Zamknij

Hej, turysto! Schowaj brzuch. Sopot wraca z ważną wakacyjną akcją

10:20, 06.07.2024 . Aktualizacja: 10:20, 06.07.2024
Skomentuj Fot. esopot.pl Fot. esopot.pl

W przestrzeni miejskiej ponownie pojawiły się plakaty przypominające o zasadach zachowania w kurorcie. Miasto zwraca uwagę na uszanowanie spokoju sąsiadów, czystość, prawidłowe parkowanie, a także na niestosowność zachowania osób odwiedzających sopockie restauracje w strojach plażowych. To kolejna odsłona kampanii zapoczątkowanej w 2018 roku.

– Od kilku lat apelujemy w ten sposób do odwiedzających Sopot turystów i przypominamy podstawowe zasady wakacyjnego savoir-vivre’u – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu. – Odwiedzający nas goście w większości przestrzegają tych zasad, jednak niektórzy na wakacjach zapominają, że trzeba uszanować ciszę nocną i spokój sąsiadów, segregować odpady czy parkować tylko w wyznaczonych miejscach – dodaje prezydentka Sopotu.

Plakaty trafiły także do spółdzielni mieszkaniowych i firm pośredniczących w najmie. Osoby reprezentujące wspólnoty mieszkaniowe lub po prostu zainteresowane powieszeniem ich w swoim bloku, mogą takie plakaty odebrać z punktów Informacji Turystycznej na placu Zdrojowym 2 i na ul. Dworcowej 4. Specjalna animacja, stworzona na potrzeby kampanii, udostępniona zostanie na ekranach infomatów, w punktach sopockiej Informacji Turystycznej oraz na lotnisku w Gdańsku. Animacja wyświetlana będzie także przed seansami Kina Letniego w Sopocie, Zakopanem oraz Giżycku, a także na statkach Żeglugi Mazurskiej. Do sopockich restauracji trafiły też podkładki na stoły, które pozwolą na zapoznanie się z kampanią podczas czekania na zamówienie. Kampania „Turysto szanuj Sopot” została zapoczątkowana w 2018 roku.

Miasto kontynuuje również kampanię „Stop golasom na ulicy”. Zwraca ona uwagę na niestosowność zachowania osób, które pojawiają się na ulicach, w restauracjach, ogródkach gastronomicznych czy sklepach w strojach plażowych. W ramach akcji, w przestrzeni miejskiej oraz witrynach lokali pojawiły się plakaty oraz naklejki z hasłem kampanii, przypominające o konieczności ubrania się przed skorzystaniem z usług. W akcję co roku włącza się większość sopockich przedsiębiorców.

– Od samego początku kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem sopockich przedsiębiorców, którzy chętnie wieszają na witrynach sklepów i restauracji naklejki z hasłem „Nieubranych klientów nie obsługujemy”. Co ważne przynosi to oczekiwane efekty, a osób, które poruszają się w przestrzeni miejskiej w niekompletnych strojach jest coraz mniej – mówi Bartłomiej Barski, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej.

Źródło: Urząd Miasta Sopotu 

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

Alfons Alfons

0 0

Tak powinno być w większości kurortów nadmorskich !! Tylko plaża, basen hotelowy i ludzie rozebrani A nie deptak, restauracja, it'd Poland's.😥👎❤️ 12:47, 07.07.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%