Kontrowersyjna reklama fabryki rajstop Adrian pojawiła się w Trójmieście. Banner, opisywany przez internautów jako makabryczny, zawisł m.in. w centrum Gdyni oraz na Dąbrowie.
Na plakatach reklamujących rajstopy znajduje się kobieta, której twarz przykryta jest włosami. Sylwetka leży w plamie krwi, co sugerować może popełnienie samobójstwo. Obok niej widnieje napis - Wszyscy słyszeli, ale nikt nie wysłuchał. Jak informuje Małgorzata Rosołowska-Pomorska, właścicielka marki, kampania reklamowa nie jest przypadkowa.
Tym razem w naszej kampanii chcieliśmy zwrócić uwagę na o wiele głębszy problem niż przemoc domowa. Postanowiliśmy poruszyć temat samobójstw i prób samobójczych, dotykające w szczególności osób młodych, będących wynikiem depresji, braku zrozumienia, osamotnienia, niezgody i rozwodów rodziców, zbyt wysoko stawianej poprzeczki w szkole, porzucenia przez kochana osobę, utraty pracy, czy pandemii, z którą tak wiele ludzi, z różnych powodów nie jest w stanie sobie poradzić. Interesujący jest fakt, że w przypadku kobiet, które z reguły uważane są za istoty kruche, zdecydowanie rzadziej dochodzi do samobójstw. Bardzo często kończy się na próbach samobójczych, które mają być sygnałem alarmowym, którego nigdy nie należy lekceważyć i przechodzić obok niego obojętnie. Stąd pomysł na tę kampanię - czytamy w Facebookowym wpisie.
Tłumaczenie prezes firmy nie przekonuje internautów. Twierdzą, że marce zależy jedynie na kontrowersyjnym wypromowaniu rajstop.
Gdybyście chcieli zwrócić uwagę na cokolwiek poza swoimi rajstopkami, zgłębilibyście temat i dowiedzielibyście się, że samobójstwom zapobiega podawanie informacji, gdzie można znaleźć pomoc, a sprzyja pokazywanie jedynie wystylizowanych zdjęć - skomentowała pani Basia.
Cudownie, czyli jeszcze chwalicie się swoim idiotyzmem. Gratuluję totalnego niszczenia własnego wizerunku - dodaje pani Martyna.
To nie pierwszy raz, kiedy reklamy fabryki wywołują kontrowersję. W poprzednich latach ich tematyka dotykała m.in. przemocy domowej. W jednej kampanii bohaterką była Karolina Piasecka, ofiara ówczesnego polityka PiS. Wizerunku użyczyła także Anna Grodzka.
[ZT]7901[/ZT]
[ZT]7599[/ZT]
1 1
marketing marketing marketing, moze inni robia to w bardziej wysublimowany sposob ale tez opieraja sie na tragediach, kalectwie, przesladowaniach innych - taki mamy swiat a z drugiej strony moze ktos zwroci uwage na problem wiec generlanie dobrze ze takie rzeczy sie dzieja
1 1
okropne i bez wyczucia, powinno sie tego zabronic1!
2 0
Dno... Na pewno nie kupię tych rajstop!