Zamknij

Lubisz pracę z ludźmi? Zobacz, czemu warto pracować w obsłudze klienta lub jako przedstawiciel handlowy

12:26, 18.05.2023 art. sponsorowany Aktualizacja: 12:27, 18.05.2023

Praca przedstawiciela handlowego, podobnie jak pracownika obsługi klienta wymaga umiejętności miękkich, znajomości zasad sprzedaży oraz marketingu, ale również odpowiedniego usposobienia. Sprawdź, jak znaleźć pracę w handlu!

Praca: przedstawiciel handlowy – zalety i obowiązki

Obowiązkiem przedstawicieli handlowych jest przede wszystkim pozyskiwanie klientów. Wiąże się z tym niekiedy także umiejętność dokonywania analiz rynkowych, dbanie o płynność łańcucha dostaw czy zdolność prowadzenia efektywnych negocjacji. W dobie zmieniających się potrzeb rynku, z pewnością istnieje wiele wyzwań, przed jakimi staje ta praca. Warto zagłębić się w nie, przeglądając aktualne oferty pracy dla handlowców zamieszczone na stronie: https://www.gowork.pl/praca/przedstawiciel-handlowy;st/gdansk;l.

Przedstawiciel handlowy – czy warto zaangażować się w poszukiwanie zatrudnienia na tym stanowisku? Z pewnością będzie to dobry krok dla wszystkich, którym nieobca jest dynamika pracy, budowanie relacji biznesowych czy umiejętność prezentacji pomysłów sprzedażowych przed klientem.

Jakie cechy powinien mieć dobry przedstawiciel handlowy?

Wykwalifikowany przedstawiciel handlowy powinien łączyć w sobie cechy dobrego sprzedawcy oraz koordynatora. Jego zadaniem jest dbanie zarówno o relacje z klientami, jak i zorganizowanie optymalnych dostaw i sieci sprzedaży. Powinna być to osoba kontaktowa, bardzo konkretna oraz świetnie zorganizowana. Warto pamiętać, że w wielu przypadkach to stanowisko jest jednym z kluczowych, jeśli chodzi o reprezentowanie firmy w kontaktach zewnętrznych, może więc wiązać się z koniecznością przestrzegania zasad określonego dress-code’u lub etykiety biznesowej.

Praca w obsłudze klienta – czy warto ją wybrać?

Tak jak przedstawiciele handlowi dbają o zdobywanie nowych klientów, tak osoby zatrudnione na stanowiskach związanych z obsługą klientów mają za zadanie utrzymać nawiązaną relację. Specjaliści z tego zakresu powinni płynnie poruszać się wśród licznych zasad komunikacji biznesowej, a także podejmować odpowiednie kroki, dzięki którym klienci chętnie odwiedzą sklep lub skorzystają z usług firmy ponownie. Chcąc poznać rzeczywiste oczekiwania można przeanalizować oferty dostępne na stronie: https://www.gowork.pl/praca/obsluga-klienta;st/gdansk;.

Praca w obsłudze klienta – zalety

Szukając zatrudnienia, trudno przeoczyć atuty, z jakimi wiąże się praca w obsłudze klienta. Zalety są liczne i z pewnością docenią je ci pracownicy, którym zależy na możliwością rozwoju kariery oraz rozbudowanej drodze awansu. Podobnie kwestia wygląda w przypadku pracy jako przedstawiciel handlowy, gdzie dodatkowo jeszcze, dzięki elastycznym godzinom pracy oraz wynagrodzeniu prowizyjnym, można wygodnie połączyć karierę z życiem osobistym.

Jakie są różnice pomiędzy zawodem przedstawiciela handlowego i pracownika obsługi klienta?

Przedstawiciel handlowy i praca w obsłudze klienta – czy warto? To dwa podobne zawody, lecz wymagają specyficznych umiejętności. W przypadku pracowników obsługi klienta najważniejszą kwestią jest budowanie oraz podtrzymywanie relacji z klientami. W zależności od branży może być to szeroki zakres obowiązków, obejmujący monitowanie procesu zarówno przed dokonaniem zakupu, jak i po, a także kwestie związane z raportowaniem wyników, mierzeniem satysfakcji czy planowaniem dodatkowych działań. Natomiast przedstawiciele handlowi mają za zadanie dbać nie tylko o relacje, ale również o organizowanie sieci sprzedaży, kontrolowanie dostaw, popytu oraz dbanie o odpowiednią wysokość obrotów.

Pracownik obsługi klienta i przedstawiciel handlowy – jakie kwalifikacje są konieczne? Gdzie szukać ofert?

Obsługa klienta i podtrzymywanie relacji biznesowych to wymagająca praca. Przedstawiciel handlowy – czy warto zaangażować się w rozwój zawodowy na tym stanowisku? Wiele firm szuka pracowników tego typu bezpośrednio na swoich stronach lub w swoich siedzibach, nie brak także ofert w zewnętrznych serwisach. Analizując wymagania, można spotkać się zarówno z wiedzą i doświadczeniem w sprzedaży bezpośredniej, jak i koniecznością ukończenia kierunkowych studiów wyższych. Najważniejszą kompetencją niezbędną w pracy związanej zarówno ze sprzedażą jak i obsługą klienta jest jednak umiejętność komunikacji. Żeby efektywnie pracować z klientami, trzeba lubić lubi i umieć z nimi rozmawiać.

Przedstawiciele handlowi i pracownicy obsługi klienta odpowiadają za kontakt z klientami, zarówno stałymi, jak i jednorazowymi. To od nich zależy opinia konsumentów i wielkość sprzedaży. To odpowiedzialna praca, pozwala jednak na uzyskanie dobrych zarobków. W przypadku osób preferujących dynamiczne zadania i stały kontakt z ludźmi może okazać się doskonałym wyborem ścieżki zawodowej.

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%