Sopot po raz kolejny udowadnia, że jest nie tylko perłą polskiego wybrzeża, ale także miejscem, gdzie hotelarska gościnność osiąga najwyższy poziom. W tegorocznym konkursie na Najlepszego Recepcjonistę Polski, organizowanym przez AICR Polska (Międzynarodowe Stowarzyszenie Kierowników Recepcji i Menedżerów Hoteli), aż dwoje sopockich recepcjonistów znalazło się na podium!
Zwyciężczynią konkursu została Julia Musiał z Sheraton Sopot Hotel, zdobywając prestiżowy tytuł Najlepszego Recepcjonisty Polski. Jej profesjonalizm, charyzma i zaangażowanie zyskały uznanie jury. Jako zwyciężczyni Julia będzie reprezentować Polskę w marcu 2025 r. na międzynarodowym konkursie AICR World’s Best Receptionist w Grecji, w Atenach, w eleganckim Hotel Grande Bretagne, a Luxury Collection. To tam odbędzie się finał konkursu World’s Best Receptionist, który ma już 30-letnią tradycję.
- To dla mnie ogromne wyróżnienie i zaskoczenie. Choć w branży hotelarskiej jestem stosunkowo niedługo, moja praca szybko się stała moją pasją. Każdy dzień to dla mnie szansa na rozwój i doskonalenie swoich umiejętności. Każdego dnia uczę się czegoś nowego i daje z siebie wszystko, by goście czuli się wyjątkowo. Uwielbiam kontakt z ludźmi, a umiejętność rozwiązywania niestandardowych sytuacji i dbanie o komfort gości daje mi ogromną satysfakcję. W pracy staram się być nie tylko profesjonalna, ale także ciepła i pomocna. Wierzę, że każdy szczegół ma znaczenie, a miła atmosfera i indywidualne podejście do gościa mogą sprawić, że jego pobyt w naszym hotelu stanie się niezapomniany. Mam nadzieję, że moje doświadczenie i umiejętności pozwolą mi w przyszłości rozwijać się dalej w tej branży, jak i wygrać konkurs w Atenach, gdzie będę miała zaszczyt reprezentować Polskę. – mówi zwyciężczyni Julita Musiał.
- Konkurs na Recepcjonistę Roku sprawdza wszechstronność umiejętności Recepcjonisty, a poziom zadań jak i złożoność rozwiązywanych problemów pozwala wyróżnić się elicie hotelarzy. W tym roku poziom był równie wysoki, a różnice punktowe minimalne, liczył się każdy szczegół. W naszej branży niezwykle ważne jest samopoczucie ludzi dookoła nas, ciągle staramy się, aby goście czuli się mile widziani i zaopiekowani. Duży wpłw na to ma empatia, której Julita ma bardzo dużo. Mimo młodego wieku cechuje ją również zapał i konsekwencja w działaniu, które były niezbędne w przygotowaniach 2-3 razy w tygodniu. Każdy tydzień był pełen przygotowań: teoretycznych, językowych jak i odgrywania scenek. Był to grupowy wysiłek, wielu pracowników wsparło Julitę podczas ćwiczeń jako „aktorzy”. Bardzo jestem dumny z Julity i cieszę się, że mam ją w zespole. Przed nami chwila odpoczynku i zaraz zaczynamy przygotowania do finału miedzynarodowego. - podkreśla Radosław Kacprzak Rooms Division Manager Sheraton Sopot Hotel.
Drugie miejsce w konkursie zajęła Luana Huang z Sheraton Grand Warsaw, a na trzecim miejscu uplasował się natomiast Maciej Cichosz z Sofitel Grand Sopot. Jego doskonałe umiejętności i naturalny urok zostały docenione, potwierdzając, że sopocka scena hotelarska to synonim klasy i jakości.
Warto dodać, że to sopocki hotel Marriott Resort & SPA był gospodarzem drugiego etapu konkursu, który odbył się w dniach 6-8 grudnia. To właśnie tam miał miejsce doroczny kongres polskiej sekcji Międzynarodowego Stowarzyszenia Zastępców Dyrektorów i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych, AICR Polska, podczas którego odbył się konkurs na najlepszego recepcjonistę Polski - „Poland’s Receptionist of the Year”. W szranki stanęło 10 finalistów wyłonionych w eliminacjach. Uczestnicy konkursu to najzdolniejsi recepcjoniści wiodących 4 i 5-gwiazdkowych hoteli.
Dziś AICR Polska zrzesza blisko 30 obiektów noclegowych z całej Polski. Stowarzyszenie organizuje cykliczne spotkania integracyjne kadr kierowniczych polskich obiektów noclegowych (wspierając postęp branży w myśl integracji ponad konkurencję), szkolenia branżowe, doroczny konkurs na najlepszego recepcjonistę Polski oraz programy umożliwiające rozwój recepcjonistów, adeptów hotelarstwa. AICR Polska chętnie obejmuje partnerstwem inicjatywy wspierające wznoszenie prestiżu pracy w pionie rooms division.
[ZT]29120[/ZT]
Gratulujemy zarówno Julii, Maciejowi, jak i wszystkim finalistom konkursu, którzy pokazali, że polska gościnność może konkurować na najwyższym światowym poziomie. Sopot może być dumny z tego, że wśród najlepszych są właśnie pracownicy lokalnych hoteli – prawdziwi ambasadorzy naszego miasta!
Czy Julia Musiał zdobędzie również tytuł najlepszej recepcjonistki świata? Trzymamy kciuki i będziemy śledzić jej dalsze sukcesy!
[ZT]29212[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz