Zamknij

Poprawiamy wyświetlanie strony na urządzeniach przenośnych - nowe standardy SEO

14:41, 21.02.2019 | materiał partnera
Skomentuj

Począwszy od 2015 roku, wyszukiwarka Google instruuje właścicieli stron i webmasterów w związku z koniecznością wprowadzenia zmian w stronie WWW, które powołają do życia osobną wersję kodu wyświetlaną na urządzeniach mobilnych. Mobile First Index, z którym spotkali się wszyscy zainteresowani sprzedażą w sieci, oznacza po prostu, że wyszukiwarka przyzna lepsze miejsce w rankingu witryn każdemu szablonowi uwzględniającemu specyfikę wyświetlania dla urządzeń przenośnych. Jak zatem sprawić, żeby nasz projekt nadawał się także dla posiadaczy tabletów i smartfonów? O tym, w oparciu o wiedzę ekspertów, postaramy się opowiedzieć poniżej.

RWD oraz dedykowana wersja mobile – co wybrać?

Przede wszystkim powinniśmy wiedzieć, że istnieją dwa podstawowe sposoby na zatroszczenie się o wersję mobilną serwisu. Z jednej strony, możemy stworzyć projekt oparty na responsywności (RWD), czyli dopasowujący wyświetlane elementy do rozdzielczości urządzenia. Tą metodą dopasujemy istotną zawartość strony do całego szeregu urządzeń za jednym razem – dobrą praktyką jest obecnie oparcie budowy szablonu o wspierające Responsive Web Design frameworki takie jak choćby popularny bootstrap. Za jednym zamachem zyskamy w tej formulę kod doskonale zdający egzamin na każdym przenośnym gadżecie. Z drugiej strony zaś, istnieje doskonała metoda opierająca się o budowę dwóch niezależnych wersji strony, pierwszej, dedykowanej użytkownikom desktopowym i kolejnej adresowanej do osób korzystających z komórek. To rozwiązanie ma jednak także swoje wady, przede wszystkim dlatego, że wszelkie zastosowane zamiany w kodzie musimy wdrażać dwa razy (źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/).

Jak sprawdzić, czy robisz to dobrze?

Istotną kwestią w projektowaniu serwisów uniwersalnych pozostaje też strona techniczna webdesignu – kluczowa przy smartfonach i wszelkich sprzętach o zmniejszonej przez dotykowy ekran precyzji nawigacji. Tutaj powinniśmy zdać się na wytyczne filozofii User Experience (UX) i jeśli to możliwe, profesjonalne audyty. Oznacza to, że nasza troska musi zostać zogniskowana wokół chociażby czasu ładowania, który wraz z małą rozdzielczością mobile phone'ów wprost woła o kompresję grafik lub też dostosowanie długości nagłówków, buttonów Call To Action oraz efektywnemu rozdziałowi treści na mniejsze porcje, tak by nie gubił się w nich odbiorca telefoniczny. W każdym wypadku warto jednak wszystkie wersje witryny wesprzeć skuteczną kampanią linków sponsorowanych Google Ads, które pomogą nam od ręki zawędrować na szczyt SERP i sprawdzić mobilną odsłonę w boju o uwagę internautów.

(materiał partnera)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

© esopot.pl | Prawa zastrzeżone