Przedsiębiorstwo transportowe PKS Gdynia podjęło decyzję o zmianie numeru linii autobusowej oznaczonej dotychczas jako 666. Zmiana ta wynika z różnych powodów, zarówno praktycznych, jak i kulturowych.
Przede wszystkim, przewoźnik chce uniknąć ewentualnych negatywnych skojarzeń związanych z numerem 666. W wielu kulturach liczba ta jest uważana za symbolicznie związana z diabłem i może budzić niepokój wśród niektórych pasażerów. Aby zapewnić komfort podróżującym, firma postanowiła zmienić numer linii na mniej kontrowersyjny. Już w przeszłości zdarzały się głosy, że linia 666 to "szerzenie antychrześcijańskiej propagandy" i "satanizmu". - Autobusem 666 na Hel(l), czyli do piekła.
Dodatkowo, zmiana numeru linii autobusowej ma również na celu uniknięcie niepotrzebnych kontrowersji i sporów. Przewoźnik zdaje sobie sprawę, że niektórzy pasażerowie mogą czuć się nieswojo podróżując liniami o numerach kojarzących się z mitologią lub symboliką religijną. Dlatego firma postanowiła działać w taki sposób, aby uniknąć potencjalnych konfliktów i umożliwić podróżowanie w przyjemnej atmosferze.
W tym roku ostatnią 6 wywracamy do góry nogami! Już 24.06.2023 z Dębek, Krokowej, Karwi, Ostrowa, Jastrzębiej Góry, Rozewia, Chłapowa, Władysławowa, Chałup, Kuźnicy, Jastarni oraz Juraty do Helu zawiezie Was linia 669!Rozkład jazdy linii dostępny jest na naszej stronie internetowej:
Zaproponowano nowy numer linki autobusowej. Niestety, w tym przypadku też nie udało się uniknąć dwuznacznych skojarzeń, Wpis skomentowało ponad 500 użytkowników.
Była to reklama na cały świat. O linii 666 na Hel niejednokrotnie czytałem na zagranicznych stronach, czy grupach na Facebooku. Jestem przekonany, że byli turyści, którzy pewnie dojechaliby szybciej pociągiem, ale dla hecy pojechali autobusem 666 - komentuje Pan Krzysztof
69 zawsze spoko. Zmiana na plus! - podsumował Pan Michał
Szkoda specjalnie jeździłam żeby zdjęcia porobić. Powodzenia - w podobnym tonie zmianę oceniła Pani Ola
Czy nowy numer utrzyma popularność lini autobusowej na Hel. Czy może szkoda symbolu, który promował atrakcję na całym świecie?
Jak Wy oceniacie taką zmianę - zapraszamy do naszej ankiety.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz