Sopoccy radni zajęli się sprawą komunikacji miejskiej. Postulaty w sprawie zgłosili do wiceprezydenta Michała Banackiego Barbara Brzezicka, Jarosław Zawada, Adam Gil, Piotr Bagiński oraz Zbigniew Duzinkiewicz (wszyscy Koalicja dla Sopotu). Wcześniej prezydentka Sopotu Magdalena Czarzyńska-Jachim odpowiedziała na zapytanie dot. kwestii transportu publicznego.
W zapytaniu radnego Jarosława Zawady znalazło się kilka kluczowych pytań dotyczących komunikacji miejskiej w Sopocie. Chciał poznać liczbę pasażerów korzystających z komunikacji autobusowej, zarówno obsługiwanej przez ZKM Gdynia, jak i ZTM Gdańsk, z podziałem na miesiące. Zapytał również o wpływy z biletów, roczne koszty utrzymania komunikacji oraz koszty wprowadzenia nowoczesnego taboru napędzanego energią elektryczną lub wodorem.
Radny poruszył również kwestię kosztów przejechania jednego kilometra oraz ewentualnych zmian w trasach autobusów, sugerując m.in. wydłużenie linii 122 przez osiedle Przylesie oraz skierowanie linii 117 do szpitala na Zaspie.
[ZT]25697[/ZT]
W odpowiedzi na zapytanie, prezydentka Sopotu Magdalena Czarzyńska-Jachim poinformowała, że w 2023 roku z komunikacji miejskiej w Sopocie skorzystało około 4,5 milionów pasażerów. Podział na miesiące nie jest możliwy - dane są uzyskiwane w cyklach rocznych. Wpływy z biletów wyniosły 4,06 mln zł, natomiast całkowite koszty funkcjonowania komunikacji sięgnęły 12,47 mln zł.
W przypadku nowoczesnego taboru koszt przejechania jednego kilometra wynosi obecnie 15-16 zł netto, podczas gdy dla pojazdów spalinowych jest to 9-14 zł netto, w zależności od specyfiki trasy i nowoczesności pojazdu. Prezydentka poinformowała również, że trwają badania preferencji przewozowych mieszkańców, które pozwolą na podjęcie decyzji w sprawie ewentualnych zmian w trasach.
20 września radna Barbara Brzezicka poinformowała, że wraz z radnymi Koalicji dla Sopotu - Adamem Gilem, Jarosławem Zawadą, Piotrem Bagińskim i Zbigniewem Duzinkiewiczem - przekazali wiceprezydentowi Michałowi Banackiemu postulaty zgłaszane przez mieszkańców.
Zdecydowanie potrzebujemy częstszych kursów i autobusów docierających jak najbliżej miejsca zamieszkania - apeluje radna.
Władze Sopotu analizują aktualny stan komunikacji autobusowej oraz potrzeby mieszkańców. Wyniki trwających badań pozwolą na ocenę, czy wprowadzenie proponowanych zmian w trasach i częstotliwości kursów będzie konieczne.
K15:20, 25.09.2024
Czas cos zrobic z tymi rozpadajacymi sie autobusami na lini 178. Komfort jazdy jedt tragiczny.
2 0
187 a nie 178. Zonk