Zamknij

Co trzeba wiedzieć, żeby podpisać umowę z firmą kurierską?

artykuł sponsorowany + 23:21, 27.04.2023 Aktualizacja: 23:22, 27.04.2023
Skomentuj materiały partnera materiały partnera

Polski rynek e-commerce z roku na rok rośnie. Szacuje się, że w 2027 roku jego wartość będzie wynosiła aż 187 miliardów złotych. Obecnie, zgodnie z danymi, które przedstawiono w raporcie „E-commerce w Polsce” przygotowanym przez Gemius, IAB Polska i Polskie Badania Internetu, aż 75% polskich internautów – a jest ich 30 milionów – kupuje w polskich sklepach online. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że firm na rynku e-commerce przybywa w szybkim tempie. Pamiętaj, że jednym z kluczowych aspektów tej branży są profesjonalne, wysokiej jakości dostawy paczek do klientów. Co trzeba wiedzieć przy podpisaniu umowy z firmą kurierską?

Kto może podpisać umowę z firmą kurierską?

Dla przedsiębiorców z sektora e-commerce bezpośrednia współpraca z firmą kurierską jest docelowym rozwiązaniem. Mniej doświadczeni właściciele firm mogą się zastanawiać, czy należy spełnić jakieś konkretne warunki, które umożliwią im podpisanie umowy z kurierem.

Odpowiedzmy zatem jasno: umowę B2B (business to business) z firmą kurierską może podpisać każdy sklep internetowy czy przedsiębiorstwo, które regularnie nadaje paczki. W zasadzie jedynym wymogiem tutaj jest posiadanie osobowości prawnej. Sprawia to, że umowę B2B mogą podpisać:

  • przedsiębiorstwa – czyli między innymi sklepy internetowe;
  • osoby fizyczne, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą, będącą jedną z form prawnych prowadzenia przedsiębiorstwa;
  • instytucje i organizacje posiadające osobowość prawną.

Dla potencjalnej współpracy znaczenia nie mają zatem takie aspekty jak wielkość przedsiębiorstwa czy to, od jak dawna jest ono obecne na rynku. Firmy kurierskie chętnie podpisują umowy zarówno z przedsiębiorstwami dużymi, działającymi już od dłuższego czasu, jak i mniejszymi, które dopiero wchodzą na rynek e-commerce.

O czym trzeba pamiętać przy podpisywaniu umowy z firmą kurierską?

Mając osobowość prawną, możesz negocjować z różnymi firmami kurierskimi – a tych na rynku nie brakuje. Warto zatem pamiętać o tym, że kurier kurierowi nierówny. Firmy transportowe we własnym zakresie ustalają różne aspekty dotyczące swojej działalności. Szukając kuriera najlepszego dla siebie, zwróć zatem uwagę przede wszystkim na:

  • charakterystykę towarów oferowanych przez Twój sklep – upewnij się, że produkty, które sprzedajesz, nie są wyłączone z usług u danego kuriera;
  • maksymalne dopuszczalne gabaryty przesyłki – warto dokładnie przeanalizować tę kwestię szczególnie wtedy, gdy planujesz wysyłkę większych paczek, zawierających na przykład meble czy sprzęty RTV i AGD;
  • maksymalna dopuszczalna waga paczki – upewnij się, że waga sprzedawanych przez Ciebie produktów nie przekracza maksymalnej dopuszczalnej wagi przesyłek obowiązującej w firmie kurierskiej. 

Kurier dla sklepu online – co jeszcze warto uwzględnić przy podejmowaniu współpracy?

Co jeszcze jest istotne w kontekście współpracy z firmą kurierską? Oczywiście potrzeby i oczekiwania Twoich klientów. Pamiętaj, że konsumenci mają duże wymagania. Jak pokazują badania, wśród czynników, które mogłyby skłonić internautów do częstszego kupowania online, znajdują się takie aspekty, jak szybsza i tańsza dostawa oraz dostarczanie przesyłki w weekend. Szukając kuriera dla sklepu, warto zatem postarać się i znaleźć firmę, która oferuje takie udogodnienia.

Tutaj możemy wskazać na firmę GLS – międzynarodowe przedsiębiorstwo logistyczne, które szybko dostarcza paczki na terenie całej Polski. Kurier GLS Gdańsk, Warszawa, czy Poznań umożliwia wykupienie dodatkowych usług, takich jak ExpressParcel czy SaturdayService, dzięki którym odbiorca może otrzymać swoją paczkę już na drugi dzień do godziny 10 lub 12 – i to nawet w weekendy! Im szybciej odpowiednio zareagujesz na potrzeby i oczekiwania swoich odbiorców, tym łatwiej będzie Ci odnieść sukces w branży e-commerce.

Planujesz wysyłkę towarów za granicę? Wybierz kuriera GLS

Na koniec, w ramach podsumowania, zwróćmy uwagę na jeszcze jedną rzecz. Obecnie dobrym sposobem na wytworzenie przewagi nad konkurencją i zbudowanie silnej pozycji na rynku są wysyłki towarów za granicę. Jeżeli działalność Twojego przedsiębiorstwa uwzględnia przesyłki międzynarodowe, upewnij się, że firma kurierska, z którą planujesz podpisać umowę, realizuje szybkie dostawy za granicę. W tym miejscu znów możemy wspomnieć o firmie GLS, która oferuje nie tylko usługi kurierskie krajowe, ale również międzynarodowe na terenie Europy i poza nią.

Wiele firm kurierskich, jak na przykład GLS, podkreśla, że ich oferta skierowana jest zarówno do przedsiębiorstw będących na rynku już od dłuższego czasu, jak i do właścicieli firm, które dopiero zaczynają działalność. Bezpośrednia współpraca z firmą kurierską to nie tylko kompleksowa opieka klienta, ale też wiele opcji płatności, wygodne dokonywanie zwrotów i reklamacji, czy możliwość skorzystania z szybkiej dostawy. Są to aspekty, które już na starcie działalności w branży e-commerce umożliwiają zdobycie sympatii konsumentów i wyrobienie silnej pozycji na rynku.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu esopot.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%