Co roku setki ton opakowań i naczyń plastikowych trafiają na śmietniki. Lato i sezon grillowania na świeżym powietrzu oznacza większe zużycie jednorazowych talerzy, kubków i sztućców.
[ZT]1789[/ZT]
Działania podjęła również sieć sklepów Lidl - która wprowadza jednorazowe naczynia biodegradowalne, co sprawi, że obiegu trafi 140 ton plastiku mniej. Oferta będzie dostępna dla klientów już od maja, pod marką Grill&Fun.
W Lidlu będziemy mogli kupić biodegradowalne tacki papierowe wykonane w 100 procentach z naturalnej celulozy, kubki jednorazowe wyprodukowane z celulozy z dodatkiem biodegradowalnego poliestru (poliaktydu) produkowanego najczęściej z kukurydzy lub buraków cukrowych, a także słomki do napojów z poliaktydu . Dostępne będą również biodegradowalne będą także sztućce. Do wyboru: drewniane wykonane z drewna pochodzącego z lasów o zrównoważonej gospodarce drewnem (o czym świadczy certyfikat FSC) oraz wykonane z poliaktydu z domieszką otrębów.
Inne sieci handlowe w Polsce w produkcji opakowań również uwzględniają ograniczenie zużycia plastiku, m.in. lżejsze opakowania plastikowe zastosowała Biedronka. Mamy nadzieję, że z czasem coraz więcej sklepów w swojej polityce będzie uwzględniała, tak ważny aspekt jakim jest ochrona środowiska!
Produkty, ich jakość i bezpieczeństwo, ale także ciągłe ulepszanie ich względem oczekiwań konsumentów oraz w kontekście aktualnych problemów społecznych, są w przypadku Lidla kwestiami priorytetowymi.
Bycie odpowiedzialnym zobowiązuje, dlatego Lidl idzie o krok dalej, stawiając sobie kolejne konkretne cele w trosce o ekologię i przyszłość naszej planety:
Do 2025 r. Lidl Polska ograniczy zużycie plastiku o 20%. Zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla, które stanowią znaczą cześć asortymentu Lidla.
Do 2025 r. wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą możliwe do recyklingu.Powyższe zobowiązania są ważne w kontekście krajowej i unijnej polityki w zakresie plastiku, ale stanowią również ważny krok w kierunku kształtowania zrównoważonej gospodarki obiegu zamkniętego.
Nowe, konkretne cele, wiążą się z koniecznością zredefiniowania parametrów opakowań przy zachowaniu ich dotychczasowych walorów.
Proces redukcji i wymiany opakowań plastikowych wymaga czasu, stąd realizacja założonych celów odbywać się będzie stopniowo do 2025 r. Zmiana jest wielowymiarowa, a jej realizacja wiąże się nie tylko z identyfikacją nowych możliwości i surowców w zakresie opakowania, ale zapewnienia przy tym pełni bezpieczeństwa dla produktu, a także wygody dla konsumenta.
Lidl posiada już znaczne osiągnięcia w zakresie redukcji opakowań warzyw i owoców dostępnych w ramach oferty „Ryneczku Lidla” – produkty do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach takie jak cytryny, pomarańcze, grapefruity, mandarynki, włoszczyzna, pory, buraki, cebule, czosnek, kurkuma, aktualnie są dostępne bez nich. Aktualnie pracujemy również z dostawcami naszych bio warzyw i owoców, aby zapewnić im opakowania biodegradowalne
źródło: https://www.lidl.pl/pl/Zobowiazanie-w-zakreseie-redukcji-zuzycia-plastiku-9134.htm
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu esopot.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz