Dobiega końca pierwszy etap remontu Alei Niepodległości, na odcinku od ul. 23 Marca do ul. Andersa. W czasie najbliższych dwóch weekendów: 30.08-1.09 oraz 6-9.09 zmieni się organizacja ruchu w rejonie wykonywania prac. Zmiany dotyczyć będą również ruchu pieszych.
Trzy naziemne przejścia dla pieszych na Alei Niepodległości na wysokości ulic: Podjazd i Sikorskiego oraz ul. 23 Marca będą wyłączone z użytkowania. Nie będzie działała sygnalizacja świetlna. Piesi będą kierowani znakami do podziemnych przejść dla pieszych przy ul. 1 Maja i ul. Marynarzy / Krasickiego oraz przejścia naziemnego przy ul. Malczewskiego.
Ograniczenia będą obowiązywały do niedzieli, 1.09 ( godziny 7.00 rano). Wówczas udrożniony będzie wjazd / wyjazd w ul. Sikorskiego. Wloty/wyloty ul. Andersa i 23 Marca nie będą jeszcze dopuszczone do ruchu.
W piątek, 6 września br. od godz. 20.00 rozpoczną się prace przygotowawcze do układania ostatniej warstwy nawierzchni – ścieralnej. Podczas układania masy, czyli od piątku do poniedziałku (do godz. 6.00), będzie obowiązywała zmieniona organizacja ruchu, identyczna jak podczas prac, które będą się odbywały w pierwszy weekend (ograniczenia na ul. Podjazd, zamkniecie dla ruchu relacji: ul. Andersa, ul. Sikorskiego i ul. 23 Marca, nieczynne 3 naziemne przejścia dla pieszych).
W poniedziałek, 9 września ok. godz. 6.00 rozpoczynamy II etap remontu i drogowcy przeniosą się na jezdnię w kierunku Gdyni.
Zmianie ulegną trasy gdańskich i gdyńskich linii:
23 lipca rozpoczęliśmy w Sopocie remont Alei Niepodległości, na odcinku od ul. 23 Marca do ul. Andersa. Prace zaplanowane są na 3 miesiące.
Zakres inwestycji obejmuje m.in. frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej (600 m w obu kierunkach), ułożenie dwóch warstw nawierzchni (wiążącej i ścieralnej), ułożenie geosiatki zbrojeniowej, remont nawierzchni chodników i zjazdów, dwóch zatok autobusowych, wymianę krawężników i obrzeży na kamienne, remont skrzyżowań z ul. 23 Marca, ul. Władysława Sikorskiego, ul. Podjazd i ul. W. Andersa. Ważnym elementem modernizacji tego fragmentu Alei jest remont przebiegającej pod jezdnią sieci kanalizacji deszczowej i usunięcie kolizji z infrastrukturą podziemną. Zgodnych ze standardami dostępności przyjętymi dla miasta Sopotu, układane są m.in. betonowe, integracyjne płytki ostrzegawcze.
Prace wykonuje, wyłoniona w postępowaniu przetargowym, Firma Budowlano Drogowa MTM SA.
Źródło: ZDiZ w Sopocie
[ZT]26249[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz