Zamknij

Reklama w internecie, która zarabia

09:02, 05.09.2021 | A.N
Skomentuj

Reklama w internecie to najchętniej wybierane działania promocyjne. W ten sposób można zbudować wizerunek marki, zwiększyć ruch na stronie, a także wpłynąć na wzrost sprzedaży. Które formy reklamy w sieci są najbardziej skuteczne? Poznaj kilka z nich.

Firmy, żeby docierać ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców, stawiają dziś na reklamę w internecie. Nic w tym dziwnego - dla wielu klientów sieć stała się miejscem pierwszego wyboru jeśli chodzi o znalezienie produktów i usług. Warto więc promować swój biznes w internecie. Rodzi się jednak pytanie - jaka reklama w sieci jest skuteczna? Okazuje się, że jest kilka form, które wyróżniają się wysokim poziomem efektywności.

Jak reklamować firmę w internecie, żeby zarabiać?

Wybór odpowiedniej formy reklamy w sieci zależy od grupy docelowej, do której chce dotrzeć firma. Nie mniej jednak najsensowniejsze jest ich łączenie, aby osiągać najlepsze wyniki. Skuteczna reklama w internecie pomaga w realizacji kilku celów:

  • budowanie wizerunku,
  • zwiększanie świadomości istnienia firmy,
  • generowanie leadów,
  • zwiększanie poziomu konwersji,
  • wzrost zysków.

Pozycjonowanie stron internetowych

Pierwszą formą reklamy, na którą warto zwrócić uwagę, jest pozycjonowanie stron internetowych. To szeroki zakres działań, które koncentrują się na zdobywaniu wysokich pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Są one precyzyjną odpowiedzią wyszukiwarki na frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników. 

Pozycjonowanie stron internetowych:

  • zwiększa widoczność firmy w sieci,
  • wpływa na wzrost ruchu organicznego,
  • pomaga w dotarciu do potencjalnych klientów,
  • buduje zaufanie do firmy.

Działania SEO realizowane są w różnych formach. Zaliczamy do nich m.in. optymalizację witryny oraz tworzenie angażujących treści. Pozycjonowanie to forma reklamowa, która jest przewidziana dla wszystkich firm, zarówno działających globalnie, jak i lokalnie. Ogromną przewagą SEO nad innymi działaniami promocyjnymi jest długość utrzymywania się jego efektów.

Google Moja Firma

Drugim ciekawym sposobem reklamowania firmy w internecie jest stworzenie wizytówki w usłudze Google Moja Firma. Co ciekawe, jest ona bezpłatna. Wizytówka wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania po wpisaniu skojarzonej z nią frazy kluczowej. Można w niej umieścić:

  • dane kontaktowe (np. numer telefonu),
  • adres firmy,
  • opis,
  • zdjęcia.

Wizytówka w Google Moja Firma jest świetną formą promocji, która dostarcza użytkownikom dodatkowe dwie cenne korzyści. Umożliwia dodanie pinezki w Google Maps - wtedy potencjalni klienci mogą łatwiej dotrzeć do Twojej firmy. Poza tym pozwala na dodawanie opinii o ofercie i jakości obsługi. Dzięki recenzjom klientów można przekonać kolejne osoby do skorzystania z oferty Twojego biznesu.

Google Ads

Pozostajemy w obszarze wyszukiwarki internetowej. Kolejną bowiem skuteczną reklamą w internecie jest skorzystanie z platformy Google Ads. Oferuje ona mnóstwo możliwości dotarcia do potencjalnych klientów.

Dzięki Google Ads możesz promować swoją firmę:

  • w wyszukiwarce,
  • na YouTube,
  • w sieci reklamowej,
  • w aplikacjach mobilnych,
  • wykorzystując remarketing.

Istotne w Google Ads jest dobranie odpowiednich słów kluczowych, na jakie ma pojawiać się reklama Twojej firmy. Pozwala ono uniknąć przepalania budżetu, czyli straty pieniędzy na nieefektywne działania. Ponadto platforma oferuje bardzo wygodny sposób rozliczenia za reklamy. Opiera się on na zasadzie CPC, czyli cost-per-click. Firma zapłaci za promocję dopiero wtedy, kiedy użytkownik kliknie w prezentowaną reklamę.

Reklama w mediach społecznościowych

Inną bardzo efektywną reklamą w sieci jest ta, którą oferują portale społecznościowe. Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter dają możliwość wypromowania firmy oraz jej oferty w ciekawy sposób. Można skorzystać z reklam w formacie:

  • wpisów,
  • obrazów,
  • wideo,
  • karuzel.

Charakterystyczne dla promocji w mediach społecznościowych jest precyzyjne określenie grupy docelowej. Możliwe jest wybranie wielu parametrów, które dotyczą:

  • lokalizacji,
  • wieku,
  • płci,
  • zainteresowań.

Dzięki temu skuteczność reklamy na portalach społecznościowych jest bardzo duża. Pozwalają one również na realizowanie w ten sposób konkretnych celów, np. zwiększanie konwersji.

Content marketing

Reklamą w internecie, która zarabia dla firmy jest również content marketing. Polega on na tworzeniu angażujących treści, cennych z punktu widzenia klienta. 

Content może przybrać kilka form:

  • tekstu, np. wpisu blogowego,
  • infografiki,
  • wideo.

Treści mają za zadanie rozwiązywać problemy potencjalnych klientów. Odpowiadają na ich potrzeby w zakresie wiedzy i istotnych informacji. Content w umiejętny sposób promuje firmę oraz jej ofertę. Dodatkowo wspiera pozycjonowanie strony internetowej.

Podsumowanie

Korzystanie z reklamy w internecie pozwala firmom osiągać cele biznesowe. Wśród najbardziej skutecznych form promocji wymienić można: pozycjonowanie, wizytówkę w Google Moja Firma, content marketing, Google Ads, a także działalność na portalach społecznościowych. Warto rozważyć każdą z tych propozycji, aby docierać do grup docelowych, zwiększać sprzedaż i zarabiać. 

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%