"Pomimo trudnej sytuacji epidemicznej oraz pracy zdalnej oraz zmianowej części urzędników, wszystkie sprawy urzędowe są realizowane na bieżąco. Od dłuższego czasu wdrożone są bezpieczne procedury który ograniczają konieczność bezpośredniego kontaktu, ale umożliwiają procedowanie wszystkich spraw" - informuje Urząd Miasta Sopotu.
Cały czas zachęcamy mieszkańców do kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.
W sprawach, które wymagają osobistej wizyty w urzędzie, konieczne jest wcześniejsze umówienie na konkretny dzień i godzinę.
Udostępnianie akt
Została przygotowana procedura, w której określone zostało miejsce i sposób udostępniania akt spraw w toczących się postępowaniach administracyjnych w naszym urzędzie.
Aby przejrzeć dokumenty, których jesteśmy stroną w toczącym się postępowaniu administracyjnym, należy ten fakt zgłosić telefonicznie lub mailowo do merytorycznego urzędnika lub sekretariatu wydziału. Osobie zainteresowanej zostanie wskazany dzień i godzina, w którym mogą obejrzeć dokumenty.
Jedna rzecz nie ulega zmianie – dokumenty można przeglądać wyłącznie w obecności urzędnika, akt nie wypożyczamy do domu, nie zostawiamy interesanta samego z urzędowymi dokumentami.
Mimo pandemii, w magistracie realizowane są następujące zadania właściwe dla poszczególnych wydziałów:
sporządzanie aktów: zgonów, urodzeń, małżeństw,
drogą elektroniczną przyjmujemy wnioski o wydanie aktów i przesyłamy je pocztą na wskazany adres do korespondencji;
przyjmujemy oświadczenia o wstąpieniu w związek małżeński w budynku Urzędu Miasta (terminy ślubów ustalone wcześniej) przy ograniczonej liczbie uczestników (5 osób plus obsługa), przy zachowaniu środków bezpieczeństwa
Wydział Obywatelski wykonuje wszystkie czynności związane z ewidencją ludności oraz dowodami osobistymi, prawami jazdy i rejestracją samochodów.
Pozostałe zadania wykonywanie są zgodnie z obostrzeniami i wytycznymi, zdalnie, elektronicznie lub po umówieniu telefonicznym.
Pracuje na bieżąco również ewidencja działalności gospodarczej, zezwolenia na alkohol, sprawy wojskowe, rejestr wyborców.
Po wcześniejszym umówieniu telefonicznym lub mailowym:
W zakresie prawa jazdy dodatkowo - prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie zatrzymania prawa jazdy, cofnięcia uprawnień, skierowania na badania lekarskie, psychologiczne i kursy itd.
wykonuje wszystkie zadania wynikające z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Sopotu, a w szczególności: realizuje wnioski o udzielenie pomocy przedsiębiorcom w związku ze stanem epidemii tj: o przesunięcie terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego, o obniżenie czynszu dzierżawnego, o przesunięcie opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości, przygotowujemy umowy dzierżawy na nieruchomości gminne.
wszystkie zadania WIOŚ z listy zawartej w Rozporządzeni przypadające na wydział są realizowane, poza wydawaniem pozwoleń-wodnoprawnych, których wydawanie, po zmianie ustawy Prawo Wodne, zostało przypisane Wodom Polskim.
Wydajemy:
Wszystkie decyzje administracyjne znajdujące się w katalogu rozporządzenia Rady Ministrów.
Poza nimi na bieżąco realizuje w szczególności jeszcze następujące zadania:
Większość spraw Wydziału Geodezji obecnie prowadzonych jest poprzez uruchomione Portale (między innymi komornika, rzeczoznawcy, geodety) https://mapa.um.sopot.pl/, platformę ePUAP bądź pocztę tradycyjną.
Wdrożyliśmy możliwość składnia operatów w wersji elektronicznej o czym Geodeci zostali poinformowani poprzez Portal Geodety, dodatkowo umieszczona została informacja na stronie BIP.
Przyjmowane na bieżąco są wnioski o przydział mieszkań, o rozłożenie należności na raty, odroczenie terminu płatności.
Wydział finansowy wykonuje wszystkie zadania zgodnie z procedurami określonymi w Ordynacji podatkowej. Zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach wydawane są na żądanie podatników bez zakłóceń. Zaświadczenia przekazywane są zgodnie z wolą podatnika, w większości przypadków korespondencyjnie.
BKZ prowadzi postępowania, będące częścią postepowań w sprawach wydawania decyzji o pozwoleniach na budowę i przyjmowania zgłoszeń o zamiarze wykonania robót budowlanych na obszarze zabytkowym oraz w sprawie wycinek drzew tj. wydawanie decyzji konserwatorskich.
Dodatkowo prowadzimy konsultacje mailowe i interesantami oraz wydajemy uzgodnienia w formie opinii i wytycznych.
Wszystkie zadania przypisane wydziałowi są realizowane. Realizacja odbywa się za pomocą różnych form komunikacji . Utrudnieniem dla mieszkańców może być jedynie brak możliwości bezpośredniego złożenia wniosku np. w sprawie orzecznictwa.
Przypominamy o zasadach sanitarnych – prosimy o przychodzenie w maseczkach, przy wejściu do budynku znajduje się dystrybutor z płynem dezynfekującym, wchodzącym mierzona jest temperatura.
Urząd Miasta Sopotu
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz