Od 1 października mieszkańcy i turyści mogą cieszyć się darmowym wstępem na jedno z najbardziej rozpoznawalnych miejsc w Polsce – sopockie molo. To idealny moment, aby przypomnieć sobie, jak ogromnym zainteresowaniem cieszyła się ta atrakcja w minionym sezonie, kiedy wejście było płatne.
Czy milion sprzedanych biletów to dużo? Okazuje się, że sopockie molo w tym roku znów zaskoczyło swoją popularnością! Od 12 kwietnia do 30 września 2024 roku bilety wstępu kupiło aż 1 102 502 osób! Najbardziej tłoczno było w sierpniu – na deskach mola spacerowało wtedy 318 064 osób.
Z danych wynika, że to osoby indywidualne stanowiły większość odwiedzających – aż 65% sprzedanych biletów to bilety normalne. Nie brakowało jednak również wycieczek grupowych (14%) oraz rodzinnych spacerów (10%). Co ciekawe, 6% z biletu korzystało z ulg, a 5% to seniorzy 70+, którzy także chętnie odwiedzali sopockie molo.
Na uwagę zasługuje także sposób zakupu biletów – okazuje się, że tradycyjne metody wciąż są najpopularniejsze. Aż 85% biletów zostało kupionych bezpośrednio w kasach przy molo, a tylko 3% odwiedzających zdecydowało się na zakup online. Może to wskazywać, że dla wielu wizyta na molo jest spontaniczną decyzją, dokonywaną w pełni tu i teraz, bez wcześniejszego planowania.
Dziś, kiedy wstęp na molo jest bezpłatny, mieszkańcy mogą jeszcze lepiej docenić jego urok bez konieczności sięgania po portfel. Niezależnie od sezonu, molo w Sopocie przyciąga – a każde kolejne lato przynosi nowe rekordy liczby odwiedzających.
[ZT]27634[/ZT]
0 1
Coś mi się zdaje że jeden z gości pilnujących wejścia - trochę przytulił na boku... Jakoś tak dziwnie tam czasami wyglądało... ale może się mylę..