Ponad 500 uczniów z czterech sopockich szkół podstawowych rozpocznie naukę programowania i rozwijania logicznego myślenia. Nauczyciele zyskają nowe kompetencje, które pozwolą im efektywnie prowadzić zajęcia informatyczne. Sopot dołączył do ogólnopolskiego projektu „Programowanie = Nasz Drugi Język”, który ma na celu transformację edukacji informatycznej w Polsce, przygotowując młodych ludzi do cyfrowych wyzwań przyszłości.
Celem projektu jest upowszechnienie nauki programowania na poziomie szkół podstawowych, tak aby stała się ona umiejętnością równie powszechną jak czytanie czy pisanie. „Kształcenie nauczycieli i rozwijanie u uczniów umiejętności rozwiązywania problemów według zasad programistycznych to fundament naszej inicjatywy” – podkreślają organizatorzy. Po udanym pilotażu, projekt rozszerza się na 100 gmin, a do 2026 roku ma objąć całą Polskę.
Specjaliści zauważają, że nauka programowania wspiera także zrozumienie pojęć matematycznych i poprawia zdolności analityczne, takie jak czytanie ze zrozumieniem.
W projekcie biorą udział cztery szkoły: SP nr 1, SP nr 7, SP nr 8 i SP nr 9. W grudniu pięciu nauczycieli zostanie przeszkolonych w zakresie prowadzenia zajęć z programowania dla uczniów klas IV-VI. Szacuje się, że łącznie weźmie w nich udział 535 uczniów.
- Dążymy do tego, aby Sopot był miastem, w którym wiedza i kompetencje cyfrowe są na najwyższym poziomie, dlatego inwestujemy w edukację informatyczną - mówi Magdalena Cieślik, wiceprezydentka Sopotu. - W dobie rewolucji AI umiejętność programowania to kompetencja, która jest kluczem do sukcesu w XXI wieku.
Uczestnicy projektu otrzymają dostęp do specjalnej platformy internetowej, która w atrakcyjny sposób wprowadza podstawy programowania blokowego. Zajęcia będą zgodne z obowiązującą podstawą programową i oparte na nowoczesnych materiałach edukacyjnych, w tym filmikach instruktażowych oraz scenariuszach lekcji. Przeszkolenie nauczycieli, sfinansowane przez Gminę Miasta Sopotu, kosztować będzie 11 500 zł.
Inicjatorem projektu jest Miron Mironiuk, założyciel Cosmose AI, polskiej firmy działającej na azjatyckich rynkach. W radzie merytorycznej projektu zasiadają m.in. prof. Krzysztof Diks, ekspert w dziedzinie informatyki i wieloletni promotor edukacji programistycznej, oraz Szymon Acedański, CTO Cosmose AI i członek Komitetu Głównego Olimpiady Informatycznej.
Projekt ma ambicję nie tylko zmienić sposób nauczania informatyki, ale także przygotować młodych Polaków do wyzwań, jakie niesie współczesny, cyfrowy świat.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz