Sopocki Urząd Miasta chce zadbać o bezpieczeństwo mieszkańców. Przypomina, by bez potrzeby nie opuszczać miejsca zamieszkania. Wskazuje też, które sprawy można załatwić przez Internet lub telefon.
Prezydent Sopotu zwrócił się do wszystkich mieszkańców oraz osób odwiedzających kurort, by zachowywali się wyjątkowo roztropnie i wzięli pod uwagę dodatkowe środki bezpieczeństwa. – Nie wychodźmy z domu, zatroszczmy się o osoby starsze i chore, a sprawy które można załatwić bez wychodzenia z domu, postarajmy się załatwiać przez internet czy telefon – czytamy w komunikacie.
Jak na razie, sopocki magistrat funkcjonuje w normalnym trybie. Urzędnicy przypominają jednak, że wiele spraw można załatwić przez internet, po wcześniejszym założeniu profilu zaufanego. Kasa urzędu miasta przyjmuje obecnie tylko transakcje bezgotówkowe oraz zachęca do realizowania wcześniejszych przelewów.
Jak czytamy w komunikacie, magistrat zaprasza mieszkańców do urzędu wyłącznie w sprawach bardzo pilnych i takich, których nie można załatwić elektronicznie. Urzędnicy proszą jednak o wcześniejsze umówienie się telefoniczne – wykaz telefonów dostępny jest na stronie: https://miasto.sopot.pl/strona/sprawy_do_zalatwienia#sprawy_do_zalatwienia.
Zawieszeniu na czas nieokreślony ulegają wszelkie spotkania, narady i odprawy odbywające się w większym gronie w Urzędzie. Spotkania zawieszają również wszystkie Komisje Rady Miasta.
Poniżej garść informacji o możliwościach zdalnego załatwiania spraw:
Wydział Obywatelski
- Wydawanie dowodów osobistych – wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP). Odbiór minimalnie po 2 tygodniach
- Sprawy meldunkowe (zameldowania stałe i czasowe, wymeldowania) – wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP), realizacja niezwłocznie
- Nadawanie nr PESEL (tylko obywatele UE) – wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP), realizacja niezwłocznie
- Udostępnianie danych z rejestru PESEL i rejestru mieszkańców. Wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP) - realizacja 7 dni
- Sprawy wyborcze rejestr, spis, wydawanie zaświadczeń – przyjmowanie wniosków i wydawanie zaświadczeń osobiście po uprzednim kontakcie telefonicznym w celu umówienia wizyty.
- Inne czynności z zakresu wydziału obywatelskiego - po uprzednim kontakcie telefonicznym.
Dane kontaktowe:
- naczelnik wydziału + rejestr wyborców 58 5213701, 58 5213702, [email protected]
- dowody osobiste 58 52 13 711
- ewidencja ludności 58 52 13 706
- działalność gospodarcza 58 52 13 713
- zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych 58 52 13 712
Urząd Stanu Cywilnego
- Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego – wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP), mailową lub telefonicznie. Odbiór minimalnie po 2 tygodniach lub pocztą.
- Rejestracja urodzeń – w ciągu 21 dni drogą elektroniczną (EPUAP), w przypadkach szczególnych (uznania ojcostwa) osobiście po uprzednim kontakcie telefonicznym.
- Rejestracja małżeństw – przyjmowanie oświadczeń (ustalenie terminu) i wydawanie zaświadczeń osobiście po uprzednim kontakcie telefonicznym w celu umówienia wizyty.
- Rejestracja zgonów – poprzez zakład pogrzebowy lub osobiście po uprzednim kontakcie telefonicznym w ciągu 3 dni.
- transkrypcje aktów - wnioski składane osobiście, po uprzednim kontakcie telefonicznym.
- Inne czynności z zakresu stanu cywilnego - po uprzednim kontakcie telefonicznym.
Dane kontaktowe:
Zakład Oczyszczania Miasta
Składanie deklaracji (śmieciowych) poprzez dostęp elektroniczny:
- Formularze na stronie https://zom.sopot.pl/deklaracje
- Dokumenty papierowe (pobrane ze strony) składane przez platformę epuap (ZomSopot)
Składanie dokumentów za pomocą poleconych przesyłek pocztowych na adres:
Zakład Oczyszczania Miasta, Al. Niepodległości 723A, 81-853 Sopot
Są to przede wszystkim:
- Deklaracje,
- Formularze zamówień worka gruzowego i kontenera (pobranych ze strony lub otrzymanych mailowo od ZOM),
- Podpisanych umów dzierżawy pojemników, sprzątania klatek, chodników i posesji (przygotowanych w ZOM i przesłanych klientom elektronicznie do wydruku i podpisania lub pocztą do podpisania)
Obsługa wydawania worków gruzowych i worków na odpady zielone ograniczająca kontakt osobisty:
- Wprowadzamy mailowe na adres [email protected] lub telefoniczne pod nr 58 551 38 27 zamawianie worków wraz z weryfikacją uprawnień (numery księgi wieczystej, skany aktów notarialnych),
- Odbiór przygotowanych worków w biurze PSZOK lub na portierni na podstawie wygenerowanego dla klienta numeru
Ograniczenie przyjmowania wpłat gotówkowych:
- Kasa czynna 1 godzinę dziennie 10.00 -11.00 płatność tylko kartą
Zarząd Dróg i Zieleni
- Przed wizytą w Zarządzie Dróg i Zieleni w Sopocie prosimy o kontakt telefoniczny (sekretariat 58 5517261 w godz. 7-15) lub mailowy: [email protected]. Niemal wszystkie sprawy w ZDiZ można załatwić drogą elektroniczną, bez osobistej wizyty.
- Składanie wniosków np. na zajęcie pasa drogowego (budowlane, handlowe, reklamy) jest możliwe poprzez przesłanie skanu oryginału mailem - [email protected] i późniejsze dosłanie oryginału. Zezwolenie zostanie wysłane pocztą (za potwierdzeniem odbioru), na wskazany adres mailowy zostanie wysłana informacja o wydaniu zezwolenia. Na wnioskach prosimy o podawanie kontaktu telefonicznego. Wnioski znajdują się na stronie http://bip.zdiz.sopot.pl/
- Sprawy dotyczące Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Strefy Płatnego Parkowania można w dokonać w całości drogą elektroniczną np. : Reklamacje od opłat dodatkowych oraz wnioski o wystawienie abonamentów
- Składanie wniosków w sprawie zezwoleń na przejazd pojazdów po umówieniu telefonicznym.
- Wszelkie opłaty w sprawach załatwianych w ZDiZ należy regulować przelewem bankowym.
Informacja Turystyczna
W trosce o wspólne bezpieczeństwo zdrowotne i zminimalizowanie ryzyka zarażenia koronawirusem w dniach 13.03 – 25.03 punkty Informacji Turystycznej w Sopocie będą nieczynne.
Pracownicy informacji turystycznej będą dostępni pod adresem mailowym [email protected] oraz pod numerami telefonów 790 280 884 , 501 590 773 od poniedziałku do piątku, w godz. 8:00 – 16:00. Materiały informacyjne na temat Sopotu dostępne są na stronie www.visit.sopot.pl
Osoby zainteresowane zwrotem biletów na odwołane wydarzenia zakupionych w punktach Informacji Turystycznej prosimy o telefoniczne umówienie spotkania.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz