I Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Sopocie po raz kolejny udowadnia, że potrafi iść z duchem czasu. We wtorek, 16 września 2025 roku, na szkolnym profilu na Instagramie pojawił się film promujący placówkę. Wideo przygotowane przez samych uczniów w zaledwie pięć dni zdobyło ponad 20 tysięcy polubień, a licznik wciąż rośnie.
„Chyba najlepsza prezentacja szkoły, jaką widziałem. Proste, a mega kreatywne jednocześnie” – pisze jeden z komentujących, oddając entuzjazm internautów.
Sekret popularności nagrania tkwi w humorystycznym wykorzystaniu trendu „głosówki od szefa”. W filmie widzimy dynamiczne ujęcia z życia szkoły, a w tle słychać wiadomość głosową od nauczycielki, która z lekkim przymrużeniem oka wydaje uczniom instrukcje, co powinni pokazać w swoim materiale.
„Cześć kochani, mam sprawę. Kostek, weź Laurę, weź Maję i pokażcie naszą Sopocką Jedynkę, tak? (…) Pokażcie chill room z nauczycielami, coś nagrajcie, zróbcie coś śmiesznego z panią dyrektor. (…) A, i pamiętajcie, żeby pokazać escape room, żeby wszyscy widzieli, że i takie fajne pomieszczenie mamy” – słyszymy w nagraniu.
Minimalistyczna, dosłowna realizacja kolejnych „poleceń” wywołuje komiczny efekt, który doskonale wpisuje się w aktualne trendy na TikToku i Instagramie.
Twórcy filmu wykorzystali mechanizmy real-time marketingu (RTM), czyli strategii polegającej na błyskawicznym reagowaniu na to, co aktualnie podbija internet. Dzięki temu szkolne wideo stało się częścią ogólnopolskiego zjawiska – podobne realizacje pojawiły się już na profilach m.in. agencji Sempire, Kauflandu, Toru Gokartowego w Szczecinie czy Zespołu Szkół Technicznych w Łańcucie.
Materiał pokazuje nie tylko szkolne wnętrza – od siłowni i radiowęzła, po escape room i gabloty z pucharami – ale przede wszystkim energię i pomysłowość uczniów. Czy Sopocka Jedynka właśnie wyznaczyła nowy standard promocji szkół w mediach społecznościowych? Patrząc na rosnące statystyki – wszystko na to wskazuje.
[ZT]35315[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz