Konkurs AICR World's Best Receptionist daje recepcjonistom z całego świata możliwość zaprezentowania swoich umiejętności obsługi klienta, wiedzy dotyczącej pracy na recepcji oraz entuzjazmu i gościnności. Każdego roku Międzynarodowe Stowarzyszenie Zastępców Dyrektorów Hoteli oraz Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych przyznaje tytuł najlepszego recepcjonisty świata. W tym roku o to prestiżowe wyróżnienie zawalczył Krzysztof Studziński, recepcjonista z Sofitel Grand Sopot, który został laureatem 3. miejsca.
Pracownicy sopockiego hotelu nie kryją dumy z osiągnięcia swojego recepcjonisty.
- Naszą spektakularną historię współtworzą nasi pracownicy - Ambasadorzy naszej marki Sofitel. To dzięki nim nasz hotel posiada niepowtarzalną atmosferę, nietuzinkowy charakter, to coś do czego nasi Goście wracają z uśmiechem na twarzy. Jednym z naszych Ambasadorów jest utalentowany recepcjonista Krzysztof Studziński. Jesteśmy niesamowicie dumni, wzruszeni i szczęśliwi, bowiem od wczoraj jest on laureatem 3 miejsca w globalnym, prestiżowym konkursie AICR World’s Best Receptionist. Gratulujemy i czekamy na jego powrót do Polski - poinformowała obsługa Sofitel Grand Sopot na swoim profilu w mediach społecznościowych.
Aby wziąć udział w konkursie, recepcjonistka musi wygrać krajowy konkurs AICR. W przypadku krajów, które nie mają swojej sekcji AICR (a do tych zalicza się m.in. Polska), istnieje możliwość uczestnictwa w ramach "dzikiej karty". Krzysztof Studziński postanowił skorzystać z tego rozwiązania.
Recepcjonista z Sofitel Grand Sopot wziął udział w konkursie online, gdzie zaprezentował swoje umiejętności. To zaś doprowadziło go wygranej w preselekcji i zakwalifikowania się do międzynarodowego finału w Katarze.
- Jego zaangażowanie, profesjonalizm, pasja gościnności, a także wielka empatia oraz życzliwość sprawiły, że zdobył trzecie miejsce w światowej edycji tego konkursu - informuje Sofitel Grand Sopot.
Finały konkursu AICR World's Best Receptionist odbyły się w katarskiej Dosze 24 i 25 lutego. Pierwszego dnia zadaniem uczestników było przygotowanie w ciągu 1,5 godz. odpowiedzi na 3 zadania Back of House:
Kolejnego dnia (25 lutego) każdy z zawodników podszedł do części Front of House, gdzie zadaniem było obsłużenie dwóch gości (aktorów) przy zaaranżowanej ladzie recepcyjnej. Na to zadanie uczestnicy konkursu mieli maksymalnie 10 minut i w tym czasie musieli zastosować się do wszelkich procedur, wykazać się nietuzinkowym podejściem i empatią oraz rozwiązać na oczach jury wymagania stawiane na przez gości, dbając o ich komfort.
- Przed zawodami musieliśmy zaznajomić się z usługami i ideą funkcjonowania hotelu Dusit Doha w Dosze, który był hotelem konkursowym. Podczas każdego zadania udawaliśmy jego pracowników. Reszta dni polegała na integracji oraz nawiązywaniu znajomości - relacjonuje Krzysztof Studziński.
W Kongresie AICR oprócz 17 zawodników brało udział około 100 osób powiązanych z branżą hotelarską z całego świata - kierownicy różnych pionów hoteli, dyrektorzy hoteli, nauczyciele zawodowi oraz trenerzy.
- 7. w życiu konkurs branżowy, z hotelarstwa, kończę z miejscem na podium. Polska jest na 3. miejscu na świecie! To chyba ostatnie wydarzenie, w którym mogłem brać udział jako zawodnik. Dziękuję za każdy moment - przekonuje Krzysztof Studziński, recepcjonista z Sofitel Grand Sopot.
Krzysztof Studzińskiemu serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych, równie spektakularnych, sukcesów.
[ZT]16098[/ZT]
0 0
Droga redakcjo, Polska Sekcja istnieje od 2016 roku, jednak od 03/2020 do 2023 roku jej działania były zawieszone ze względu na brak aktywnych członków.