Zamknij

Studenci pozostaną w domach. Uniwersytet Gdański odwołał zajęcia na uczelni

14:44, 24.08.2020 A.N Aktualizacja: 15:16, 24.08.2020
Skomentuj Krzysztof Maria Różański (Upior polnocy) / CC BY-SA (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0) Krzysztof Maria Różański (Upior polnocy) / CC BY-SA (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)

Rektor Uniwersytetu Gdańskiego dr hab. Jerzy Piotr Gwizdała, profesor UG, wydał zarządzenie dotyczące zajęć w najbliższym semestrze zimowym. Na mocy dokumentu, wszystkie zajęcia na studiach pierwszego i drugiego stopnia, jednolitych studiach magisterskich, w szkołach doktorskich i na studiach doktoranckich oraz na studiach podyplomowych prowadzone są w formie e-learningowej lub on-line.

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 2, art. 50 ust. 1 i art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 85 ze zm.), w zw. Z ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374) oraz zgodnie z rekomendacjami Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego – zarządza się, co następuje:

 

§ 1.

W semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, wszystkie zajęcia na studiach pierwszego i drugiego stopnia, jednolitych studiach magisterskich, w szkołach doktorskich i na studiach doktoranckich oraz na studiach podyplomowych prowadzone są w formie e-learningowej lub on-line (zdalnie) – niezależnie od tego, czy taka forma zajęć została przewidziana odpowiednio w programie studiów lub programie kształcenia.
Dziekan wyznacza zajęcia praktyczne, które ze względu na konieczność uzyskania efektów uczenia się, muszą być zrealizowane, w całości lub w części, w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym (laboratoria, zajęcia terenowe i inne).
Dziekan może organizować dla studentów pierwszego roku studiów pierwszego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich spotkania adaptacyjne lub propedeutyczne w formie tradycyjnej.
Zajęcia, o których mowa w ust. 2 i 3 są realizowane w obowiązującym reżimie sanitarnym z uwzględnieniem decyzji, zaleceń i wytycznych organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz zgodnie z zasadami obowiązującymi w danym obiekcie.
Wykaz zajęć, o których mowa w ust. 2 i 3, uzgodniony z Prorektorem ds. Studenckich i Kształcenia dziekan podaje do wiadomości  studentów najpóźniej do dnia 4 września 2020 roku.
Zajęcia, o których mowa w ust. 1, odbywają się za pośrednictwem Platformy Edukacyjnej UG lub MS Teams. Dziekan lub kierownik jednostki międzywydziałowej może wskazać inne platformy i aplikacje, które ze względu na efektywność kształcenia są najlepszym narzędziem umożliwiającym uzyskanie efektów uczenia się.
Do udziału w zajęciach dopuszczeni są cudzoziemcy studiujący w ramach programu Erasmus lub innych programów i umów międzynarodowych realizowanych przez UG.
Praktyki zawodowe, w tym nauczycielskie, realizowane są w formie bezpośredniego kontaktu, z zachowaniem obowiązującego reżimu sanitarnego, w tym koniecznością zachowania odpowiedniego dystansu fizycznego podczas zajęć. Zasady odbywania praktyk zawodowych w okresie zagrożenia epidemicznego zostały określone odrębnym zarządzeniem.
Zajęcia  wychowania fizycznego oraz lektoraty języków obcych do odwołania prowadzone są w formie e-learningowej lub on-line (zdalnie).
W przypadku zajęć prowadzonych w formie e-learningowej lub on-line (zdalnie) dziekanat lub sekretariat jednostki ogólnouniwersyteckiej:
prowadzi ewidencję zajęć (wzór ewidencji zajęć stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia);
weryfikuje uczestnictwo studentów, doktorantów lub uczestników studiów podyplomowych w zajęciach.
 

§ 2.

Ewidencję zajęć, o której mowa w § 1 ust. 10 pkt 1 sporządza się odrębnie dla: każdego poziomu, formy i profilu studiów, studiów doktoranckich, szkoły doktorskiej, studiów podyplomowych.
Ewidencję zajęć oraz inną sporządzoną dokumentację dotyczącą zajęć przeprowadzonych w formie e-learningowej lub on-line (zdalnie) należy przekazać w formie elektronicznej do Działu Kształcenia nie później niż w ciągu 14 dni od dnia zakończenia zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym 2020/2021.
W ewidencji należy uwzględnić wyłącznie zajęcia, które odbyły się w pełnym wymiarze godzin, zgodnym z programem studiów lub programem kształcenia. Udostepnienie studentom i doktorantom materiałów do samodzielnej nauki nie jest równoznaczne z przeprowadzeniem zajęć.
 

§ 3.

Zobowiązuje się dziekanów i dyrektorów jednostek ogólnouniwersyteckich do zorganizowania aktywności laboratoryjnej pracowników, studentów i doktorantów w pracowniach specjalistycznych i laboratoriach z zachowaniem obowiązującego reżimu sanitarnego, o którym mowa w § 1 ust. 4, w tym koniecznością zachowania odpowiedniego dystansu fizycznego.
Opiekunowie naukowi oraz promotorzy powinni zorganizować możliwość kontynuacji pracy badawczej studentów i doktorantów również w systemie zdalnym.
 

§ 4.

Pracownicy badawczo-dydaktyczni oraz dydaktyczni mają obowiązek prowadzenia konsultacji dla studentów, doktorantów i uczestników studiów podyplomowych w formie on-line w stałych godzinach, uprzednio ustalonych i ogłoszonych na stronie internetowej jednostki.

 

§ 5.

Kierowników naukowo-badawczych jednostek organizacyjnych oraz kierowników projektów zobowiązuje się do zorganizowania pracy badawczej w obowiązującym reżimie sanitarnym z uwzględnieniem decyzji, zaleceń i wytycznych organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz zgodnie z zasadami obowiązującymi w danym obiekcie.
Dziekani oraz dyrektorzy jednostek ogólnouniwersyteckich są odpowiedzialni za zapewnienie organizacji i ciągłości pracy naukowo-badawczej oraz opieki nad aparaturą badawczą, zwierzętami i roślinami, a także innymi materiałami przeznaczonymi do badań.
 

§ 6.

Zawiesza się do odwołania wszelkie wydarzenia naukowe, sportowe i artystyczne organizowane na terenie Uniwersytetu Gdańskiego.
Zajęcia prowadzone w Gdańskim Uniwersytecie Trzeciego Wieku są prowadzone zdalnie z wyjątkiem zajęć, które za zgodą Prorektora ds. Studenckich i Kształcenia mogą być prowadzone tradycyjnie w pomieszczeniach, w których został zapewniony odstęp pomiędzy słuchaczami nie mniejszy niż 2 metry, a grupa nie przekracza 30 osób.
Biblioteka UG działa z zachowaniem zasad obowiązującego reżimu sanitarnego. Szczegółowe zasady działania ustala Dyrektor Biblioteki z uwzględnieniem decyzji, zaleceń i wytycznych organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz zgodnie z zasadami obowiązującymi w danym obiekcie.
 

§ 7.

Miejsca w domach studenckich i hotelach asystenckich zostaną przyznane zgodnie z obowiązującymi zasadami, z zastrzeżeniem, że od 1 października 2020 roku przebywać w nich będą mogli tylko studenci pierwszego roku studiów pierwszego stopnia i jednolitych studiów magisterskich oraz cudzoziemcy, przestrzegając obowiązujących w tych budynkach zasad reżimu sanitarnego.
W domach studenckich oraz hotelach asystenckich obwiązuje zakaz odwiedzin gości zewnętrznych.
Przed zamieszkaniem w domu studenckim lub hotelu asystenckim student lub doktorat zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
 

§ 8.

Wstrzymuje się wyjazdy pracowników, studentów i doktorantów Uniwersytetu Gdańskiego oraz przyjazdy do Uniwersytetu Gdańskiego gości, z zastrzeżeniem ust. 2.
W wyjątkowych przypadkach indywidulanej zgody na wyjazd lub przyjazd udziela Rektor lub właściwy prorektor.
Wyjazdy zrealizowane bez zgody, o której mowa w ust. 2, nie zostaną rozliczone.
 

§ 9.

Zasady określone niniejszym zarządzeniem dotyczące organizacji kształcenia mogą ulec zmianie w zależności od sytuacji epidemicznej.
Nadzór nad postanowieniami niniejszego zarządzenia sprawuje według właściwości odpowiednio prorektor  właściwy do spraw kształcenia lub prorektor właściwy do spraw nauki.
 

§ 10.

Traci moc zarządzenie nr 20/R/20 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 10 marca 2020 roku w sprawie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się koronawirusa SARS-Cov-2 oraz zarządzenie nr 24/R/20 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 12 marca 2020 roku w sprawie organizacji działalności dydaktycznej i naukowo-badawczej Uniwersytetu Gdańskiego w okresie zagrożenia zakażeniem koronawirusem COVID-19

 

 

§ 11.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje do odwołania.

Źródło: Biuletyn Informacji Publicznej Uniwersytetu Gdańskiego 
 

[ZT]5670[/ZT]

[ZT]5677[/ZT]

 

(A.N)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(6)

magistermagister

11 14

Panie Rektorze to jest nauka i tak było ABC/ zaznacz prawidłową odpowiedź pod nadzorem wykładowcy/ a teraz odpowiedź z Internetu to jest absurd 15:38, 24.08.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AnaAna

7 1

No niekoniecznie, bo jeśli masz 20 minut na 30 pytań abcd, to raczej trzeba umieć. Po prostu nie ma czasu na poszukiwania i jeszcze jest stres, że coś nawali w domu i po egzaminie. 19:49, 24.08.2020


LenaLena

2 1

Zgadzam się z Ana, trzeba mieć wiedzę ,bo najkrótszy sprawdzian z odpowiedziami abcd ,nie da się rozwiązać korzystając ze ściągi lub nawet podrecznika w 5min gdy jest 15pytan 19:56, 24.08.2020


pfffpfff

1 0

No to zamiast z internetu siądą w 5 i będą sobie nawzajem pomagać co za różnica? 00:27, 25.08.2020


reo

0101

9 2

Jak w akademikach może przebywać 1 rok to czemu jest zdalnie ? Przecież to nie trzyma się kupy? 20:33, 24.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JpJp

2 1

Hahaha ale beda płakac Janusze interesu, ktorzy wynajmowali mieszkania studentom. Ufffff a my mieszkancy odetchniemy od nocnych imprez !

Btw
Nauka zdalna nie jest zla w wielu kierunkach. Czas na rewolucje w szkolnictwie. Po co uczyc sie calej masy niepotrzebnych rzeczy.. 15:20, 25.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%