Zamknij

Tłok w SKM-kach albo odwołane pociągi! Dlaczego każda zima musi wyglądać w ten sposób? [LIST DO REDAKCJI]

14:07, 10.01.2024
Skomentuj Zdjęcie poglądowe. Fot. esopot.pl Zdjęcie poglądowe. Fot. esopot.pl

Mroźna zima sprawia, że Szybka Kolej Miejska w Trójmieście znów ma problemy. O tym, jak uciążliwe dla pasażerów jest funkcjonowanie komunikacji w okresie zimowym, pisze w liście do naszej redakcji czytelniczka z Sopotu.

List do redakcji

"Piszę do Państwa z żalem i rozczarowaniem. Ledwo mrozy przyszły na dłużej, a już są problemy z Szybką Koleją Miejską w Trójmieście. Opóźnione i odwołane pociągi czy przepełnione składy to już niemal codzienność dla użytkowników transportu publicznego.


We wtorkowy poranek jak zawsze śpieszyłam się do pracy. Korzystam z SKM-ki, która zazwyczaj bywa w godzinach porannych dość zatłoczona. Zawsze wsiadam na stacji Sopot Kamienny Potok i jadę na gdańską Zaspę. To, co tym razem zobaczyłam przeszło moje oczekiwania, niestety negatywnie. Na przystanku czekały już stłoczone osoby, które albo stały, wypatrując pociągu albo spacerowały po peronie, próbując się rozgrzać (było na minusie, wiał wiatr, a peron skuł lód).

 

Okazało się, że poprzedni pociąg nie przyjechał w ogóle, a kolejny był opóźniony. Być może któryś z poprzednich też się nie pojawił, dlatego że na peronie zbierał się prawdziwy tłum! Kiedy po około 10 minutach przyjechał pociąg, ludzie zbliżyli się do krawędzi peronu, pytając się siebie nawzajem "czy uda mi się wsiąść?" albo "kurczę, na pewno się nie wcisnę!". Kiedy pociąg był na miejscu, okazało się, że w środku był prawdziwy sajgon. Człowiek na człowieku, w drugim wagonie nie było ani trochę miejsca na nowe osoby wsiadające. Mocno się tym zestresowałam i pobiegłam do pierwszego wagonu, prosząc znajdujące się tam osoby o zrobienie mi miejsca.

 

"Tam jest jeszcze miejsce! Przesuńcie się!" - ktoś zawołał donośnie, wciskając się przede mnie. W końcu udało mi się wskoczyć do środka. Tam jednak nie było wcale lepiej. Okna zaparowały, przez panujący w pociągu tłok ludzie nie mieli możliwości poruszenia ręką. O zajęciu miejsca siedzącego można było jedynie pomarzyć. W Sopocie sytuacja lekko się rozluźniła, do wagonu wsiadły jednak kolejne osoby, potem kolejne, zwłaszcza studenci już spóźnieni na zajęcia na UG. Wszyscy narzekali, mieli posępne miny i przypadkowo potrącali się wzajemnie. Na stacji Gdańsk Przymorze Uniwersytet wszyscy odetchnęli z ulgą, większość studentów wysiadła, a ktoś skomentował: "ufff, ile miejsca się zrobiło!". Ja niestety spóźniłam się do pracy 10 minut, dlatego że na każdej stacji pociąg czekał, aby wszyscy wsiedli do środka.

 

Zdjęcie poglądowe. Fot. esopot.pl

To oczywiście tylko przykładowa sytuacja. Jako mieszkanka Sopotu codziennie korzystam ze SKM-ki, aby dostać się do pracy w Gdańsku. Niestety, od kilku dni mam z tym ogromne problemy. Pociągi są opóźnione lub odwołane, a kiedy już w końcu jadę do celu, to muszę stać w zatłoczonym składzie i ledwo mogę się ruszyć. Na dodatek nic nie zgadza się z aplikacją, a kiedy już spóźniony pociąg dotrze na miejsce to i tak nierzadko okazuje się, że przyjechał akurat krótki skład...

 

Nie rozumiem, dlaczego każda zima musi wyglądać w ten sposób. Przecież SKM-ka to jeden z najważniejszych środków transportu w Trójmieście. Wykorzystują ją codziennie tysiące ludzi, a tymczasem operator często nie jest w stanie zapewnić jej prawidłowego funkcjonowania. Rozumiem, że mrozy mogą powodować problemy z funkcjonowaniem kolei. Trudno jest jednak zrozumieć, dlaczego każdego roku jest tak samo. Przecież SKM jest przewoźnikiem kolejowym, który powinien być przygotowany na trudne warunki atmosferyczne. Czy nie można byłoby utrzymać infrastruktury kolejowej w lepszym stanie?

 

Nie jestem jedyną osobą, która jest niezadowolona z obecnej sytuacji. Wielu ludzi skarży się na problemy z SKM-ą w internecie. Niektórzy nawet rozważają przesiadkę na samochód lub autobus, aby uniknąć notorycznych "atrakcji na kolei". Władze SKM powinny wziąć sobie do serca głosy użytkowników i podjąć działania zmierzające do tego, aby poprawić jakość usług w okresie zimowym. Naprawdę nie chcemy, aby każda zima była dla nas męczarnią".

A jakie jest Wasze zdanie? Czy zmagaliście się kiedykolwiek z podobnymi problemami? Koniecznie dajcie nam o tym znać w komentarzach!

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%