Radny Jarosław Zawada zwrócił się do władz Sopotu z pytaniami dotyczącymi przyszłości infrastruktury rowerowej i oznakowania drogowego. W odpowiedzi przedstawiono plany, możliwości i ograniczenia, które mogą wpłynąć na kształt miejskich rozwiązań w najbliższych latach. Dokument wskazuje zarówno na działania bieżące, jak i te uzależnione od budżetu.
Zapytanie obejmowało m.in. możliwość doświetlenia przejść i przejazdów w rejonie skrzyżowania ul. Armii Krajowej z ul. Wybickiego oraz ul. Armii Krajowej z ul. Andersa. Pojawiła się również kwestia odnowienia oznakowania rowerowego w czwartym kwartale roku, w tym na ścieżce wzdłuż ul. Goyki. W odpowiedzi wskazano, że dokumentacja dla części prac jest już przygotowywana, jednak realizacja doświetlenia uzależniona będzie od przyszłorocznego budżetu. Podkreślono też, że coroczne odnawianie oznakowania prowadzone jest wiosną i latem, ponieważ warunki późną jesienią uniemożliwiają wykonanie malowania.
[ZT]35143[/ZT]
Radny poruszył także temat likwidacji zakazu jazdy rowerem na odcinku ul. 23 Marca pomiędzy Aleją Niepodległości a ul. Grottgera oraz utworzenia kontrapasa na ul. Króla Jana Kazimierza. W odpowiedzi podkreślono, że obecne oznakowanie dopuszcza poruszanie się zgodnie z kierunkiem ruchu, a istniejący zakaz z ul. 23 Marca obowiązuje dopiero za 60 metrów od wskazanego miejsca.
Zaznaczono również, że wprowadzanie ruchu rowerowego „pod prąd” nie jest możliwe na ulicach z ukośnym parkowaniem, a takie rozwiązania zostały wcześniej negatywnie ocenione przez Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
[ZT]34987[/ZT]
Kolejne pytania dotyczyły wyznaczenia śluzy rowerowej na ul. Sikorskiego przed skrzyżowaniem z Aleją Niepodległości oraz dodatkowych przejazdów dla rowerów z ul. Armii Krajowej do ul. Jana z Kolna w stronę stacji SKM Sopot Wyścigi. Władze wyjaśniły, że nie planują nowych inwestycji w tym zakresie. Przypomniano, że przebudowa skrzyżowania w tej części miasta została zakończona w 2024 roku i obecnie nie przewiduje się dalszych modyfikacji. Wskazano, że rowerzyści mogą korzystać z ruchu ogólnego lub z istniejących tras.
W odpowiedzi miasto wyjaśniło wszystkie dotychczasowe decyzje i stan infrastruktury. Wskazano, że ostateczne działania będą zależne od opinii odpowiednich komisji oraz środków zapisanych w kolejnych budżetach.
2 0
Zróbcie coś z rowerzystami na 3 maja, to jest masakra!
Mają ścieżki rowerowe, ale nie! Trzeba jechać chodnikiem!
0 0
Bo ścieżki tak zrobili, że dzieci mieszkajace po karlikowskiej stornie 3 maja (m.in. Bitwy, Karlikowska, Okrzei i 3 maja) jak jadą do SP 8, to oficjalnie powinny przejeżdzac na drugą stronę ulicy (od strony centrum), a nastepnie jadąc do góry włączać się w rondo z Sobieskiego z samochodami i znów jechać do góry ulicą , żeby nagle skręcić ze ścieżki rowerowej w lewo w Golca do szkoły co jest arcyniebezpieczne. Więc jeżdżą z rodzicami chodnikiem...