W niedzielę, 21 września, na kanale YouTube „Tomasz Strzelczyk ODDASZFARTUCHA” ukazał się nowy odcinek, w którym popularny kucharz i influencer kulinarny odwiedził Sopot. Autor jednego z najchętniej oglądanych polskich kanałów gastronomicznych (ponad 1,57 mln subskrybentów) sprawdził, co do zaoferowania mają dwie znane sopockie miejscówki: restauracja El Molo oraz bistro Polska Kiełbasa.
Pierwszym przystankiem Strzelczyka była restauracja El Molo, zlokalizowana tuż przy wejściu na sopockie molo. Niestety, już początek wizyty nie należał do udanych – youtuber musiał długo czekać na obsługę.
„Siedzę już dobrych 10 minut i żywej duszy tu nie ma z obsługi. (...) Po 15 minutach kelner chyba zauważył, że siedzą goście przy stolikach” – relacjonował w swoim stylu pełnym humoru i dystansu.
Zamówiona jajecznica z dodatkami i kawa nie zdołały podnieść oceny lokalu. Danie, mimo sopockiej lokalizacji i ceny (śniadanie z kawą kosztowało 48 zł), okazało się bez wyrazu.
„Jajecznica dość sztywna. Taka bardzo mocno ścięta. Nie jest taka kremowa. I totalnie bez smaku. Jakbym wióry jadł” – komentował Strzelczyk, podkreślając, że musiał samodzielnie dosalać potrawę. Kawa wypadła nieco lepiej – duża i gorąca, choć w jego opinii to zdecydowanie za mało, by polecać to miejsce ze względu na kuchnię.
Znacznie lepsze wrażenie zrobiła na Strzelczyku wizyta w bistro Polska Kiełbasa, prowadzonym przez Szymona Czerwińskiego – finalistę programu MasterChef. Lokal, położony przy Placu Zdrojowym 2A, słynie z autorskich hot dogów i wędzonych kiełbas z najwyższej jakości mięsa.
Youtuber spróbował kilku pozycji, w tym klasyka, czystej kiełbasy oraz najbardziej polecanego hot doga o nazwie Samuraj. Już pierwszy kęs wzbudził entuzjazm: „Kiełbasa dobra, pieprzna, fajnie wędzona, nie ucieka tłuszczem” – ocenił.
Prawdziwym hitem okazał się jednak Samuraj z dodatkiem kimchi i pikli.
„Tutaj możemy poczuć, słuchajcie, Azję w bułce, serio. Kapusta, kimchi, pikle. (...) Hot dog jest soczysty, nie zapycha, bułka świeża i chrupiąca” – zachwalał Strzelczyk, dodając, że to pozycja obowiązkowa dla fanów lekkiej pikantności.
Wizyta Tomasza Strzelczyka pokazuje dwa oblicza sopockiej gastronomii – z jednej strony restaurację z widokiem na molo, która nie dorównała oczekiwaniom, z drugiej nowoczesny street food, który zachwycił smakiem i pomysłem. Jak podkreślił youtuber, Polska Kiełbasa to miejsce, które warto odwiedzić, przechadzając się w stronę sopockiego molo: „Naprawdę polecam, bo to jest pyszne”.
Nowy odcinek Strzelczyka, dostępny na kanale Oddasz Fartucha, już zdobywa popularność wśród fanów kuchni i podróży, stając się kolejną kulinarną wizytówką Sopotu – miasta, w którym tradycja spotyka się z nowoczesnością.
[ZT]34499[/ZT]
1 1
kto to jest w ogóle... pierwszy raz o nim słyszę