Od piątku, 27 listopada, planowane jest całkowite zamknięcie tunelu pod Aleją Niepodległości w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino. Łączy on tzw. "Mały Monciak" z położoną nieopodal ul. 1 maja. Przejście podziemne będzie niedostępne dla pieszych w związku z prowadzeniem prac remontowych przez firmę budowlaną MTM S.A. Inwestycja została wybrana do realizacji w ramach Budżetu Obywatelskiego 2019. Na przebudowę tunelu miasto zdecydowało się przeznaczyć ponad 1 mln 956 tys. zł.
Wielokrotnie niszczony przez grafficiarzy, poddawany eksploatacji przez lata, tunel pod al. Niepodległości doczekał się remontu. O tym, że najwyższa pora odnowić wysłużone przejście podziemne było przekonanych przeszło tysiąc mieszkańców Sopotu, którzy zagłosowali na tę propozycję dwa lata temu w Budżecie Obywatelskim. Po początkowych problemach z wyłonieniem wykonawcy, inwestycja wreszcie będzie mogła dojść do skutku. Za przeprowadzenie prac będzie odpowiadała gdyńska firma MTM S.A. znana z wielu robót drogowych realizowanych na terenie naszego miasta.
Prace zostaną przeprowadzone zgodnie z dokumentacją sporządzoną przez firmę Optem sp. z o. o. Roboty obejmą m.in.:
Jak wynika z dokumentacji, posadzka i schody zostaną wykonane z jasnej granitowej płyty płomieniowanej. Strop pozostanie w kolorze białym, zaś szare ściany zostaną pokryte szkliwionym gresem mrozoodpornym.
Rys. projektowy, dokumentacja - Optem s.p.z.o.o., proj.: mgr inż. P. Ossowski, opr.: mgr inż. W. Janowicz, spr.: mgr inż. T. Kusznierewicz
Według przewidywań ZDiZ w Sopocie inwestycja zostanie zrealizowana w ciągu sześciu miesięcy od rozpoczęcia robót. Oznacza to, że z odnowionego przejścia skorzystamy na przełomie kwietnia i maja 2021 r.
Dla wielu sopocian przejście pod al. Niepodległości stanowiło najkrótszą drogę w rejony górnego tarasu miasta. Z tunelu korzystali między innymi klienci tamtejszych sklepów, piekarni, banku oraz restauracji Pekin Bar.
– Jest to o ważna informacja, ludzie mają tam sklepy. I takie odcięcie generuje straty, A biorąc pod uwagę jeszcze covida, ci ludzie mogą zbankrutować – zauważa Pan Robert , komentujący sprawę na facebookowej grupie "Jestes z Sopotu Jak.....".
dodaje także "Ciekawe ile osób będzie chodziło na około A ile przez ulicę..."
O tym, że prace remontowe mogą odbić się negatywnie na lokalnym biznesie są przekonani również inni mieszkańcy miasta.
– Mieszkam na Armii Krajowej. Przechodzenie naokoło to dla ludzi starszych masakra! No i Papudajnia, Leniwa Baba, Cuda Wianki, Pierogarnia itd. – wylicza sopocianka Jolanta Polisiakiewicz,
Choć dotychczas tunel zamknięty był tylko połowicznie, już od piątku zostanie on całkowicie wyłączony z użycia. Zdaniem części sopocian znacznie lepszym rozwiązaniem byłoby realizowanie inwestycji etapami, tak aby w trakcie remontu zawsze była dostępna jedna strona lub druga strona przejścia. Mogłoby to zapewnić przynajmniej minimalny obrót okolicznym sprzedawcom.
Od jutra mieszkańcy Sopotu, chcący pokonać remontowany odcinek, będą zmuszeni nadkładać drogi do najbliższych pasów. Aby dostać się z ul. Bohaterów Monte Cassino w okolice ul. 1 maja konieczne będzie skorzystanie z jednego z dwóch okolicznych przejść dla pieszych. Najbliższe znajduje się przy skrzyżowaniu al. Niepodległości z ul. Podjazd. Alternatywą może być też położone nieco dalej przejście dla pieszych nieopodal sklepu Biedronka.
[ZT]6595[/ZT]
Polecane : Czy warto kupić mieszkanie w Sopocie
10 0
miasto w ktorym za nic ma sie mieszkancow, nasadzenia bez konsultacji, przecigajace sie remonty, i zamkniety na tyle miesicy tunel , gdzie sopot to miato seniorow, naprawde nie dalo sie tego zrobic etapami??
8 0
Czy budują już ten słynny tunel pod autostradą Niepodległości?
6 0
Brakuje konsultacji z mieszkańcami, przykład remont ul. AK i likwidacja miejsc postojowych, jak zrobić zakupy dla osób starszych i je dowiezc
0 0
Niestety wszyscy chcą aby było lepiej, ale nie chcą problemów z remontami. To nie jest możliwe. Przestańmy narzekać - jak w przypadku wielu inwestycji w Sopocie - niedługo ( już w kwietniu ! ) będzie dużo ładniej i wygodniej...... (i może nawet PiS się rozpadnie....?)
0 0
Budowa 1mb autostrady to około 48 000