Zamknij
REKLAMA

Nowa broszura w sopockich lokalach gastronomicznych i sklepach - zasady sprzedaży alkoholu

17:48, 28.07.2020 | J.F
Skomentuj
REKLAMA

Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zawiera szereg zakazów i nakazów, za których nieprzestrzeganie grożą dotkliwe kary. By pomóc sopockim przedsiębiorcom, Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, przygotowała bardzo czytelny przewodnik po obowiązujących przepisach.

Wśród obostrzeń dotyczących sprzedaży alkoholu znajdują się zapisy, m.in.:

[ZT]5371[/ZT]

  • 1. Zgodnie z art. 208 kodeksu karnego – kto rozpija małoletniego, dostarczając mu napoju alkoholowego, ułatwiając jego spożycie lub nakłaniając go do spożycia takiego napoju, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
  • 2. Zakaz sprzedaży alkoholu przez Internet. Zawarty w ustawie katalog zezwoleń na sprzedaż alkoholu ma charakter zamknięty. Ustawodawca nie przewidział w nim kategorii zezwolenia na sprzedaż przez Internet, np. jako dodatek do zestawu butelka wina itp. (w sklepie internetowym).
  • 3. Zezwolenie na sprzedaż alkoholu w miejscu daje prawo tylko do sprzedaży w miejscu, czyli lokalu, ogródku. Nie można sprzedawać alkoholu na wynos.
  • 4. Spożywanie alkoholu w miejscu publicznym to czyn zabroniony w postaci wykroczenia, które sankcjonuje art. 43¹ ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Dz.U.2019.0.2277 t.j. Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, art. 18.
  • 5. Prawo zabrania sprzedaży alkoholu na kredyt, czy „na zeszyt”. Zakup trunków możliwy jest wyłącznie za gotówkę lub z wykorzystaniem karty płatniczej.

Broszura od dziś dystrybuowana będzie w sopockich lokalach gastronomicznych oraz sklepach, które w swojej ofercie mają alkohol.

Zobacz całą broszurę w PDF -> link 

Oprawa graficzna: TataStudio Gdańsk

inf.UMS



 

(J.F)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA