Każdy właściciel lub zarządca budynku do 30 czerwca 2022 r. zobowiązany jest złożyć deklarację o sposobie jego ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. CEEB ma za zadanie zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych. Należy zgłosić każdy budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW.
Każde znajdujące się w lokalu, budynku, hali urządzenie grzewcze o mocy mniejszej niż 1 MW musi być zgłoszone do bazy CEEB. Są to:
- miejska sieć ciepłownicza / ciepło systemowe / lokalna sieć ciepłownicza,
- kocioł na paliwo stałe z ręcznym podawaniem paliwa / zasypowy,
- kocioł na paliwo stałe z automatycznym podawaniem paliwa / z podajnikiem,
- kominek / koza / ogrzewacz powietrza na paliwo stałe,
- piec kaflowy na paliwo stałe,
- trzon kuchenny / piecokuchnia / kuchnia węglowa,
- kocioł gazowy / bojler gazowy / podgrzewacz gazowy, przepływowy/ kominek gazowy,
- kocioł olejowy,
- pompa ciepła,
- ogrzewanie elektryczne / bojler elektryczny,
- kolektory słoneczne do ciepłej wody użytkowej lub z funkcją wspomagania ogrzewania.

Kto musi złożyć deklarację?
Złożenie deklaracji jest obowiązkowe, jeżeli dom posiada źródło ciepła i spalania paliw zainstalowane przed 1 lipca 2021 r. Na złożenie deklaracji jest 12 miesięcy. Jeżeli źródło ciepła lub spalania paliw zostało zainstalowane po 1 lipca, deklarację trzeba złożyć w terminie 14 dni.
- budynek jednorodzinny – obowiązek wypełnienia deklaracji spoczywa na właścicielu budynku;
- budynek wielorodzinny – obowiązek wypełnienia deklaracji spoczywa na podmiocie zarządzającym budynkiem (wspólnota mieszkaniowa, spółdzielnia mieszkaniowa, podmiot administrujący lub właściciel);
- każdy inny budynek niemieszkalny (np. biuro, garaż, szklarnia, lokale handlowo-usługowe) – ich właściciel lub zarządca zobowiązany jest do wypełnienia deklaracji.
Jak złożyć deklarację?
Deklarację można złożyć przez e-formularz samodzielnie, bez wychodzenia z domu. Żeby to zrobić, trzeba posiadać profil zaufany albo podpis elektroniczny.
Wejdź na stronę www.zone.gunb.gov.pl, naciśnij „Złóż deklarację”, wypełnij ją i wyślij.
Nie masz dostępu do Internetu? Deklarację możesz złożyć we właściwym dla miejsca budynku urzędzie gminy osobiście lub listownie, wysyłając na adres
- Urząd Miasta Sopotu
Kościuszki 25/27
81-704 Sopot
z dopiskiem: CEEB
Do pobrania:
Terminy złożenia deklaracji do CEEB
- 30 czerwca 2022 r. – dla budynków, które już istnieją, oddanych do użytku do 30 czerwca 2021 r.;
- 14 dni – od uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw, po 1 lipca 2021 r.
Więcej informacji o CEEB. Zobacz, jak wypełnić deklarację o źródłach ciepła
Kontakt w razie dodatkowych pytań:
- Sebastian Krywult
- Wydział Inżynierii i Ochrony Środowiska
- tel. 58 52 13 793
- e-mail: [email protected]
Źródło: Urząd Miasta Sopotu
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz