Wraz z nadejściem Nowego Roku, linie 187 i 177 zmienią dotychczasowego przewoźnika. W trasę wyjadą autobusy wykupione przez BP Tour. Wśród nich znajdą się, co najmniej dwa nowe pojazdy.
W związku z porozumieniem zawartym pomiędzy Sopotem i Gdynią, Zarząd Komunikacji Miejskiej Gdynia odpowiedzialny jest za funkcjonowanie kursującej w godzinach porannych linii 177 oraz wykonującej całodzienny kurs na całym obszarze Sopotu linii 187.
Tuż po podpisaniu 1 października 2015 r. umowy pomiędzy ZKM, a obsługującą dotychczas obie linie firmą Warbus okazało się, że współpraca obu podmiotów nie będzie należała do łatwych.
W trakcie wykonywania manewru zakrętu z ulicy Powstańców Warszawy w ulicę Wosia Budzysza, kierowca zahaczył o gałąź, wskutek czego doszło do wybicia szyby pojazdu. Z niewiadomych przyczyn, mężczyzna kontynuował przejazd, bagatelizując zarówno skutki zajścia, jak i reakcję wstrząśniętych incydentem pasażerów.
ZKM uprzedzał o nałożeniu kar finansowych, domagając się jednocześnie wyciągnięcia konsekwencji wobec kierowcy.
Prezes firmy Warbus, Kazimierz Kulig tłumaczył, że do podobnych wydarzeń dochodziło już kilkakrotnie. Kończyło się na wybitych szybach, odrapanej karoserii, a w konsekwencji, szkodach materialnych. Utrzymywał, że pomimo wystosowywanych uwag, ZKM Gdynia i służby miejskie nie podjęły żadnych działań mających na celu likwidację utrudnień.
Z końcem grudnia wygasa umowa zawarta z firmą Warbus. W rezultacie zakończonego kilka dni temu przetargu, zdecydowano się powierzyć obsługę linii lubelskiemu przewoźnikowi BP Tour. Kontrakt rozpoczyna się 10 stycznia 2019 r., i zakończy w grudniu 2023 r. Prace eksploatacyjne będą miały wymiar 1 mln 272 tys.452 wozokilometrów.
W ofercie przetargowej, BP Tour wycenił swoje usługi na stawkę o wysokości 6,75 zł/wzkm netto. Nieco więcej 6,89 zł/wzkm netto, życzył sobie PA Gryf z Żukowa. Najdroższą oferta pochodziła ze strony spółek śląskiej Grupy Irex.
Już w styczniu, na sopockie ulice wyjadą dwa fabrycznie nowe autobusy. Pozostałe pojazdy nie mogą być starsze, niż 10 lat, a ich długość musi wynosić od 11,5 do 13,5 m. Na pokładzie, który pomieści co najmniej 85 pasażerów będzie znajdować się co najmniej 27 miejsc siedzących.
W wyznaczonym okresie przejściowym korzystać będziemy z autobusów o niższym standardzie.
Fot. ZKM Gdynia
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz