Zamknij

Klubowe trendy po pandemii

09:00, 28.04.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:29, 29.04.2022
Skomentuj Pandemia i puste kluby zmieniły branżę rozrywkową. Nie tylko klubowicze, ale i właściciele lokali mierzą się z nową rzeczywistością. Pandemia i puste kluby zmieniły branżę rozrywkową. Nie tylko klubowicze, ale i właściciele lokali mierzą się z nową rzeczywistością.

Puste kluby, brak imprez i spotkań towarzyskich dały się we znaki zarówno młodym, jak i właścicielom lokali. Spotykaliśmy się na wirtualne drinki, koncerty również oglądaliśmy online, natomiast silent disco mieliśmy na wyciągnięcie ręki przy domowym kominku. Jak zmieniło się nocne życie po pandemii?

Dziś nie mamy już zakrytych twarzy, wyszliśmy z czterech ścian i znów wróciliśmy do barów. Jednak czegoś w nich brakuje i nie wiemy co zrobić, żeby odzyskać utracony czas. Pandemia zostawiła blizny. Jedną z branż, która odczuła to najmocniej jest branża rozrywkowa. Dyskoteki, którym się udało przetrwać lockdown’y starają się wrócić do łask imprezowiczów, często budują swoją pozycję od nowa. Chcąc ułatwić start w postpandemicznej rzeczywistości właścicielki Busola Trends, Małgorzata Piskórz i Karolina Thakker, opracowały raport na temat nadchodzących trendów w branży klubowej, wychodząc tym samym naprzeciw, z nowym spojrzeniem na przyszłość dla właścicieli miejsc rozrywki nocnej.

Raport wyróżnił 6 głównych postpandemicznych trendów, skupiając się na największej grupie klubowiczów – millenialsach i pokoleniu Z- urodzonych w erze komunikacji cyfrowej. To pokolenia braku ograniczeń, które może dotrzeć na drugi kraniec świata, niezależnie czy mowa tu o samym przekazie informacji, przemieszczaniu się, czy o kontakcie z drugim człowiekiem.

Pandemia i kryzys zmieniły wszystko

Ostatnie lata nie należały do lekkich. Pandemia, kryzys, a teraz jeszcze wojna sprawiły, że wiele osób ma poczucie utraty gruntu pod nogami. W odpowiedzi na trudne wydarzenia szukamy wsparcia w sile wyższej oraz nauce. To sprawiło, że w raporcie pojawił się nowy trend - Kosmomistycyzm - będący połączeniem fascynacji związanej z eksploracją wszechświata oraz potrzebą znalezienia alternatywnej religii. Co za tym idzie, młodzi są otwarci na doświadczenia duchowe, często ekstatyczne. Dużym zainteresowaniem cieszą się koncerty gospel oraz astrologia.  W 2022 roku z pewnością docenią oni miejsca, które oferują coś więcej niż rozrywkę - doznania na poziomie mistycznym.

Pandemia odebrała nam również możliwość tworzenia relacji osobistych. Kluby są miejscem rozrywki, ale przede wszystkim spotkań. Tego poszukiwaliśmy odwiedzając dyskoteki jeszcze  2019 roku. Dziś te miejsca pomagają odbudowywać więzi z innymi oraz ze samym sobą. Coraz częściej zwracamy uwagę na bardzo ważny aspekt życia, poszukiwanie własnej tożsamości.

„W ciągu ostatnich dwóch lat społeczeństwo przeszło ekstremalną metamorfozę, jeśli chodzi o podejście do swojej tożsamości.” – czytamy w raporcie.

O tożsamości mówimy zarówno w kontekście osobistym, jak i społecznym. Potrzeba odnalezienia się w grupie o wspólnych ideach wychodzi poza krąg naszych znajomych i wkracza w relację z markami oraz produktami. Współcześni konsumenci oczekują, że firmy, w tym kluby nocne, będą prowadziły politykę spójną z ich ideami. Jedną z wyróżnionych w raporcie Wartości pokolenia Z jest pomoc innym oraz chęć działania w imię wyższego dobra. 

„Problemy polityczne i społeczne są szczególnie ważne dla najmłodszej generacji imprezowiczów - przedstawicieli pokolenia Z.  Z pewnością docenią oni marki, które oferują coś więcej niż rozrywkę.” – skłaniają do refleksji badaczki.

Technologia poszerza nasz zasięg

W obliczu izolacji społecznej rozwiązaniem okazała się cyfryzacja branży rozrywkowej. Jednym z trendów w branży klubowej jest możliwość kontaktu z odbiorcami za pośrednictwem streamingu online. W przyszłości rozrywki nie można pominąć roli sieci 3.0 - nowego internetu.

„Dla klubów nocnych jest to szansa na nowe źródła dochodów, rozszerzenie zasięgu o nieograniczonych terytorialnie uczestników online, a także pobudzenie kreatywności poprzez wykorzystanie cyfrowych narzędzi.” – czytamy o trendzie „Meta Boom” w raporcie.

Technologia stworzyła połączenia pomiędzy oddalonymi od siebie miejscami na ziemi, które zaowocowały przemianą w kulturze Zachodniej. Analizując nadchodzące trendy warto zwrócić uwagę na zmniejszający się udział twórczości artystów świata Zachodniego w dorobku kultury globalnej.  Dla właścicieli lokali oznacza to możliwość wyjścia poza schemat i szukanie inspiracji poza dotychczas znaną cywilizacją euroatlantycką. Czytając raport z analizy trendów branży klubowej dowiadujemy się, dlaczego afro kultura dalej pozostaje w łaskach i jak dostarczać rozrywki czerpiąc ze światowego dorobku.

Właścicielki Busola Trends zwracają uwagę, że klub, to miejsce z duszą, przestrzeń do wyrażenia siebie. Przypominają, że sposób w jaki miejsce prezentuje się odwiedzającym zdecydowanie wpływa na jego odbiór a autentyczna strona ma szczególny wpływ – mówi nam, że za danym lokalem również stoi człowiek. I doświadczył tego samego co konsument.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%