Mieszkańcy osiedla Brodwino w Sopocie skarżą się na brak dostępu do paczkomatu InPost. Automat ze skrytkami pocztowymi, który stał przy ul. Władysława Cieszyńskiego 22, jest nieczynny od wiosny 2023 r.
Jak informuje jeden z mieszkańców, który przesłał list do naszej redakcji, awaria paczkomatu zaczęła się wczesną wiosną bieżącego roku. Początkowo InPost zapewniał, że jest to awaria "chwilowa", ale problem nie został do tej pory rozwiązany.
"Swego czasu była wielka afera w Sopocie z tym, że Inpost nielegalnie w Sopocie stawiał paczkomaty i w sprawę włączył się Konserwator Zabytków Miasta Sopotu. Paczkomat na Brodwinie został wówczas usunięty i po kilku tygodniach postawiony na nowo" - napisał do naszej redakcji mieszkaniec osiedla. "Nie wiem, czy już Państwo mieli zgłaszany temat, ale paczkomat, który stoi koło Spółdzielni na ul. Cieszyńskiego stoi nieczynny/zepsuty od wczesnej wiosny 2023 r. Gdy próbowałem wyjaśnić to wówczas z Inpostem, to najpierw twierdzili, że to «chwilowa» awaria, a później, że muszą przenieść go gdzie indziej i szukają nowej lokalizacji w pobliżu".
Mieszkaniec twierdzi, że kontaktował się z InPostem w sprawie awarii również dzisiaj, ale nie otrzymał żadnych konkretnych informacji o przyczynach i terminie jej usunięcia.
"Dziś, jak napisałem do Inpostu, to zachęcają, aby korzystać z dwóch paczkomatów na Kamiennym Potoku (stoją tak ok. 200-250 metrów od siebie), a co do tego zepsutego na Brodwinie to cytuję konsultanta: «nie posiadam informacji o zakończeniu prac usprawniających». Zbliża się sezon świąteczny i całe osiedle musi patrzeć na zepsuty paczkomat i szukać alternatywnych rozwiązań" - dodaje sopocianin.
Przedłużająca się awaria paczkomatu jest bardzo uciążliwa dla mieszkańców osiedla Brodwino. W sezonie świątecznym, kiedy ilość przesyłek jest znacznie większa, brak paczkomatu jest szczególnie odczuwalny.
Przypomnijmy, że w sierpniu 2021 r. przedstawiciele Gminy Miasta Sopotu oraz firmy InPost podpisali list intencyjny o współpracy przy programie „Green City”. Jego celem było podjęcie działań promujących ekologię, opartych o niskoemisyjny, elektryczny transport i innych wspierających ograniczenie emisji CO2, a w konsekwencji poprawa jakości życia mieszkańców Sopotu. W komunikacie przesłanym wówczas do mediów Urząd Miasta Sopotu podkreślał: "Paczkomaty® InPost są najbardziej ekologiczną formą zakupów internetowych".
W ramach współpracy firmy InPost z samorządem, mieszkańcy mieli uzyskać dostęp do nowoczesnych usług miejskich oraz nowoczesnych rozwiązań na rzecz poprawy jakości powietrza i ochrony klimatu.
"Odpowiedzialny biznes ma tu do odegrania ogromną rolę, z uwagi na skalę swojego oddziaływania, zasoby i możliwości, jakimi dysponuje. Dlatego właśnie InPost łączy siły z samorządami! Po pierwsze chcemy zaoferować miastom zrównoważony rozwój sieci Paczkomatów®. W Sopocie właśnie stanął trzynastotysięczny Paczkomat – pierwszy, który zasilany jest za pomocą paneli fotowoltaicznych, a w zamian daje coś od siebie – redukuje ślad węglowy" - przekonywał w sierpniu 2021 r. Damian Niewiadomski, Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży InPost.
Przedstawiciele władz miasta nie kryli radości z zawiązanej współpracy.
"Takie usługi jak paczkomaty są bardzo pożądane przez mieszkańców, sprawdziły się zwłaszcza w pandemii, a fakt, że można w ten sposób znacznie obniżyć emisję CO2 to dodatkowy powód do radości. Cieszę się, że mamy zbieżne cele i założenia, że wspólnie będziemy w Sopocie rozwijać ideę «smart city». Jesteśmy otwarci na współpracę" – twierdził wówczas ówczesny wiceprezydent Sopotu Marcin Skwierawski.
W piątek, 1 grudnia 2023 r., przesłaliśmy zapytanie o ewentualne możliwości rozwiązania problemu z niedziałającym paczkomatem do Urzędu Miasta Sopotu oraz rzecznika prasowego firmy InPost. Kiedy tylko otrzymamy odpowiedź, mogą się Państwo spodziewać aktualizacji niniejszego materiału lub pogłębienia tematu w kolejnej publikacji.
3 0
Powinien powstac jeszcze kolo Lidla lub Biedronki w Kamiennym Potoku.