Jak informuje Zarząd Dróg i Zieleni w Sopocie, 23 lipca rozpocznie się remont Alei Niepodległości na odcinku od ul. 23 Marca do ul. Andersa. Prace, które obejmą infrastrukturę podziemną oraz wszystkie pasy w obu kierunkach, zaplanowane są na 3 miesiące.
Prace podzielone będą na dwa etapy. W pierwszym remontowane będą oba pasy w kierunku Gdańska, po około 2 miesiącach, drogowcy przejdą na jezdnie w kierunku Gdyni. Remontowane odcinki w całości wyłączone będą z ruchu.
W pierwszym etapie prac, prócz zamknięcia obu jezdni w kierunku Gdańska, nie będzie również możliwości wjazdu/wyjazdu w ulicę Sikorskiego. Po około 3 tygodniach to skrzyżowanie zostanie udostępnione do ruchu (jeszcze bez ułożonych mas bitumicznych), a prace przeniosą się m.in. na skrzyżowania z ulicą: Andersa oraz 23 Marca.
Ruch odbywać się będzie jezdnią w kierunku Gdyni, po jednym pasie ruchu w każdym z kierunków. Pasy oddzielone będą linią podwójną ciągłą.
1 etap, podetap A (wyłączone skrzyżowanie z ul. Sikorskiego):
- ruch pojazdów w obu kierunkach będzie odbywał się po jezdni w kierunku Gdyni,
- brak możliwości wjazdu w ul. Sikorskiego od strony Alei Niepodległości i ul. Podjazd,
- brak możliwości wyjazdu z ul. Podjazd w kierunku Gdańska,
- czynne przejście dla pieszych przez Al. Niepodległości za skrzyżowaniem z ul. Sikorskiego,
- czynne przejście dla pieszych przez Al. Niepodległości za skrzyżowaniem z ul. 23 Marca,
- czynne skrzyżowanie Al. Niepodległości z ul. 23 Marca,
- czynne skrzyżowanie Al. Niepodległości z ul. Andersa.
[ZT]25892[/ZT]
1 etap, podetap B (drożne skrzyżowanie z ul. Sikorskiego):
- ruch pojazdów w obu kierunkach będzie odbywał się po jezdni w kierunku Gdyni
- czynne skrzyżowanie z ul. Sikorskiego, we wszystkich relacjach
- czynne wszystkie przejścia dla pieszych w obrębie skrzyżowania Al. Niepodległości z ul. Sikorskiego/Podjazd
- brak możliwości wjazdu w ul. Andersa z Alei Niepodległości
- brak możliwości wyjazdu z ul. 23 Marca w Aleję Niepodległości
- czynne przejście dla pieszych przez Aleję Niepodległości za skrzyżowaniem z ul. 23 Marca.
Zakres prac obejmować będzie:
- frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej (600m) oraz ułożenie dwóch warstw nawierzchni;
- ułożenie geosiatki zbrojeniowej;
- remont nawierzchni chodników i zjazdów znajdujących się wzdłuż jezdni Alei Niepodległości;
- wymianę krawężników betonowych na krawężniki kamienne i obrzeży, obustronnie na całej długości remontowanego odcinka;
- remont skrzyżowań z ul. 23 Marca, ul. Władysława Sikorskiego, ul. Podjazd i ul. W. Andersa;
- remont przebiegającej pod jezdnią Alei Niepodległości sieci kanalizacji deszczowej;
- usunięcie kolizji z infrastrukturą podziemną;
- przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach z ulicami: 23 Marca i Podjazd, odtworzenie pętli indukcyjnych;
- remont nawierzchni dwóch zatok autobusowych;
- ułożenie systemu płytek integracyjnych betonowych ostrzegawczych, zgodnych ze standardami dostępności dla miasta Sopotu w rejonie zatok autobusowych;
- wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego i oznakowania pionowego;
- regulację pionową wszystkich istniejących urządzeń (wpusty, zasuwy, włazy itp.) zlokalizowanych w nawierzchni jezdni remontowanego odcinka.
Prace wykona, wyłoniona w postępowaniu przetargowym, Firma Budowlano Drogowa MTM SA. Zgodnie z zapisami umowy, prace odbywać się będą w systemie dwuzmianowym. Nadzór inwestorski sprawować będzie Przedsiębiorstwo Inżynieryjne ALFA Przemysław Marszałkowski. Koszt remontu to 8,6 mln zł z czego 3 mln zł pochodzą z rezerwy subwencji ogólnej Ministerstwa Infrastruktury (środki te muszą być wykorzystane w bieżącym roku budżetowym, inaczej trzeba będzie je zwrócić). Pozostałe środki pochodzą z budżetu Gminy Miasta Sopotu.
Źródło: Zarząd Dróg i Zieleni w Sopocie
6 0
A może od razu położyć drogę o obniżonej hałaśliwości tak zwany cichy asfalt tym bardziej tutaj na niepodległości średnio obniża poziom hałasu od trzech do sześciu a nawet więcej decybeli.
1 4
I tak powinno być zawsze - maks dwa pasy! Komu potrzebna czteropasmowa autostrada przez miasto jak jest obwodnica, ścieżki rowerowe i linia kolejowa obok.
2 0
Człowieku jaka obwodnica ? jej już nie ma droga tak za.....a jak każda w 3 mieście
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu esopot.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz