Zamknij

Czy event w salonie fryzjerskim to dobry ruch marketingowy?

00:00, 23.10.2021 artykuł sponsorowany

Jednym z działań marketingowych, które możemy zastosować w salonie fryzjerskim w Bydgoszczy, jest organizacja różnorodnych wydarzeń, tzw. eventów. Mogą one mieć różny charakter, a więc tworzyć inny wizerunek naszej marki wśród klientów. Bez względu jednak jaką wielkość ma nasze studio fryzjerskie, możemy spróbować wdrożyć marketingowy w życie naszej firmy.

Znaczenie eventu u fryzjera

Najważniejszym czynnikiem będzie tu prezentacja salonu i jego pracowników, a także niosących ze sobą możliwości dla potencjalnych klientów. Jest to także osobiste spotkanie z osobami, które wykazały zainteresowanie naszym przedsiębiorstwem, przekraczając jego progi. Możemy więc wymienić spostrzeżenia, ale także wsłuchać się w różnorodne potrzeby. Pozwoli to nie tylko zachęcić do skorzystania z naszych usług, ale także dostosować sposób ich realizacji do oczekiwań klientów.

Jednorazowo, czy długofalowo?

Do naszej decyzji należy sposób organizacji wydarzeń. Jeśli chcemy zdecydować się na jednorazowe wydarzenie promocyjne, musi ono być poprzedzone solidnymi przygotowaniami. Każdy w okolicy musi wiedzieć, co i kiedy się wydarzy, a także, że będzie to niesamowicie atrakcyjne dla odbiorcy. Spotkania, które będą odbywać się cyklicznie, nie muszą być poprzedzane aż tak dobitnymi, dodatkowymi akcjami promocyjnymi. Mogą to być wydarzenia organizowane np. dla stałych klientek, by w nieco luźniejszej atmosferze porozmawiać o pielęgnacji włosów. Tego typu akcje budują nam z kolei długofalową więź. Tak potrzebną, by klientki ciągle chciały do nas wracać.

O czym pamiętać?

Zanim zaczniemy organizację, należy pomyśleć o formie wydarzenia oraz grupie docelowej. Jeśli chcemy zaaranżować pokaz z ekspertem – trzeba go zaprosić i wiedzieć, do kogo będzie przemawiał. Od tego zależy, które klientki poinformujemy o wydarzeniu oraz w jaki sposób to zrobimy. Naszym odbiorcą mogą też być osoby, które jeszcze nie odwiedziły salonu fryzjerskiego w Szczecinie. Wówczas trzeba postawić na promocję na zewnątrz zakładu. Tematyka, którą chcemy zainteresować taką grupę docelową może być już luźniej związana z naszą działalnością, np. porady trenera personalnego, prezentacja nowej linii produktów fryzjerskich, czy impreza z okazji Dnia Kobiet.

Czy event to dobry krok?

To warto zmierzyć samodzielnie, testując organizację wydarzenia na Twoim salonie i okolicznych mieszkańcach. Spróbuj zaprosić ich w swoje progi, np. poprzez event, w którym zaprezentujesz działanie nowej maszyny do keratynowego prostowania włosów. Na końcu warto rozdać uczestnikom wydarzenia kupony promocyjne na zabieg. Zliczając ilość osób, które później skorzystają z bonusu, zobaczysz, czy warto pójść w tym kierunku.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%