Zamknij

Przebudowa ul. 3 Maja w Sopocie. Co się zmieniło przez ostatnich 7 miesięcy? [FOTO]

12:00, 09.12.2022 .
Skomentuj Fot. ZDiZ Sopot Fot. ZDiZ Sopot

9 maja 2022 Zarząd Dróg i Zieleni rozpoczął kompleksową przebudowę ul. 3 Maja w Sopocie. Po siedmiu miesiącach od rozpoczęcia prac drogowcy podsumowali pierwszy i drugi etap realizacji inwestycji.

Dotychczas zrealizowano fragmenty: od ul. Grunwaldzkiej do ul. Dębowej oraz od ul. Dębowej do ul. Kościuszki. W obu etapach:

  • przebudowano 700 metrów jezdni
  • wybudowano:
    - 1400 m jednokierunkowych pasów rowerowych (po 700 m dla każdego z kierunków ruchu)

    - ok. 5700 m² łącznie chodników, parkingów, wjazdów (nawierzchni z płytek i kostek betonowych)
    - 2 ronda – na skrzyżowaniach z ul. Sobieskiego oraz Władysława IV
    - 3 zatoki autobusowe z krawężnikami peronowymi oraz systemem płytek integracyjnych dla osób niewidomych i niedowidzących
    - 4 podziemne zbiorniki retencyjne na deszczówkę
  • zasadzono 68 drzew i ponad 5,5 tys. krzewów
  • ułożono 2150 ton masy asfaltowej
  • ustawiono 30 nowych latarni miejskich LED
  • doświetlono 19 przejść dla pieszych (33 słupy z oprawami LED)
  • przebudowano sieci: 1130 mb wodociągowej, 230 mb sanitarnej, 570 mb kanalizacji deszczowej, 700 mb energetycznych, 290 mb gazowych.

Na budowie zazwyczaj dziennie pracowało ok. 30 osób. W momentach kulminacyjnych było to nawet 70 osób, specjalistów różnych branż i specjalizacji.

- Ulica po przebudowie, prócz dwóch pasów jezdni – każdy po 2,75 m, wyposażona będzie w pasy rowerowe, z których jeden powyżej ulicy Kazimierza Wielkiego przechodzi w drogę dla rowerów. W obrębie ronda zarówno rowerzyści, jak i kierowcy mają takie same prawa, dlatego nie ma tam wydzielonych pasów dla rowerów. Dojeżdżając do ronda (zjeżdżając ze ścieżki), rowerzystów obowiązuje zasada: ustąp pierwszeństwa. Takie rozwiązanie pozwoliło na zachowanie maksymalnej liczby miejsc postojowych – wyjaśnia Wojciech Ogint, dyrektor ZDiZ w Sopocie. Szerokość pasów jezdni ma na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa kierowcom i dostosowana jest do obowiązującego na tej ulicy ograniczenia prędkości, czyli 30km/h – dodaje dyrektor W. Ogint.

By piesi mogli bezpiecznie korzystać z przebudowanego fragmentu ulicy 3 Maja, wybudowane zostały wyniesione przejścia dla nich, które zyskały dedykowane doświetlenie LED.

Fot. ZDiZ Sopot

W poniedziałek, 12 grudnia, rozpocznie się trzeci, a zarazem ostatni, etap kompleksowej przebudowy ul. 3 Maja w Sopocie. Prace obejmą odcinek ulicy od skrzyżowania z ul. T. Kościuszki (łącznie ze skrzyżowaniem) aż do Alei Niepodległości. O ile pogoda pozwoli, roboty powinny zakończyć się 4 maja 2023 roku.

Fot. materiały ZDiZ

Uwaga! Od Alei Niepodległości ulica 3 Maja będzie bez przejazdu, nie będzie również możliwości wjazdu w ul. 3 Maja z ul. T. Kościuszki.

Materiały ZDiZ Sopot

ETAP III:

  • budowa ronda na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki – 12.12.2022– 31.01.2023
  • od ul. Kościuszki do ul. 3 Maja 69 (za wiaduktem kolejowym) – 12.12.2022 – 4.05.2023
  • od ul. 3 Maja 69 (za wiaduktem kolejowym) do Alei Niepodległości - 1.02 - 4.05.2023

Prócz przebudowy nawierzchni jezdni i chodników, budowy pasów ruchu dla rowerów i ronda na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki, zmodernizowane zostaną wszystkie sieci podziemne: deszczowa (powstaną 2 nowe podziemne zbiorniki), wodno-kanalizacyjna, teletechniczna i oświetlenie uliczne. Usunięte zostaną kolizje gazowe i energetyczne.

Źródło: ZDiZ Sopot

[ZT]15300[/ZT]

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

Rafał Rafał

3 0

Ronda na 3 maja to mistrzostwo świata. 19:46, 09.12.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nemo-gieNemo-gie

0 1

A spróbuj pojechać "stuwą"! Wakacyjni i nie tylko, "wyścigowcy" nie poszaleją.? 19:05, 10.12.2022


reo
0%