Zamknij

Matka z wózkiem nie mogła wsiąść do autobusu! Radny Sopotu interweniuje

. 23:34, 10.10.2025 Aktualizacja: 02:37, 11.10.2025
Skomentuj Na zdjęciu z lewej widzimy odległość między autobusem a krawężnikiem. Na zdjęciu z prawej zaprezentowane fotografię poglądową, przedstawiającą autobus linii 187. Na zdjęciu z lewej widzimy odległość między autobusem a krawężnikiem. Na zdjęciu z prawej zaprezentowane fotografię poglądową, przedstawiającą autobus linii 187.

Radny Sopotu Adam Gil zwrócił się do Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni z prośbą o poprawę dostępności autobusów linii 187 dla osób starszych, z niepełnosprawnościami oraz opiekunów z wózkami dziecięcymi. Jak wskazał w piśmie, z relacji pasażerów wynika, że kierowcy nie zawsze korzystają z funkcji „przyklęku” pojazdu, nie podjeżdżają wystarczająco blisko krawężnika oraz nie zawsze rozkładają rampy dla wózków inwalidzkich.

Radny przekazał, że interwencja została podjęta po zgłoszeniu jednej z mieszkanek Sopotu. Kobieta opisała sytuację, do której doszło 2 października na przystanku Bohaterów Monte Cassino w kierunku Kamiennego Potoku.

„Kierowca autobusu widział, że zamierzam wejść do autobusu wraz z moim 1,5-rocznym dzieckiem w wózku. Niestety odstęp był na tyle duży, że nie byłam w stanie sama wsiąść. Gdyby mojej mamy nie było obok, w ogóle bym nie weszła” – relacjonowała mieszkanka Sopotu, dołączając zdjęcia pokazujące odległość między pojazdem a krawężnikiem oraz numer autobusu i godzinę kursu.

W odpowiedzi, przesłanej 3 października 2025 roku, Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni przypomniał, że we wszystkich pojazdach zamontowane są specjalne przyciski służące do zgłaszania potrzeby użycia funkcji obniżenia podłogi („przyklęku”) lub rozłożenia rampy.

„Kierowcy mają obowiązek uruchomienia tych funkcji w przypadku zauważenia osoby z ograniczoną sprawnością. Jednak w sytuacjach dużego natężenia ruchu pasażerskiego prowadzący może nie być w stanie od razu zidentyfikować osoby wymagającej pomocy. W związku z tym bardzo istotne jest, aby pasażerowie potrzebujący wsparcia podczas wsiadania lub wysiadania z pojazdu korzystali z dedykowanych przycisków, co znacznie przyspiesza reakcję prowadzącego pojazd” – wyjaśnia ZKM Gdynia.

Jednocześnie zarząd poinformował, że zgłoszenie zostało przekazane operatorom obsługującym linię 187 z prośbą o przypomnienie kierowcom o konieczności zwracania szczególnej uwagi na potrzeby pasażerów z ograniczoną mobilnością.

W odpowiedzi odniesiono się także do kwestii zatrzymywania pojazdów w znacznej odległości od krawężnika. Jak wskazano, wpływ na to mogą mieć uwarunkowania infrastrukturalne niektórych przystanków, w tym ich geometria oraz sposób parkowania innych pojazdów. Mimo to, ZKM Gdynia zalecił kierowcom maksymalne zbliżanie się do krawężnika „wszędzie tam, gdzie jest to możliwe”.

Radny Adam Gil podkreśla, że będzie monitorował sytuację i liczy, że podjęte działania przyczynią się do poprawy jakości obsługi pasażerów w Sopocie.

[ZT]36176[/ZT]

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%