Zamknij

Sheraton Sopot znów ma powód do dumy! Alicja Panek sięgnęła po tytuł najlepszej polskiej recepcjonistki

. 09:31, 10.11.2025 Aktualizacja: 09:28, 10.11.2025
Skomentuj fot. Esopot.pl fot. Esopot.pl

Sopot po raz kolejny udowadnia, że jest miejscem, w którym hotelarska gościnność osiąga najwyższy poziom. Podczas finału konkursu Najlepszy Recepcjonista Polski – AICR Polska by Refindi 2025, który odbył się 7–8 listopada 2025 roku w Sheraton Sopot Hotel, tytuł Najlepszego Recepcjonisty Polski zdobyła Alicja Panek z Sheraton Sopot.

To właśnie ona będzie reprezentować Polskę w przyszłorocznym międzynarodowym konkursie „World’s Best Receptionist by Bucherer” w Brukseli.

Esopot.pl

Wyniki finału – kto stanął na podium?

Po wymagających zadaniach konkursowych, obejmujących zarówno scenki z udziałem aktorów, pracę zespołową, jak i część pisemną, jury wyłoniło zwycięzców:

  1. miejsce – Alicja Panek – Sheraton Sopot
    esopot.pl
     
  2. miejsce – Jakub Mróz – Sheraton Warszawa
    esopot.pl
     
  3. miejsce – Kashishh Mehta – Hotel Bristol Warsaw
    esopot.pl

Oprócz tego przyznano też nagrodę specjalną dla osoby najbardziej empatycznej, wspierającej i ciepłej, uosabiającej prawdziwego przyjaciela.

  • Nagroda specjalna – „Duch Amicale” – Agata Mazurek – Sheraton Poznań.
    Esopot.pl / Agata Mazurek – Sheraton Poznań

Nagroda „Duch Amicale” ma szczególne znaczenie w środowisku AICR – podkreśla nie tylko profesjonalizm, ale przede wszystkim postawę koleżeńską, wsparcie i autentyczną życzliwość wobec innych uczestników konkursu. Tym razem trafiła do Agaty Mazurek z Sheraton Poznań, którą współfinaliści wskazali jako osobę najbardziej empatyczną i wspierającą.

Trzy etapy, które wyłoniły najlepszych

Finał został podzielony na trzy główne części, odzwierciedlające codzienną pracę recepcji w hotelach premium i luxury:

  • Scenka rodzajowa – obsługa wymagającego gościa, praca pod presją czasu, priorytetyzacja zadań, umiejętności cross-sellingu, up-sellingu, guest relations i concierge,
  • Group Work – zadanie grupowe symulujące m.in. przekazanie zmiany, odprawę kierowników przed ważnym wydarzeniem, tworzenie nowych procedur i standardów,
  • Back of House – tworzenie spersonalizowanych ofert, potwierdzenia rezerwacji, odpowiedzi na skargi i opinie gości, a także kalkulacja i analiza wskaźników hotelowych (ADR, RevPar, OCC i ich indeksy) oraz benchmarking.

To właśnie w tych realistycznych zadaniach uczestnicy musieli pokazać nie tylko wiedzę i doświadczenie, ale także opanowanie, empatię, umiejętność pracy zespołowej i błyskawicznego reagowania.

Sopot – kolebka najlepszych recepcjonistów

Sukces Alicji Panek to kolejny rozdział w pięknej historii sopockiego hotelarstwa. W ostatnich latach to właśnie pracownicy sopockich hoteli regularnie stają na podium najważniejszych konkursów AICR – zarówno na szczeblu krajowym, jak i międzynarodowym.

W ubiegłym roku tytuł Najlepszego Recepcjonisty Polski zdobyła Julita Musiał z Sheraton Sopot, która następnie zajęła 3. miejsce w konkursie „World’s Best Receptionist by Bucherer” w Atenach. W poprzednich latach na światowym podium stawali także Jędrzej Król i Krzysztof Studziński, związani z sopockimi hotelami.

Dzięki takim sukcesom Sopot umacnia swoją pozycję jako miejsce, gdzie rodzą się talenty hotelarstwa, a lokalne hotele stają się wizytówką polskiej gościnności na świecie. Gratulujemy Alicji Panek oraz wszystkim laureatom i finalistom!

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu esopot.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%