Czy można wejść do książki? Wcielić się w detektywa z lat 20., przemierzać międzywojenny Sopot i rozwiązywać zagadki rodem z literatury retro? Już wkrótce sopocianie będą mieli okazję przekonać się, że tak – a to wszystko dzięki nowej inicjatywie „Sopot między wierszami”, organizowanej przez Bibliotekę Sopocką w ramach projektu eMOCje. Bliżej innych, blisko siebie.
Pierwsze spotkanie odbędzie się w czwartek, 12 czerwca, a cały projekt potrwa aż do września. Udział we wszystkich wydarzeniach będzie bezpłatny.
„Sopot między wierszami” to coś więcej niż warsztaty literackie – to literacko-detektywistyczna gra fabularna RPG, w której uczestnicy wspólnie stworzą i rozegrają scenariusz osadzony w Sopocie lat 20. XX wieku. Spotkania będą się odbywać w filiach Biblioteki Sopockiej, a ich celem będzie zarówno nauka tworzenia opowieści RPG, jak i praktyczne testowanie przygotowanych historii.
– Chcemy zaprosić mieszkańców Sopotu i okolic do wspólnego opowiadania historii – mówi Ewa Hopke z grupy Głowa Pełna Przygód, organizatorka projektu. – RPG, czyli gry fabularne, to forma interaktywnej narracji, w której gracze wcielają się w bohaterów i wspólnie podejmują decyzje, które wpływają na przebieg fabuły. To jak tworzenie książki na żywo – z dużą dozą wyobraźni i inspiracji literackiej.
Scenariusz gry będzie zanurzony w klimacie dawnych powieści detektywistycznych, wśród brukowanych ulic, zapachu kawy i tuszu drukarskiego. Uczestnicy spotkań nie tylko dowiedzą się, jak konstruować intrygę, ale też będą mogli aktywnie uczestniczyć w budowaniu świata – tworząc postaci, miejsca i wątki fabularne.
Wszystko zakończy się finałową sesją z nagrodami, otwartą dla szerokiej publiczności. Dodatkowo, efekt wspólnej pracy – gotowy scenariusz RPG – zostanie opublikowany zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej.
Projekt „Sopot między wierszami” powstaje jako jedna z czterech inicjatyw wybranych w ramach konkursu Przejmij inicjatywę i jest dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 (2021–2025).
To nie tylko promocja czytelnictwa – to również sposób na integrację lokalnej społeczności poprzez aktywne, wspólne tworzenie historii.
Więcej informacji o wydarzeniu i szczegółowy harmonogram spotkań można znaleźć na stronie Biblioteki Sopockiej oraz w wydarzeniu na Facebooku: Sopot między wierszami – RPG
[ZT]33319[/ZT]
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu esopot.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz