Sopockie służby komunalne od wielu tygodni przygotowują się do zimy. Zakupiony został piasek, sprawdzony sprzęt, który usuwać będzie śnieg z chodników i ulic kurortu.
W mieście za odśnieżanie oraz przygotowanie ulic i chodników do warunków zimowych odpowiadają Zarząd Dróg i Zieleni oraz Zakład Oczyszczania Miasta. Pierwszy z nich ma do dyspozycji:
Materiały:
Sprzęt:
Zakład Oczyszczania Miasta korzystać będzie z:
Koszty zimowego utrzymania dróg, według szacunków drogowców, wyniosą w tym sezonie (podobnie jak w latach ubiegłych) ok. 450 tys. zł miesięcznie i wprost uzależnione są od warunków atmosferycznych (opadów i mrozu). To co nie jest wydane na „zimę” jest wydawane na sprzątanie ulic i chodników.
Sopot od wielu lat zimowym utrzymaniem dróg zajmuje się we własnym zakresie, czyli służbami komunalnymi – ZDiZ oraz ZOM. Pozwala to w sposób optymalny wykorzystywać środki finansowe. Jeśli nie ma konieczności odśnieżania, ekipy wykorzystywane są do innych statutowych działań służb komunalnych (remonty, przebudowy lub sprzątanie).
Służby ustalony mają następujący schemat działania:
1. Do momentu powołania dyżurów praca według potrzeb w systemie nadgodzin.
2. Powołanie dyżurów AZ decyzją Dyrektora ZDiZ 24h/dobę, wszystkie dni tygodnia.
Następnie przekazanie informacji o powołaniu dyżurów do wszystkich służb miejskich i państwowych działających na terenie miasta Sopotu, wymienionych w załączniku Nr 9.
• stały monitoring sytuacji pogodowej, śledzenie prognoz pogody, systematyczne objazdy podległych terenów, przyjmowanie komunikatów od WBiZK i MCZK,
• obsada dyżurów ulega zwiększeniu w przypadku wystąpienia ekstremalnych warunków pogodowych – obfite opady śniegu,
• w przypadku zagrożenia gołoledzią – posypywanie mieszanką przed osiągnięciem temperatur powyżej + 2°C z tendencją spadkową,
• opady śniegu – wyjazd piaskarek natychmiastowo,
• w przypadku intensywnych opadów śniegu
- dla ulic I kolejności: przejazd 3-ma pługopiaskarkami szpalerowo, odśnieżanie głównego ciągu a następnie ulic zbiorczych,
- dla jezdni II kolejności i chodników, przy średnich opadach: przystąpienie do działań po 4 godz. od ustania opadów dla bardzo intensywnych opadów: przystąpienie do działań po 2 godz. od ustania opadu
• przy opadach intensywnych długotrwałych – wywóz śniegu na składowiska buforowe (parking Opera Leśna, ul. Łokietka, ul. Haffnera).
Obowiązki dzielone są według klucza:
• Drogi I kolejności utrzymania – odpowiedzialność Zarząd Dróg i Zieleni w Sopocie, dalej ZDiZ.
• Drogi II kolejności utrzymania – odpowiedzialność Zakład Oczyszczania Miasta w Sopocie.
• Chodnik I i II kolejności utrzymania – tj. chodniki wyłącznie przyległe do terenów gminnych - odpowiedzialność ZOM.
• Ścieżki rowerowe - odpowiedzialność ZOM.
• Schody i przejścia terenowe, w tym przejścia i dojścia piesze do obiektów inżynieryjnych, utrzymanie – odpowiedzialność ZDiZ.
• Cmentarz Komunalny – odpowiedzialność ZDiZ.
• Parki i zieleńce miejskie – odpowiedzialność ZDiZ.
Na terenie Sopotu mamy 163 ulice o różnej kolejności utrzymania. Daje to około 70 km długości dróg do odśnieżania.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz