Promocja piwa w Żabce znów rozpaliła dyskusję w internecie. Klienci są podzieleni, a sieć musi tłumaczyć się z kontrowersyjnej oferty. Jak wygląda cała sprawa?
Żabka wprowadziła promocję, która wywołała spore zamieszanie w sieci. Za określoną kwotę można odebrać 24 piwa, ale tylko po jednym dziennie, przez 20 dni.
Jak opisuje Business Insider, właśnie ta forma sprzedaży sprowokowała falę gorących komentarzy – internauci mówią o „piwie na abonament” i nie kryją swoich obaw związanych z taką zachętą do regularnego sięgania po alkohol.
Dyskusja od razu nabrała tempa. Krzysztof Wroński, działacz Partii Razem, napisał w serwisie X: – Kiedy UOKiK w końcu zainteresuje się wpędzaniem Polaków w nałóg przez wielkie korporacje? Kiedy zatrzymamy jako państwo w końcu spiralę zysków kosztem ludzkiego życia?
W sieci nie brakowało także bardzo emocjonalnych opinii. Jedna z użytkowniczek napisała:
– W kraju, w którym alkoholizm stanowi ogromny problem żabka wprowadza abonament na piwo. Nienawidzę ich i szczerze życzę, by pomysłodawcy musieli odbyć prace społeczne przy dzieciach, które zostały odebrane rodzicom alkoholikom.
Pomysł Żabki wywołał także reakcję samej sieci, która podkreśla, że nie oferuje żadnego abonamentu. W rozmowie z Business Insider przedstawiciele firmy tłumaczą, że:
– Oferta »24 piwa w cenie 12« nie jest abonamentem – jest ograniczona czasowo i nie ulega automatycznemu przedłużeniu. Informujemy ponadto, że zgodnie z obowiązującym prawem akcja skierowana jest wyłącznie do zamkniętej grupy zarejestrowanych, pełnoletnich użytkowników aplikacji Żappka.
Firma wyjaśnia również, że podobne promocje – gdzie klient dostaje dodatkowe sztuki przy zakupie większego zestawu – są obecne w wielu innych sklepach.
– Jej wprowadzenie jest odpowiedzią na podobne oferty typu 12+12 sztuk gratis powszechnie stosowane na rynku i umożliwia klientom nabycie produktów w korzystnym cenowo modelu wielosztukowym – tłumaczą przedstawiciele sieci.
W przeszłości temat promowania alkoholu przez sieci handlowe już trafiał pod lupę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jak podaje Business Insider, urząd badał podobne akcje Żabki, lecz nie dopatrzył się złamania przepisów.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu esopot.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz