty w sieci? Pamiętaj, że sama obecność w Internecie i strona WWW to za mało, aby dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. Planując działania marketingowe, musisz zadbać jeszcze o odpowiedni dobór narzędzi promocyjnych. Jednym z bezkonkurencyjnych pod względem zasięgu, funkcjonalności i formatów reklamowych kanałów jest kampania w wyszukiwarce. Sprawdź, jak działa reklama Google Ads i poznaj potencjał płatnych treści.

Co to jest reklama internetowa w Google Ads? 

Internet stał się dla wielu kupujących głównym źródłem informacji. Jak się jednak okazuje, również przedsiębiorcy z powodzeniem korzystają z nieograniczonych możliwości online, aby promować swoją firmę, sprzedawane produkty oraz świadczone usługi. Z pewnością zdajesz więc sobie sprawę, że istnieje wiele kanałów, dzięki którym możesz rozpowszechnić wiedzę o swojej działalności. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych jest Google Ads.

Dlaczego? Otóż to przede wszystkim w wyszukiwarce zaczyna się większość aktywności online. Promując ofertę w wynikach wyszukiwania, reklamodawcy mogą więc trafić do najszerszej grupy odbiorców. Dodatkowo to, co wyróżnia kampanie w Google na tle pozostałych rozwiązań, to precyzyjne i nienachalne kierowanie przekazu do użytkowników, którzy właśnie szukają produktów i usług. 

Warto w tym momencie wyjaśnić, czym jest Google Ads. To złożony system reklamowy, który umożliwia planowanie, uruchamianie i wyświetlanie płatnych treści w wyszukiwarce. Dzięki niemu internauci mogą wyświetlać reklamy w różnych miejscach Internetu: od wyników wyszukiwania, przez sieć GDN (Google Display Network to strony partnerskie), po pocztę Gmail czy serwis YouTube. 

Wspomniany już zasięg wraz z liczbą dostępnych funkcjonalności oraz formatów reklamowych sprawia, że Google Ads jest niezwykle popularnym narzędziem wśród małych i średnich firm – które decydują się przede wszystkim na krótkie kampanie promocyjne. Kluczem do sukcesu jest jednak odpowiednia strategia reklamy. 

Chcesz sprawnie poruszać się w przestrzeni płatnych kampanii? W takim razie musisz wiedzieć, jak działa Google Ads. Ta wiedza pomoże Ci również lepiej zrozumieć korzyści, które płyną z tej formy promocji.  

Reklama Google Ads – jak działa? 

Aktywnie działasz w Internecie? W takim razie przynajmniej raz udało Ci się trafić na internetową reklamę. Mogło się to zdarzyć na przykład, gdy po wpisaniu interesującej frazy lub zapytania w wyszukiwarce, na pierwszym miejscu wyświetliła Ci się treść sponsorowana jednej ze stron WWW. To właśnie Google Ads. Jak już jednak wiesz, tego typu kampanie możesz spotkać w różnych miejscach online.   

Z pewnością zastanawiasz się, co powoduje, że reklama wyświetla się w wynikach wyszukiwania, na YouTube czy na poczcie Gmail. Otóż musisz wiedzieć, że Google Ads działa w systemie aukcyjnym. To zaś oznacza, że wyświetla tylko najwyżej ocenione kampanie. Aukcje organizowane są dla każdego miejsca w sieci, w którym wyświetlają się treści sponsorowane, a o tym, na jakiej pozycji się one znajdą, decydują takie czynniki jak np.:

  • określona przez Ciebie i konkurencję stawka za kliknięcie, 
  • dobrze przygotowany, trafny i atrakcyjny zestaw reklam, 
  • opisujące potrzeby klientów i ofertę Twojej firmy słowa kluczowe, 
  • współczynnik klikalności, działalność rywali, czas prowadzenia kampanii, 
  • jakość Twojej strony internetowej i jej prawidłowa optymalizacja SEO. 

Podsumowując – w przypadku reklamy Google jakość ma fundamentalne znaczenie. Potwierdza to fakt, że algorytmy wyszukiwarki nie bazują wyłącznie na stawce, jaką jesteś w stanie zadeklarować. Równie ważna (a czasami nawet istotniejsza) jest wysoka wartość kampanii. 

Jak reklamować się w Google? 

Aby zdobyć lepszą widoczność wśród użytkowników potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą, musisz prawidłowo przygotować reklamę w Google Ads. 

W przypadku opisywanego narzędzia to właśnie Ty decydujesz, gdzie pojawi się kampania promocyjna oraz wyznaczasz jej zasięg i planujesz harmonogram. Co więcej, musisz też określić mierzalny i konkretny cel reklamowy. Może być to m.in.:

  • zwiększenie sprzedaży produktów lub usług, 
  • zbudowanie lub wzmocnienie wizerunku firmy w sieci, 
  • wzrost oglądalności strony internetowej oraz pozyskanie nowych odbiorców,  
  • poprawa konwersji (wykonanie określonego działania przez klienta np. wizyta w punkcie stacjonarnym). 

Na kolejnym etapie musisz dopasować do wyznaczonego celu również rodzaj kampanii – od wizerunkowej (budującej rozpoznawalność marki), przez sprzedażową (promującą ofertę), po generującą ruch (pozyskującą jak najwięcej odwiedzin firmowej witryny). Przygotowanie reklamy będzie wymagać od Ciebie też napisania atrakcyjnej treści, analizy słów kluczowych czy stworzenia strony docelowej.   

Pamiętaj o odpowiednim doborze rodzaju reklam. Oto kilka dostępnych opcji

  • linki sponsorowane – pojawiają się nad/ pod/ obok wyników wyszukiwania, po wpisaniu konkretnego zapytania lub frazy kluczowej;
  • kampanie w sieci reklamowej – reklamy displayowe wyświetlają się internautom w Google Display Network zazwyczaj w formie graficznych banerów;
  • kampania produktowa – dedykowana branży e-commerce, ponieważ prezentuje asortyment e-sklepu w Google Merchant (Zakupach Google);
  • remarketing – pozwala dotrzeć z przekazem reklamowym do użytkownika, który wcześniej odwiedził stronę WWW lub w inny sposób zetknął się z marką w sieci;
  • kampanie Video – reklamy w formie filmów można umieszczać obok niekomercyjnych treści w serwisie YouTube;
  • kampanie promujące aplikację – zwiększają rozpoznawalność nowych aplikacji mobilnych, są wyświetlane w usługach Google i nie można ich samodzielnie projektować; 
  • kampanie lokalne – zachęcają klientów do odwiedzenia placówki przedsiębiorstwa. 

Możesz dobrać do nich również odpowiednie rozszerzenia np. dodać numer telefonu. Jednak najistotniejsze jest określenie budżetu. Kampania internetowa w Google rozliczana jest zwykle w systemie PPC (Pay Per Click), a to oznacza, że płacisz tylko, gdy użytkownik kliknie w reklamę i przejdzie na Twoją stronę WWW. Możesz wybrać też inny model płatności. 

Po skonfigurowaniu i uruchomieniu kampanii musisz ją jeszcze monitorować i optymalizować. Tylko w ten sposób możesz uzyskać satysfakcjonujące wyniki. Pomogą Ci w tym doradcy internetowi. Już teraz sprawdź szczegóły oferty na https://wenet.pl/oferta/google-ads i zacznij skutecznie docierać do klientów. 

Zalety reklamy Google Ads – podsumowanie  

Wiesz już, jak działa reklama w wyszukiwarce. Możliwe, że właśnie w tym momencie zastanawiasz się, czy warto zainwestować w tę formę promocji. W takim razie musisz wiedzieć, że Google Ads ma wiele zalet – od mierzalnych i natychmiastowych efektów, przez efektywne targetowanie i ogromny zasięg, po elastyczność budżetową.  

Płatna promocja to świetna opcja zarówno dla dużych, jak i małych oraz średnich firm, które mogą uruchomić zestaw reklamowy dopasowany do swoich możliwości i potrzeb. Aby osiągnąć wyniki, na których Ci zależy, skorzystaj z pomocy doradców internetowych. Marka WeNet ma status Partnera Google, ponieważ zapewnia najwyższą jakość obsługi, dbałość o standardy i skuteczność kampanii prowadzonych dla klientów.   

W ramach kompleksowej oferty otrzymasz reklamę, która będzie:

  • efektywna – dotrze tylko do osób już zainteresowanych ofertą Twojej firmy, 
  • mierzalna – umożliwi śledzenie na bieżąco, czy ustalone cele zostały zrealizowane,
  • skuteczna – szybko uzyska oczekiwane rezultaty, dzięki czemu odbiorcy w krótkim czasie trafią na Twoją stronę internetową, 
  • nieograniczona – Twoje treści sponsorowane będą dostępne dla użytkownika całą dobę w wybranych przez Ciebie miejscach sieci, 
  • w rozsądnej cenie – prawidłowo przygotowana kampania będzie przynosić zyski, a Ty zachowasz pełną kontrolę nad jej budżetem. 

Marka WeNet zapewnia przy tym olbrzymią wiedzę, doświadczenie i certyfikowane wsparcie. Gwarantuje również obsługę dopasowaną do potrzeb małych i średnich biznesów. Specjaliści zrealizują wyznaczone cele reklamowe i zaoferują płatność za rezultaty w elastycznym modelu. 

Już teraz zapytaj o ofertę Google Ads. Dzięki darmowej konsultacji dowiesz się, co możesz zyskać, jeśli zainwestujesz w płatną reklamę. Doradcy internetowi pomogą Ci wykorzystać potencjał Twojej firmy. Nie zmarnuj swojej szansy na sukces w Internecie i już teraz zaplanuj swoją pierwszą kampanię w wyszukiwarce. 

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%