Prowadzisz swoją firmę w Trójmieście? Działania lokalne idą dobrze, ale z tymi w Internecie jest już ciężej? Jeśli chcesz zacząć skutecznie reklamować swoją markę w sieci, dobrze trafiłeś. Powiemy Ci o kilku działaniach, które pomogą wznieść marketing internetowy Twojej marki na wyżyny.
To, jak wypadasz w oczach internautów, w dużej mierze zależy od tego, jak wygląda i działa twoja strona internetowa. I nie chodzi tu tylko o efekty wizualne. Cała struktura Twojej strony powinna być przemyślana, a dodane funkcjonalności i narzędzia – zawsze sprawne. Odwiedzając Twoją stronę www, użytkownik powinien być przekonany o tym, że otrzyma to, po co przyszedł – kupi dany produkt, uzyska informację lub np. umówi się na wizytę. Krótko mówiąc, powinna prowadzić użytkownika „za rękę” do wykonania danej czynności. Wygląd strony internetowej jest równie ważny – witryna powinna być zgodna z identyfikacją wizualną Twojej marki i zwracać uwagę użytkownika na jej kluczowe sekcje.
Jeśli Twoja strona nie będzie się szybko wczytywać, może być ciężko o sukces w Internecie. Większość internautów jest na tyle niecierpliwych, że opuszcza stronę jeśli ładuje się dłużej niż 4 sekundy. To nic dziwnego, wszyscy się tak zachowujemy w sieci – jeśli strona firmy każe nam czekać, idziemy do konkurencji. Dlatego warto zadbać, aby to właśnie u nas zostało jak najwięcej potencjalnych klientów.
No pewnie, że tak, tylko jak to zrobić? Aby przyspieszyć stronę można usuwać zbędny kod, optymalizować procesy na stronie i serwerze, modyfikować wyświetlanie multimediów… Jest tego naprawdę dużo – to tak naprawdę temat na osobny artykuł.
Przechodzimy do kolejnej kwestii. Kwestii bezpieczeństwa strony internetowej. Warto zwrócić na nią uwagę już przy tworzeniu witryny, aby cała nasza praca nie poszła na marne. Zasoby zainfekowanej przez wirusy strony mogą nie zostać już odzyskane. Dlatego warto zwrócić uwagę m.in. na to czy Twoja strona:
To tylko niektóre elementy zabezpieczania stron. Te także nie dają 100-procentowej pewności, że nic jej nie grozi, jednak to i tak już duży krok do bezpieczeństwa.
Strony internetowe są jak samochody. Bez regularnych przeglądów, napraw i odpowiedniej konserwacji nie będą dobrze działać. Opieka nad stronami WWW, czyli ich regularne administrowane, aktualizowane danych, tworzenie nowych treści przekłada się na jej wyświetlenia i odbiór użytkowników. Każdy z nas przecież wszedł kiedyś na stronę, gdzie ostatni wpis był sprzed 10 lat. Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, jak to wpływa na wizerunek i wiarygodność marki. Nie dopuszczaj do takich sytuacji, a Internet Ci się odwdzięczy.
Szybka, bezpieczna, estetyczna i funkcjonalna strona nie zawsze przełoży się na pożądane wyniki. Na pewno nie wtedy, gdy nikt jej nie zobaczy. Lekarstwem jest pozycjonowanie stron internetowych, czyli działania SEO. To niezwykle obszerny temat, dlatego nie będziemy tłumaczyć tu poszczególnych działań. Warto jednak mieć na uwadze, że internauci klikają prawie zawsze w pierwsze linki, które wyświetli wyszukiwarka. To właśnie powinna być Twoja strona internetowa.
Ciągle tylko strona, strona, strona, a przecież na tym nie kończy się Internet! Aby skutecznie przenieść swoja markę do sieci musisz rozważyć inne kanały, takie jak np. Instagram, Facebook, Tik tok, YouTube, czy też LinkedIn. Kolejną ważną sprawą jest prowadzenie wizytówki w mapach Google. Nie zawsze wszystkie z tych portali i aplikacji będą odpowiednie dla Twojego biznesu, jednak trzeba mieć je na uwadze – tam też spędzają czas Twoi potencjalni klienci!
Jak pewnie się domyślasz, tworzenie stron internetowych nie należy do najłatwiejszych zadań. Co prawda są na rynku automatyczne generatory witryn, ale często nie dają zamierzonych efektów (tak powstałe strony są wolne, trudne w modyfikacji i mało funkcjonalne). Jeśli oczekujesz dobrej reklamy w Internecie, najlepiej jeśli skontaktujesz się z profesjonalistami w tej dziedzinie. Są firmy, które pomogą Ci rozpocząć Twoją przygodę w sieci nawet od zera.
Nieskromnie przyznajemy, że możemy być to my – Koncept 404 ?
Tematy, które poruszyliśmy wyżej są bardzo obszerne – my skupiliśmy się tylko na podstawowych informacjach z każdej dziedziny. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji o którymś zagadnieniu – napisz do nas!
0 0
Wiele jest sposobów na pozytywne przedstawienie firmy w oczach klientów ;) certyfikat rzetelnej firmy jest jedną z tych rzeczy
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu esopot.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz